Νέα μελέτη που δημοσιεύεται στο περιοδικό Nature Communications και πραγματοποίησαν ερευνητές από το Πανεπιστήμιο του Otago, της Νέας Ζηλανδίας, μας λέει ότι οι επιστήμονες ανακάλυψαν ένα θεμελιώδη μηχανισμό στον εγκέφαλο, ο οποίος έχει άμεση σχέση με την γονιμότητα στον άνθρωπο. Τα νέα αυτά δεδομένα, προβλέπεται ότι θα μπορέσουν να βοηθήσουν στην δημιουργία νέων θεραπειών, για ζεύγη χωρίς παιδιά, καθώς και νέους τρόπους αντισύλληψης.   Η ερευνητική ομάδα, με επικεφαλής τον ειδικό νευροεπιστήμονα καθηγητή Allan Hebison, ανακάλυψε τον μηχανισμό μέσω του οποίου μεταδίδεται ένα σήμα ανάμεσα σε μια πρωτεΐνη με το όνομα kisspeptin και τον υποδοχέα της, που ονομάζεται Gpr54. Το μόριο της kisspeptin είχε βρεθεί παλιότερα ότι είναι κρίσιμο για την γονιμότητα στους ανθρώπους. Οι ερευνητές της μελέτης έδειξαν ότι, το μόριο αυτό είναι επίσης κρίσιμο για την εμφάνιση της ωορρηξίας. Στην έρευνα αυτή, ο καθηγητής Hebison και η ομάδα του, παρέχουν πειστικές αποδείξεις ότι, η επικοινωνία kisspeptin-Gpr54, γίνεται σε ένα μικρό πληθυσμό νευρικών κυττάρων του εγκεφάλου, τους νευρώνες GnRH. Όπως μάλιστα χαρακτηριστικά τόνισε ο επικεφαλής της έρευνας  καθηγητής Herbison: «Η στειρότητα αποτελεί ένα πολύ σοβαρό θέμα, που αφορά εκατομμύρια ανθρώπους όλο τον κόσμο. Αυτή τη στιγμή υπολογίζεται ότι ποσοστό μέχρι 20% των  ζευγαριών στη Νέα Ζηλανδία εμφανίζουν πρόβλημα  στειρότητας και θεωρείται ότι, ποσοστό μέχρι το ένα τρίτο όλων των περιπτώσεων στειρότητας των γυναικών, οφείλεται σε διαταραχές του συστήματος του εγκεφάλου το οποίο μελετούμε».