Μπορεί να κάθεται αρκετή ώρα μόνο του και να παίζει. Γνωρίζει τα ονόματα πολλών οικείων αντικειμένων και παιχνιδιών και χρησιμοποιεί λέξεις με νόημα. Μόλις μαθαίνει μία λέξη, την επαναλαμβάνει διαρκώς. Έχει μάθει πλέον τις κινήσεις περιστροφής και βιδώματος με τα χέρια, και μπορεί να ανοίγει την πόρτα πιάνοντας το πόμολο ή να ανοίγει ένα πολύ σφιχτό καπάκι. Πιθανότατα του αρέσει να πλένει τα χέρια του. Κρατάει την ισορροπία του, καθώς σκύβει για να πιάσει κάτι, και δεν πέφτει. Ανεβοκατεβαίνει τη σκάλα χωρίς βοήθεια και κλοτσάει την μπάλα. Πηδά στο πάτωμα και με τα δύο πόδια και μπορεί να σταθεί στο ένα πόδι (τόσο στο δεξί όσο και στο αριστερό). Μπορεί να κρατά μαρκαδόρο και να μουτζουρώνει. Ανοίγει ένα βιβλίο και γυρίζει μία-μία τις σελίδες, ενώ μπορεί να σας δείξει μια εικόνα ή ένα αντικείμενο, όταν το ρωτήσετε. Μπορεί να φορέσει μόνο του το παντελόνι, το βρακάκι ή τα παπούτσια του.

Αρχίζει να χρησιμοποιεί αντωνυμίες, όπως εγώ, εσύ, μου, αρχικά λανθασμένα και μεγαλώνοντας σωστά, καθώς πλέον κάνει προτάσεις με δύο λέξεις. Παρατηρεί τα άλλα παιδιά και παίζει μαζί τους (παράλληλο παιχνίδι). Ίσως φοβάται το σκοτάδι, τις βροντές ή και το λύκο από το αγαπημένο του παραμύθι. Είναι η ηλικία που το παιδί σας σας εκπλήσσει με τις νοητικές του ικανότητες. Χωρίς σχεδόν να το συνειδητοποιήσετε, θα του ζητάτε διαρκώς να μάθει καινούργια πράγματα και τις περισσότερες φορές θα τα καταφέρνει. Πλησιάζει ο καιρός της εκπαίδευσης και για τη χρήση της τουαλέτας. Μην το ζορίσετε, γιατί θα έχετε το αντίθετο αποτέλεσμα. Εκείνο ξέρει καλύτερα και θα σας δείξει πότε είναι έτοιμο να ξεκινήσει την προσπάθειά του.

  • Μην αφήνετε μικρά αντικείμενα κοντά στο νήπιο, μπορεί να τα βάλει στο στόμα του και να πνιγεί. 
  • Μην το αφήνετε χωρίς επίβλεψη μόνο του, ειδικά σε ψηλά σημεία (σκάλες, μπαλκόνια, παράθυρα κλπ.) ή κοντά σε νερό (πισίνα, δεξαμενές, λίμνη, θάλασσα κλπ.), γιατί πλέον το παιδί σας περπατά ή τρέχει, και μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα μπορεί να πέσει ή να πνιγεί. Τα περισσότερα ατυχήματα γίνονται παρουσία ενηλίκων, είτε γιατί υπερεκτιμάμε τις δυνατότητές μας είτε επειδή υποτιμάμε αυτές του παιδιού. 
  • Μην αφήνετε κοντά του επικίνδυνα αντικείμενα (δοχεία με καυτό υγρό, μαχαίρια, τραπεζομάντιλο μακρύ ή καλώδια που θα μπορούσε να τραβήξει από εκεί που βρίσκεται κλπ.). Κατεβείτε στο ύψος του και ψάξτε να βρείτε πρώτοι τις πρίζες, τις αιχμηρές γωνιές, τα φάρμακα και οτιδήποτε δυνητικά επικίνδυνο για το παιδί.

Το κάθε παιδί έχει το δικό του ρυθμό και τρόπο ανάπτυξης. Αν δεν συμβαδίζουν οι παρατηρήσεις με την ηλικία του παιδιού, δεν σημαίνει πως δεν αναπτύσσεται σωστά. Για οποιαδήποτε ανησυχία ή απορία σας, καλό είναι να απευθύνεστε στον παιδίατρό σας.