Πώς η επιλογή των παιχνιδιών επηρεάζει το μέλλον των παιδιών μας!

Μια νέα μεγάλη καμπάνια που εγκαινιάστηκε στη Βρετανία με τον τίτλο Let Toys Be Toys προωθεί τα παιχνίδια που προορίζονται για αγόρια και για κορίτσια, προσπαθώντας να καταρρίψει τα στερεότυπα μεταξύ των διαφορών των δύο φύλων από πολύ μικρή ηλικία.
22 Νοεμβρίου 2013 | 14:29

Το ότι το marketing προωθεί στα παιχνίδια τα γνωστά στερεότυπα για τις διαφορές ανάμεσα στα δύο φύλα είναι γνωστό.Από  μικρή ηλικία τα αγόρια μαθαίνουν πως οι άντρες πρέπει να είναι δυνατοί, επιθετικοί, ανεξάρτητοι, γενναίοι, ηγεμονικοί. Αντίστοιχα, τα κορίτσια πρέπει να δείχνουν αδύναμα, ευγενικά, συναισθηματικά και με καλούς τρόπους. Και βέβαια οι γονείς επιλέγουν παιχνίδια που τονίζουν αντίστοιχα τα κοριτσίστικα και αγορίστικα χαρακτηριστικά. Και εδώ μπαίνει το ερώτημα: Είναι αυτά τα στερεότυπα βοηθητικά για την υγιή ανάπτυξη της ταυτότητας του φύλου τους ή μήπως περιορίζουν τις κλίσεις και τις ικανότητές τους; Σύμφωνα με τον δόκτορα Lawrence Balter, παιδοψυχολόγο και ειδικός ανατροφή των παιδιών αν ένα κορίτσι δείξει μια προτίμηση στα όπλα ή στα αυτοκίνητα, δε σημαίνει ότι αρνείται την  θηλυκότητα του. Αντίστοιχα αν ένα αγόρι δείξει μια προτίμηση στη μαγειρική, δε σημαίνει ότι  το μαγείρεμα είναι γυναικεία δουλειά; Η νέα αυτή καμπάνια Let Toys Be Toys σκοπό έχει να σταματήσει αυτά τα κλισέ που είναι δημιουργήματα του marketing  και να προωθήσει την ελεύθερη βούληση των παιδιών. Τα παιδιά θα πρέπει να αποφασίσουν μόνοι τους τι είναι διασκεδαστικό και τα στημένα παιχνίδια το μόνο που κάνουν είναι να περιορίζουν την δημιουργικότητα των παιδιών. Τη νέα αυτή τάση έδειξαν να συμμερίζονται και κάποιες εταιρείες παιχνιδιών που αποφάσισαν να κυκλοφορήσουν πιο unisex παιχνίδια. Όπως για  παράδειγμα τα κλασικά αγορίστικα παιχνίδια, Nerf, που γίνονται πλέον πιο… ροζ. Έτσι, μετά τα πυροβόλα και τα πολυβόλα με τις αφρώδεις σφαίρες, η εταιρεία παρουσιάζει για τη νέα σειρά Nerf Rebelle, που προορίζεται αποκλειστικά για κορίτσια. Η ίδια η εταιρεία εξηγεί πως η μεγάλη εισπρακτική επιτυχία ταινιών όπως το Brave, όπου η παρορμητική και ατίθαση πριγκίπισσα Μέριντα, με τη γενναιότητα και το τόξο της, αλλάζει το πεπρωμένο της, επηρεάζει και τη βιομηχανία των παιχνιδιών που παρουσιάζει πλέον ένα καθαρά κοριτσίστικο τόξο. Ή η παραδοσιακή εταιρεία Hasbro που σκέφτεται να λανσάρει παιχνίδια με προϊόντα που απευθύνονται κατάλληλα τόσο στα αγόρια όσο και στα κορίτσια. 

Πρόσφατα Άρθρα
Elf on the Shelf: Οι χριστουγεννιάτικες φάρσες που ξετρελαίνουν τα παιδιά 19 Δεκεμβρίου 2025, 14:00
Κακοί βαθμοί: Τι δείχνουν για τη νοημοσύνη του παιδιού; 19 Δεκεμβρίου 2025, 08:00
9 στους 10 γονείς τσακώνονται με τα παιδιά για αυτόν τον λόγο 19 Δεκεμβρίου 2025, 08:00
Εφηβεία: Ο σκοπός στη ζωή στηρίζει την ψυχική ευεξία 19 Δεκεμβρίου 2025, 08:00
Έφηβοι: Πώς αντιμετωπίζουν το κοινωνικό άγχος; 18 Δεκεμβρίου 2025, 14:00
Ευτυχισμένα παιδιά: Η κοινωνική «κόλλα» που μας συνδέει 18 Δεκεμβρίου 2025, 08:00
Ούτε ο CEO του YouTube δεν αφήνει τα παιδιά του ανεξέλεγκτα στα social 18 Δεκεμβρίου 2025, 08:00
Από μωρό… μικρό παιδί: Πώς θα το βοηθήσουμε στη μετάβαση; 18 Δεκεμβρίου 2025, 08:00
Δώρα: Πού τα κρύβουν οι γονείς τα Χριστούγεννα; 17 Δεκεμβρίου 2025, 14:00
Απαισιόδοξα παιδιά: Τα «κλειδιά» για να δουν την άλλη πλευρά… 17 Δεκεμβρίου 2025, 08:00
Έφηβοι: Κινούνται λιγότερο από πριν; 17 Δεκεμβρίου 2025, 08:00
Νήπιο: Πώς να διαχειριστείτε τη «διαμαρτυρία» του για το φαγητό 17 Δεκεμβρίου 2025, 08:00
Παιδί: Να το αφήνουμε να μας κερδίζει στα παιχνίδια; 16 Δεκεμβρίου 2025, 14:00
Διπλασιάστηκαν οι δαπάνες για ψυχικές παθήσεις στα παιδιά τα τελευταία δέκα χρόνια 16 Δεκεμβρίου 2025, 09:49
Εξωσχολικές δραστηριότητες: Πώς να βοηθήσετε το παιδί σας…αλλά και τον εαυτό σας 16 Δεκεμβρίου 2025, 08:00
imommy.gr © 2025 - All Rights Reserved
Exit mobile version