Έχετε ποτέ αναρωτηθεί αν η επίδοση του παιδιού μας σχετίζεται άμεσα με την όραση του; Μελέτες έχουν δείξει ότι περίπου 80% όσων μαθαίνει το παιδί στο σχολείο παρουσιάζονται με οπτικό τρόπο, επομένως οποιαδήποτε διαταραχή της όρασης μπορεί να αποδειχθεί επιζήμια, σύμφωνα με επιστήμονες του Αμερικανικό Εθνικού Κέντρου Όρασης των Παιδιών & Οφθαλμολογικής Υγείας. Οι ειδικοί σημειώνουν ότι οι διαταραχές αυτές είναι εξαιρετικά συνηθισμένες, αφού περισσότερα από ένα στα τέσσερα παιδιά σχολικής ηλικίας και 5-10% των παιδιών προσχολικής ηλικίας πάσχουν από οφθαλμολογικά προβλήματα, ενώ περισσότερα από ένα στα πέντε έχουν αδιάγνωστα προβλήματα στα μάτια, επειδή δεν έχουν ελεγχθεί ποτέ από οφθαλμίατρο. Το πρόβλημα είναι, ότι τα παιδιά συχνά αποφεύγουν να παραπονούνται για τα μάτια τους, με το φόβο ότι θα φορέσουν γυαλιά. Συνεπώς, οι γονείς είναι εκείνοι που πρέπει να τα πηγαίνουν για προληπτικό έλεγχο και επίσης να έχουν τον νου τους για ύποπτα συμπτώματα». Τα συμπτώματα αυτά μπορεί να είναι Πονοκέφαλος. Κούραση των ματιών Έντονο ή υπερβολικό βλεφάρισμα. Τρίψιμο των ματιών. Θολή ή διπλή όραση. Αλληθώρισμα ή κίνηση των ματιών ανεξάρτητα το ένα από το άλλο. Διάβασμα με το βιβλίο πολύ κοντά στο πρόσωπο. Σκύψιμο χαμηλά στο τραπέζι, όταν διαβάζουν ή γράφουν. Χρήση μόνο του ενός ματιού (το παιδί μπορεί να κοιτάζει από το πλάι ή να κλείνει το ένα μάτι, όταν θέλει να δει κάτι). Δυσκολίες στο διάβασμα (π.χ. χάνει λέξεις ή παραλείπει ολόκληρες προτάσεις, πρέπει να δείχνει κάθε λέξη με το δάκτυλο για να μείνει στην ίδια γραμμή, διαβάζει αργά ή δεν καταλαβαίνει τι διαβάζει, επαναλαμβάνει τις λέξεις ή μπερδεύει τις παρόμοιες λέξεις και τις διαβάζει λάθος). Διάσπαση της προσοχής στην τάξη.