Σύμφωνα με την πρόσφατη παγκόσμια έρευνα The Learning Curve σχετική με τις γνωστικές δεξιότητες και το μορφωτικό επίπεδο των μαθητών σε 40 χώρες, οι Έλληνες μαθητές θεωρούνται από τους πιο σκληρά εργαζόμενους. Κάνουν το επτάωρό τους στο σχολείο και το απόγευμα πηγαίνουν στο φροντιστήριο ξένων γλωσσών ή κάνουν ιδιαίτερα μαθήματα. Ωστόσο, το «σκληρό» αυτό πρόγραμμα που ακολουθούν τα περισσότερα Ελληνόπουλα, δεν φαίνεται να αποτυπώνεται και στις διεθνείς έρευνες για το μορφωτικό επίπεδο, τις επιδόσεις και τις δεξιότητες των μαθητών. Αντίθετα, τα παιδιά από χώρες της Ασίας φαίνεται, σύμφωνα με τις λίστες επίδοσης των μαθητών, ότι παίζουν στα δάχτυλα τα Μαθηματικά. Στα αποτελέσματα της διεθνούς έρευνας για τα Μαθηματικά και την Επιστήμη του 2011, TIMMS, οι μαθητές Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης στη Σιγκαπούρη και στη Νότια Κορέα αναδείχθηκαν πρώτοι στα Μαθηματικά. Στις επόμενες τρεις θέσεις δεν θα δει κάποιος παιδιά από ευρωπαϊκές χώρες ή από τις ΗΠΑ αλλά μαθητές από το Χονγκ Κονγκ, την Ταϊβάν και την Ιαπωνία, που συμπληρώνουν την πεντάδα. Στην τελευταία αυτή έρευνα, η Ελλάδα – όπως και άλλες ευρωπαϊκές χώρες – δεν έλαβε μέρος.  Και μπορεί σε αυτή τη μέτρηση μαθητικής απόδοσης η Ελλάδα να είναι απούσα, σε άλλες λίστες όμως βρίσκεται στις τελευταίες θέσεις. Πρώτη χώρα στη λίστα των μαθητικών επιδόσεων ήταν η Φινλανδία και ακολουθούσε η Νότια Κορέα. Η χώρα μας βρέθηκε στην τελευταία δεκάδα (31η).