Μία νέα αναφορά από την Αμερικανική Ακαδημία Παιδιατρικής, με τίτλο, ‘Η δύναμη του παιχνιδιού’, υποστηρίζει ότι τα παιδιά που παίζουν, αναπτύσσουν ταχύτερα γλωσσικές ικανότητες, μαθαίνουν να επιχειρηματολογούν και να διαχειρίζονται το άγχος και γίνονται πιο πετυχημένοι ενήλικες. Τώρα είναι πιο σημαντικό από ποτέ να λαμβάνουν τα παιδιά συνταγή γιατρού για παιχνίδι εφόσον περνούν όλο και περισσότερες ώρες μέσα στο σπίτι.

Οι γονείς και τα σχολεία δίνουν μεγαλύτερη βάση στις ακαδημαϊκές επιτυχίες και όχι τόσο στο παιχνίδι. Ο επικεφαλής συγγραφέας, Dr Michael Yogman, δήλωσε ότι είναι απαραίτητο να βρεθεί μία ισορροπία μεταξύ της παραδοσιακής μάθησης και της εκπαίδευσης μέσα από το παιχνίδι. ‘Κάποιοι άνθρωποι πιστεύουν ότι το παιχνίδι είναι χάσιμο χρόνου. Το παιχνίδι όμως δεν έχει να κάνει μόνο με τη διασκέδαση. Έχει να κάνει με τη λήψη ρίσκου, με τον πειραματισμό και τη δοκιμή των ορίων. Οι παιδίατροι μπορούν να επηρεάσουν και να ενθαρρύνουν τους γονείς ώστε να επιτρέψουν στα παιδιά να έχουν χρόνο για παιχνίδι χωρίς δομή’.

Ένα από τα ευρήματα της αναφοράς αποδεικνύει ότι τα παιδιά που δεν παίζουν, κινδυνεύουν περισσότερο να αποκτήσουν διαταραχή υπερκινητικότητας ή ελλειμματικής προσοχής.