Πρόσφατη έρευνα υποστηρίζει ότι οι ευχάριστες φωτογραφίες «φίλων» στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης πυροδοτούν αρνητικά συναισθήματα.  

Σύμφωνα με τα ευρήματα των γερμανών επιστημόνων από το Πανεπιστήμιο Humboldt και το Πολυτεχνείο Darmstadt (T.U.D.), 1 στους 3 χρήστες δηλώνει ότι, κάθε φορά που επισκέπτεται το Facebook, αισθάνεται χειρότερα από ό,τι πριν, με πιθανότερη αιτία τα συναισθήματα της ζήλιας και της απομόνωσης.

Στη σχετική μελέτη συμμετείχαν 600 εθελοντές, από τους οποίους όσοι διάβαζαν τις κοινοποιήσεις και έβλεπαν χαρούμενες φωτογραφίες «φίλων» τους στο Facebook, μετά το πέρας της διαδικτυακής τους επίσκεψης ένιωθαν διάφορα άσχημα συναισθήματα.     

Οι ερευνητές, συγκεκριμένα, παρατήρησαν ότι φωτογραφίες από διακοπές φίλων, σχόλια γύρω από την ευτυχισμένη ζωή τους (κοινωνικότητα, επαγγελματική επιτυχία, οικογενειακή πληρότητα), ακόμη και φωτογραφίες των κατοικιδίων τους, πυροδοτούσαν στους συμμετέχοντες συναισθήματα φθόνου και αποξένωσης.

Πιο αναλυτικά, το 30% των εθελοντών δήλωσε ότι μετά το «κοινωνικό» σερφάρισμα ένιωθε ζήλια, ενώ το 36% δήλωσε ότι πολύ συχνά ένιωθε απογοήτευση. Παράλληλα, τα άτομα αυτά δεν είχαν ιδιαίτερα έντονη δραστηριότητα στη σελίδα τους.

Όπως τονίζει η Χάνα Κρασνόβα, μία από τους κύριους συγγραφείς της μελέτης, οι ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης επιτρέπουν την εύκολη και ελεύθερη πρόσβαση στα «προφίλ φίλων», πράγμα που μπορεί να πυροδοτήσει ανά πάσα στιγμή συναισθήματα ζήλιας. «Η δράση των συγκεκριμένων μέσων έχει μάλλον αντίθετα αποτελέσματα, εντείνοντας την απομόνωση των χρηστών τους», συμπληρώνει.

Με αφορμή, λοιπόν, τα ευρήματα αυτά, έρχεται στο προσκήνιο για άλλη μία φορά το ερώτημα: Μήπως, τελικά, τα social media μαγνητίζουν τους μοναχικούς χρήστες, χαρίζοντάς τους την ψευδαίσθηση της κοινωνικής απελευθέρωσης; Τα σχόλια δικά σας…