Περπατά πιο σταθερά και με τα χέρια κάτω. Σίγουρα θέλει να δοκιμάσει να ανέβει τις σκάλες. Τρέχει και μπορεί να πετάει πράγματα όταν είναι όρθιο, χωρίς να πέφτει. Μπορεί να χτίσει έναν πύργο από τουβλάκια, 3-4 πατώματα ψηλό. Χειρίζεται με μεγάλη επιδεξιότητα το κουτάλι για να φάει και γυρίζει τις σελίδες ενός βιβλίου. Αν του δείξετε, μπορεί να ανοίγει ένα φερμουάρ. Λέει 7-10 λεξούλες, αν και είναι πιθανό να τις καταλαβαίνετε μόνο εσείς («μπου» για το νερό ή «άτα» για τη βόλτα κλπ.). Όταν του διαβάζετε, δείχνει με το δάχτυλο και τις αντίστοιχες εικόνες. Γνωρίζει τα διάφορα μέρη του σώματος, το χέρι, το στόμα, το πόδι, τη μύτη, τα μάτια, και σας τα δείχνει όταν το ρωτάτε. Ξέρει τη διαφορά ανάμεσα στη μυτούλα του και τη μύτη της μαμάς.

Έρχεται κοντά σας και σας τραβά την προσοχή. Σας οδηγεί στα πράγματα που θέλει ή που το δυσκολεύουν. Του αρέσει να κάνει ορνιθοσκαλίσματα με το μολύβι και αρχίζει να υπακούει σε απλές εντολές. Δείχνει τουλάχιστον 3 με 5 μέρη του σώματός του ή ένα αγαπημένο αντικείμενο, όταν του το ζητήσετε. Χρησιμοποιεί ήδη το κουτάλι και πίνει από το ποτηράκι του, έστω και σαν παιχνίδι. Μιμείται τους ενήλικες και κάνει ότι καθαρίζει, ότι ξεσκονίζει, ότι οδηγεί κλπ. Το παιδί ωριμάζει ψυχικά και συνειδητοποιεί πρώτα τον εαυτό του και μετά τους άλλους. Νιώθει την ανάγκη να αγκαλιάσει τα αγαπημένα του πρόσωπα και αρχίζει να παίζει με άλλα παιδάκια.

  • Μην αφήνετε μικρά αντικείμενα κοντά στο νήπιο, μπορεί να τα βάλει στο στόμα του και να πνιγεί! Μην το αφήνετε χωρίς επίβλεψη μόνο του, ειδικά σε ψηλά σημεία (σκάλες, μπαλκόνια, παράθυρα κλπ.) ή κοντά σε νερό (πισίνα, δεξαμενές, λίμνη, θάλασσα κλπ.), γιατί πλέον το παιδί σας περπατά ή τρέχει, και μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα μπορεί να πέσει ή να πνιγεί. 
  • Μην αφήνετε κοντά του επικίνδυνα αντικείμενα (δοχεία με καυτό υγρό, μαχαίρια, τραπεζομάντιλο μακρύ ή καλώδια που θα μπορούσε να τραβήξει από εκεί όπου βρίσκεται κλπ.). Κατεβείτε στο ύψος του και ψάξτε να βρείτε πρώτοι τις πρίζες, τις αιχμηρές γωνιές, τα φάρμακα και οτιδήποτε δυνητικά επικίνδυνο για το παιδί.

Το κάθε παιδί έχει το δικό του ρυθμό και τρόπο ανάπτυξης. Αν δεν συμβαδίζουν οι παρατηρήσεις με την ηλικία του παιδιού, δεν σημαίνει πως δεν αναπτύσσεται σωστά. Για οποιαδήποτε ανησυχία ή απορία σας, καλό είναι να απευθύνεστε στον παιδίατρό σας.