Του αρέσει να σας βοηθά στις δουλειές του σπιτιού. Είναι σε θέση να φορέσει ένα ρούχο μόνο του και να κάνει ισορροπία στο ένα πόδι. Γνωρίζει το επώνυμό του. Μπορεί να σχεδιάζει οριζόντιες και κάθετες γραμμές, να κατονομάζει διάφορα αντικείμενα και να προσδιορίζει κάποιο χρώμα. Τα αγοράκια θα έχουν προσέξει ότι το «πουλάκι» τους προεξέχει από το σώμα τους.

Μπορεί να προσδιορίσει ένα φίλο από το όνομά του. Δείχνει όλο και περισσότερο ενδιαφέρον να παίξει με άλλα παιδιά. Αν και τα έργα του μοιάζουν με απλές μουτζούρες, επαινέστε το και ενθαρρύνετέ το να συνεχίσει. Αυτό θα τονώσει την εμπιστοσύνη του για να συνεχίσει να εκφράζεται μέσα από τη ζωγραφική. Φροντίστε να εμπλουτίζετε το λεξιλόγιό του και να του δείχνετε πώς σχηματίζονται οι πολύπλοκες προτάσεις, πράγμα το οποίο μπορεί να είναι σε θέση να κάνει σε σύντομο χρονικό διάστημα.

  • Μην αφήνετε μικρά αντικείμενα κοντά στο νήπιο, μπορεί να τα βάλει στο στόμα του και να πνιγεί. 
  • Μην το αφήνετε χωρίς επίβλεψη μόνο του, ειδικά σε ψηλά σημεία (σκάλες, μπαλκόνια, παράθυρα κλπ.) ή κοντά σε νερό (πισίνα, δεξαμενές, λίμνη, θάλασσα κλπ.), γιατί πλέον το παιδί σας περπατά ή τρέχει, και μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα μπορεί να πέσει ή να πνιγεί. 
  • Μην αφήνετε κοντά του επικίνδυνα αντικείμενα (δοχεία με καυτό υγρό, μαχαίρια, τραπεζομάντιλο μακρύ ή καλώδια που θα μπορούσε να τραβήξει από εκεί που βρίσκεται κλπ.). Κατεβείτε στο ύψος του και ψάξτε να βρείτε πρώτοι τις πρίζες, τις αιχμηρές γωνιές, τα φάρμακα και οτιδήποτε δυνητικά επικίνδυνο για το παιδί.

Το κάθε παιδί έχει το δικό του ρυθμό και τρόπο ανάπτυξης. Αν δεν συμβαδίζουν οι παρατηρήσεις με την ηλικία του παιδιού, δεν σημαίνει πως δεν αναπτύσσεται σωστά. Για οποιαδήποτε ανησυχία ή απορία σας, καλό είναι να απευθύνεστε στον παιδίατρό σας.