Κάποιες φορές ναι και κάποιες όχι. Το κλειδί στο να ξέρουμε αν πρέπει να πιέσουμε ή όχι το παιδί, είναι να εντοπίσουμε το ακριβές πρόβλημα. Το παιδί μισεί το συγκεκριμένο μουσικό όργανο ή δυσκολεύεται με μία συγκεκριμένη τεχνική; Συχνά, όταν ένα παιδί θέλει να σταματήσει τα μαθήματα, είναι επειδή έχει βρεθεί σε μία δυσκολία.

Αν το παιδί μιλά γι αυτό και λέει ότι το μισεί, πρέπει να μιλήσετε με το δάσκαλό του. Μόνο μαζί μπορείτε να εντοπίσετε τι συμβαίνει ακριβώς. Πολύ συχνά, λίγη παραπάνω συγκέντρωση και ενθάρρυνση από το δάσκαλο μουσικής (και ίσως κάποιες προσαρμογές στη μέθοδο διδασκαλίας) μπορούν να βοηθήσουν το παιδί να το ξεπεράσει. Ίσως το πρόβλημα να έγκειται στη διαφορά χαρακτήρα με το δάσκαλο και να πρέπει να αλλάξετε εκπαιδευτή.

Στο τέλος, ίσως το παιδί να μην μισεί όλα τα μουσικά όργανα και τη μουσική, αλλά μόνο αυτό με το οποίο καταπιάνεται. Να θυμάστε πάντα ότι είναι πιο σύνηθες να βλέπετε ένα παιδί στενοχωρημένο με τα μαθήματα μουσικής αν έχει αποφασίσει μόνο ο γονέας. Αν αυτή είναι η περίπτωση, μιλήστε με το παιδί για τις προτιμήσεις του. Από την άλλη, αν το παιδί συνεχίζει να γκρινιάζει, ήρθε η ώρα να σταματήσετε τα μαθήματα. Δεν θέλετε να αναγκάσετε ένα παιδί και να καταλήξει να μισεί τη μουσική συνολικά. Δεν χρειάζεται να έχει δομημένη προσέγγιση στην εκμάθηση μουσικής. Μπορεί να κάνει γενικά μαθήματα, να παρακολουθεί συναυλίες ώστε να διδαχθεί με πιο ευχάριστους τρόπους.