Εργαστήρι έξι συναντήσεων με την εκπαιδευτικό Άλκηστη ΧρονάκηΗμερομηνίες: 9 και 23 Φεβρουαρίου, 9 και 30 Μαρτίου, 13 και 27 Απριλίου 2013Κόστος: 80€ για κάθε παιδί (140 € για δύο αδέλφια) (και για τις έξι συναντήσεις)Διάρκεια κάθε συνάντησης: 1,5 ώρα, από τις 10.30 έως τις 12.00

Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα βοηθάει τα παιδιά να εμπλακούν στη συνολική διαδικασία παραγωγής μιας ιστορίας, να συνεργαστούν, δηλαδή, για την παραγωγή γραπτού και προφορικού λόγου, αλλά και στη διόρθωση του κειμένου προκειμένου να καταλήξουν σε μια ολοκληρωμένη ιστορία.Οι μικροί μας συγγραφείς μέσα από το πρόγραμμα:• θα βελτιώσουν τις γλωσσικές ικανότητές τους,• θα ενθαρρύνουν τη δημιουργική τους σκέψη,• θα ενισχύσουν την αυτοπεποίθησή τους,• θα καλλιεργήσουν τις αξίες της συνεργασίας και της αλληλοβοήθειας.

ΣΥΝΟΠΤΙΚΑ ΤΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΤΩΝ ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΩΝ1η συνάντηση (9/2): Γράφουμε μια ιστορία όλοι μαζί• Δίνεται στα παιδιά η αρχή μιας ιστορίας την οποία πρέπει να συνεχίσουν. Κάθε παιδί προσθέτει από μια φράση ώστε να γραφτεί μια ιστορία.• Ανάγνωση και διόρθωση όσων γράφτηκαν. • Καταγραφή της ιστορίας στο σπίτι.

2η συνάντηση (23/2): Εικόνες και ιστορία (1)• Μοιράζεται στα παιδιά μια φωτογραφία ή εικόνα η οποία είναι η αφορμή για να ξεκινήσουν μια ιστορία. • Στη συνέχεια μοιράζεται δεύτερη και τρίτη φωτογραφία ή εικόνα την οποία πρέπει να συμπεριλάβουν στην ιστορία.• Ανάγνωση όσων έγραψαν, σχολιασμός, διόρθωση.• Καταγραφή της ιστορίας στο σπίτι.

3η συνάντηση (9/3): Εικόνες και ιστορία (2)• Μοιράζεται στα παιδιά η φωτογραφία ή η εικόνα ενός ατόμου.• Συμπληρώνουν ένα ερωτηματολόγιο για αυτόν ή αυτήν, το οποίο το χρησιμοποιούν ως βάση για την ιστορία τους.• Διαβάζουμε τα ερωτηματολόγια, σχολιάζουμε, εμπλουτίζουμε.• Καταγραφή της ιστορίας στο σπίτι.

4η συνάντηση (30/3): Τίτλοι• Τα παιδιά επιλέγουν διάφορες λέξεις και επινοούν τίτλους. Διαλέγουν τον καλύτερο και με βάση αυτόν συνθέτουν μια ιστορία.• Συζήτηση για το τι θα περιλαμβάνει.• Ανάγνωση και διόρθωση όσων γράφτηκαν.• Καταγραφή της ιστορίας στο σπίτι.

5η συνάντηση (13/4): Πλοκή – διάλογοι• Δίνονται στα παιδιά: ένας διάλογος, η πλοκή μιας ιστορίας, η αρχή και το τέλος μιας ιστορίας.• Τα διαβάζουμε, συζητάμε γι’ αυτά, επιλέγουν κάποιο και συνθέτουν την ιστορία.• Συζητάμε την ιστορία, την οποία τα παιδιά συνεχίζουν στο σπίτι.

6η συνάντηση (27/4): Δημιουργία ενός κόσμου• Δίνεται στα παιδιά το περίγραμμα ενός χάρτη. Τα παιδιά πρέπει να σχεδιάσουν τον χάρτη και όσα περιλαμβάνει ο κόσμος που απεικονίζει.• Ξεκινούν την ιστορία τους φέρνοντας έναν ήρωα στον κόσμο που σχεδίασαν.• Διαβάζουμε τις ιστορίες και κλείνουμε τις συναντήσεις (τα παιδιά μπορούν προαιρετικά να επιλέξουν μία από τις ιστορίες που έγραψαν κατά τη διάρκεια του εργαστηρίου και να τη στείλουν ηλεκτρονικά στην Άλκηστη Χρονάκη. Οι ιστορίες θα δημοσιευτούν στον ιστότοπο www.metaixmio.gr).

ΠΟΛΥΧΩΡΟΣ ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ, Αίθουσα 1ος όροφος, Ιπποκράτους 118, στο κέντρο της Αθήνας. Δηλώσεις συμμετοχής και περισσότερες πληροφορίες για το περιεχόμενο του εργαστηρίου • στο τηλ.: 211-3003500 (εσωτ. 523) • στο e-mail: schools@metaixmio.gr