Μπορεί να σας μιλήσει χρησιμοποιώντας από 10 έως 50 λέξεις και να συνδέει δύο ή περισσότερες λέξεις μαζί, ενώ αρχίζει να χρησιμοποιεί περισσότερο λέξεις που δηλώνουν ενέργεια, όπως «πάω» και «φτιάχνω». Του αρέσει να του διαβάζετε παραμύθια και σας ζητάει να τα επαναλαμβάνετε. Προσπαθεί να μετακινεί πράγματα και να ταιριάξει σχήματα, ίσως να παίζει και για περισσότερο από μισή ώρα με ένα παιχνίδι που του αρέσει.

  • Μην αφήνετε μικρά αντικείμενα κοντά του, μπορεί να τα βάλει στο στόμα του και να πνιγεί. 
  • Μην το αφήνετε χωρίς επίβλεψη μόνο του, ειδικά σε ψηλά σημεία (σκάλες, μπαλκόνια, παράθυρα) ή κοντά σε νερό (πισίνα, δεξαμενές, λίμνη, θάλασσα), γιατί πλέον το παιδί σας περπατά ή τρέχει, και μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα μπορεί να πέσει ή να πνιγεί. 
  • Τα περισσότερα ατυχήματα γίνονται παρουσία ενηλίκων, είτε γιατί υπερεκτιμάμε τις δυνατότητές μας είτε επειδή υποτιμάμε αυτές του παιδιού. Μην αφήνετε κοντά του επικίνδυνα αντικείμενα (δοχεία με καυτό υγρό, μαχαίρια, τραπεζομάντιλο μακρύ ή καλώδια που θα μπορούσε να τραβήξει από εκεί όπου βρίσκεται κλπ.). 
  • Να σκέφτεστε ανάλογα με τις δυνατότητες και το μέγεθος του παιδιού σας, μιας που πράγματα που φαίνονται αθώα μπορεί να γίνουν πολύ επικίνδυνα. Κατεβείτε στο ύψος του και ψάξτε να βρείτε πρώτοι τις πρίζες, τις αιχμηρές γωνιές, τα φάρμακα και οτιδήποτε δυνητικά επικίνδυνο για το παιδί.

Το κάθε παιδί έχει το δικό του ρυθμό και τρόπο ανάπτυξης. Αν δεν συμβαδίζουν οι παρατηρήσεις με την ηλικία του παιδιού, δεν σημαίνει πως δεν αναπτύσσεται σωστά. Για οποιαδήποτε ανησυχία ή απορία σας, καλό είναι να απευθύνεστε στον παιδίατρό σας.