– Πως γεννήθηκε η ιδέα του εκπαιδευτικού προγράμματος «Η μουσική αγαπάει τον αυτισμό»;

Το πρόγραμμα δημιουργήθηκε για να καλύψει το κενό που υπάρχει στον τομέα της αισθητικής αγωγής για παιδιά που βρίσκονται στο αυτιστικό φάσμα. Είναι ένας συνδυασμός του τρίπτυχου αισθήσεων, αντίληψης και πράξης, που έχει ως τελικό στόχο την αισθητική απόλαυση και το παιχνίδι του παιδιού με τον γονέα.

 Όλα αυτά καταφέραμε να υλοποιηθούν με την υποστήριξη του Ιδρύματος Ωνάση και το πρόγραμμα που τρέχει στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών «η μουσική αγαπάει τον αυτισμό». Πηγή έμπνευσης αποτέλεσαν τα ίδια τα παιδιά που βρίσκονται στο αυτιστικό φάσμα και η ενασχόληση μαζί τους. Φέτος έχουμε κοντά μας και την ΟΠΑΠ Α.Ε. που μας στηρίζει στην προσπάθεια αυτή.

– Είναι η τέταρτη χρονιά που πραγματοποιείται το συγκεκριμένο πρόγραμμα και η δεύτερη που »ταξιδεύει» εκτός Αθηνών. Πώς είναι αυτή η εμπειρία και πώς ανταποκρίνονται τα παιδιά και οι γονείς στην περιφέρεια; 

Κάθε πόλη είναι μια μοναδική εμπειρία. Το πρόγραμμα ταξίδεψε την περσινή σεζόν σε δέκα πόλεις ανά την Ελλάδα και τη φετινή θα επισκεφτούμε παλιούς και νέους προορισμούς. Μετά το Κιλκίς και τη Λαμία, επόμενος σταθμός η Θεσσαλονίκη στις 18 Δεκεμβρίου και έπονται: Βόλος, Αγρίνιο, Χανιά, Ρέθυμνο, Σαντορίνη, Μυτιλήνη, Ιωάννινα. Η ανταπόκριση των παιδιών και των γονέων είναι συγκινητική, γιατί για πολλούς είναι η πρώτη φορά που τους δίδεται η ευκαιρία να συνυπάρξουν σε ένα χώρο με ζωντανή μουσική. Η χρήση της μουσικής γίνεται για την έκφραση του συναισθήματος, την επικοινωνία και τη γνωριμία με τα άλλα μέλη της ομάδας. 

– Φαντάζομαι πως όλα αυτά τα χρόνια έχετε ζήσει πολλές σπουδαίες και συγκινητικές στιγμές. Μπορείτε να μοιραστείτε κάποια μαζί μας;

Μας δίνει ιδιαίτερη χαρά όταν οι γονείς – με πολλούς από τους οποίους διατηρούμε επαφή – μας λένε ότι το εργαστήριο έγινε η αφορμή να ξεκινήσει το παιδί την ενασχόληση με τη μουσική. Ή ότι πλέον, το πέρασμα με το αυτοκίνητο από τη λεωφόρο Συγγρού –όπου και βρίσκεται το κτίριο της Στέγης – γεμίζει χαρά τα παιδιά, καθώς  «εκεί μέσα έχει μουσική»! Επίσης, από ό,τι μαθαίνουμε από φίλους εκπαιδευτικούς, πολύ συχνά οι πρωτότυπες μουσικές συνθέσεις που χρησιμοποιούμε για να δώσουμε μουσικές «εντολές» στο εργαστήριο, περνούν από τα ίδια τα παιδιά στη σχολική τάξη κι αυτό μας κάνει ιδιαίτερα χαρούμενους.

– Ποιο είναι το μήνυμα που θα στέλνατε στους γονείς με παιδιά που ανήκουν στο ευρύ φάσμα του αυτισμού;  

Να έρθουν στη Στέγη και στις πόλεις ανά την Ελλάδα που θα βρισκόμαστε προκειμένου όλοι μαζί να βιώσουμε τη δύναμη της μουσικής και να περάσουμε όμορφα και δημιουργικά! Η μουσική αποτελεί το μέσο προκειμένου να έρθουν  στην επιφάνεια ικανότητες και δεξιότητες των παιδιών, οι οποίες ενδεχομένως δεν τους είναι γνωστές. Για περισσότερες πληροφορίες μπείτε στο http://www.sgt.gr