Γίνεται όλο και πιο ανεξάρτητο και θέλει να κάνει πράγματα μόνο του, όπως να χτενίζεται. Γνωρίζει τη σημασία του φιλιού και σας δίνει ένα φιλάκι, όταν του το ζητάτε. Ενθουσιάζεται με κάθε νέα δεξιότητα και θέλει να σας βοηθήσει σε δουλειές του σπιτιού. Αν και δεν καταλαβαίνει ακόμα κάποιες μεμονωμένες λέξεις, μπορεί να καταλάβει πολύπλοκες προτάσεις. Περπατάει μόνο του (ίσως κάνοντας και μερικά βήματα προς τα πίσω χωρίς να πέφτει) και να ανεβαίνει σκαλιά έρποντας, ενώ σηκώνεται όρθιο χωρίς βοήθεια. Πιθανότατα να αρχίζει να περπατάει χωρίς να στηρίζεται. Στην αρχή περπατά με τα πόδια ανοιχτά και τους αγκώνες ψηλά. Λέει από 4 έως 6 λεξούλες. Δείχνει ένα μέρος του σώματος ή ένα αγαπημένο του αντικείμενο, όταν του το ζητήσετε. Ακούει ικανοποιητικά και υπακούει σε εντολή χωρίς να χρειάζεται να συνοδεύεται από χειρονομία. Όσον αφορά την αντίληψη, γύρω στο 15ο μήνα περιμένουμε το παιδί να λέει «όχι» με νόημα (ακόμα και με κούνημα του κεφαλιού ή του χεριού), να βρίσκει τα παιχνίδια του όταν του τα τυλίξουμε με ένα πανί ή τα έχουμε τακτοποιημένα στο κουτί τους, και να αρχίσει να μιμείται τις σπιτικές δουλειές που κάνουμε εμείς οι ενήλικοι (να κάνει ότι καθαρίζει ή ότι ξεσκονίζει κλπ.). 

  • Μην αφήνετε μικρά αντικείμενα κοντά στο νήπιο, μπορεί να τα βάλει στο στόμα του και να πνιγεί. 
  • Μην το αφήνετε χωρίς επίβλεψη μόνο του, ειδικά σε ψηλά σημεία (σκάλες, μπαλκόνια, παράθυρα κλπ.) ή κοντά σε νερό (πισίνα, δεξαμενές, λίμνη, θάλασσα κλπ.), γιατί πλέον το παιδί σας περπατά ή τρέχει, και μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα μπορεί να πέσει ή να πνιγεί. 
  • Μην αφήνετε κοντά του επικίνδυνα αντικείμενα (δοχεία με καυτό υγρό, μαχαίρια, τραπεζομάντιλο μακρύ ή καλώδια που θα μπορούσε να τραβήξει από εκεί όπου βρίσκεται κλπ.).

Το κάθε παιδί έχει το δικό του ρυθμό και τρόπο ανάπτυξης. Αν δεν συμβαδίζουν οι παρατηρήσεις με την ηλικία του παιδιού, δεν σημαίνει πως δεν αναπτύσσεται σωστά. Για οποιαδήποτε ανησυχία ή απορία σας, καλό είναι να απευθύνεστε στον παιδίατρό σας.