Μπορεί να φορέσει ένα ρούχο μόνο του και να ονομάσει έξι μέρη του σώματος. Μπορεί να κάνει ισορροπία στο ένα πόδι για ένα-δύο δευτερόλεπτα ή να προσδιορίσει ένα χρώμα. Έχει την ικανότητα να  προσδιορίζει ένα φίλο από το όνομά του και επιθυμεί όλο και περισσότερο να παίζει με άλλα παιδιά. Κάθε φορά που παίζει μόνο του ή μαζί σας,  γεμίζει παντού παιχνίδια. Είναι η στιγμή που πρέπει να του μάθετε να τακτοποιεί τα πράγματά του – έναν κανόνα που επιβάλλεται από πολύ νωρίς και που μπορεί να είναι και μέρος του παιχνιδιού. Επιδιώκει να ζωγραφίζει σε χαρτί – αν και τα έργα του μοιάζουν με απλές μουτζούρες, εσείς όμως οφείλετε να το επαινέσετε και να το ενθαρρύνετε να συνεχίσει. Αυτό θα τονώσει την εμπιστοσύνη του για να συνεχίσει να εκφράζεται μέσα από τη ζωγραφική. Φροντίστε να εμπλουτίζετε το λεξιλόγιό του και να του μιλάτε με σύνθετες προτάσεις, για να του μάθετε να κάνει κι εκείνο το ίδιο. Μην εκπλαγείτε όταν δείτε πως το καταφέρνει σε σύντομο χρονικό διάστημα.

  • Μην αφήνετε μικρά αντικείμενα κοντά στο νήπιο, μπορεί να τα βάλει στο στόμα του και να πνιγεί. 
  • Μην το αφήνετε χωρίς επίβλεψη μόνο του, ειδικά σε ψηλά σημεία (σκάλες, μπαλκόνια, παράθυρα κλπ.) ή κοντά σε νερό (πισίνα, δεξαμενές, λίμνη, θάλασσα κλπ.), γιατί πλέον το παιδί σας περπατά ή τρέχει, και μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα μπορεί να πέσει ή να πνιγεί. 
  • Μην αφήνετε κοντά του επικίνδυνα αντικείμενα (δοχεία με καυτό υγρό, μαχαίρια, τραπεζομάντιλο μακρύ ή καλώδια που θα μπορούσε να τραβήξει από εκεί που βρίσκεται κλπ.). Κατεβείτε στο ύψος του και ψάξτε να βρείτε πρώτοι τις πρίζες, τις αιχμηρές γωνιές, τα φάρμακα και οτιδήποτε δυνητικά επικίνδυνο για το παιδί.

Το κάθε παιδί έχει το δικό του ρυθμό και τρόπο ανάπτυξης. Αν δεν συμβαδίζουν οι παρατηρήσεις με την ηλικία του παιδιού, δεν σημαίνει πως δεν αναπτύσσεται σωστά. Για οποιαδήποτε ανησυχία ή απορία σας, καλό είναι να απευθύνεστε στον παιδίατρό σας.