Πώς η επιλογή των παιχνιδιών επηρεάζει το μέλλον των παιδιών μας!

Μια νέα μεγάλη καμπάνια που εγκαινιάστηκε στη Βρετανία με τον τίτλο Let Toys Be Toys προωθεί τα παιχνίδια που προορίζονται για αγόρια και για κορίτσια, προσπαθώντας να καταρρίψει τα στερεότυπα μεταξύ των διαφορών των δύο φύλων από πολύ μικρή ηλικία.
22 Νοεμβρίου 2013 | 14:29

Το ότι το marketing προωθεί στα παιχνίδια τα γνωστά στερεότυπα για τις διαφορές ανάμεσα στα δύο φύλα είναι γνωστό.Από  μικρή ηλικία τα αγόρια μαθαίνουν πως οι άντρες πρέπει να είναι δυνατοί, επιθετικοί, ανεξάρτητοι, γενναίοι, ηγεμονικοί. Αντίστοιχα, τα κορίτσια πρέπει να δείχνουν αδύναμα, ευγενικά, συναισθηματικά και με καλούς τρόπους. Και βέβαια οι γονείς επιλέγουν παιχνίδια που τονίζουν αντίστοιχα τα κοριτσίστικα και αγορίστικα χαρακτηριστικά. Και εδώ μπαίνει το ερώτημα: Είναι αυτά τα στερεότυπα βοηθητικά για την υγιή ανάπτυξη της ταυτότητας του φύλου τους ή μήπως περιορίζουν τις κλίσεις και τις ικανότητές τους; Σύμφωνα με τον δόκτορα Lawrence Balter, παιδοψυχολόγο και ειδικός ανατροφή των παιδιών αν ένα κορίτσι δείξει μια προτίμηση στα όπλα ή στα αυτοκίνητα, δε σημαίνει ότι αρνείται την  θηλυκότητα του. Αντίστοιχα αν ένα αγόρι δείξει μια προτίμηση στη μαγειρική, δε σημαίνει ότι  το μαγείρεμα είναι γυναικεία δουλειά; Η νέα αυτή καμπάνια Let Toys Be Toys σκοπό έχει να σταματήσει αυτά τα κλισέ που είναι δημιουργήματα του marketing  και να προωθήσει την ελεύθερη βούληση των παιδιών. Τα παιδιά θα πρέπει να αποφασίσουν μόνοι τους τι είναι διασκεδαστικό και τα στημένα παιχνίδια το μόνο που κάνουν είναι να περιορίζουν την δημιουργικότητα των παιδιών. Τη νέα αυτή τάση έδειξαν να συμμερίζονται και κάποιες εταιρείες παιχνιδιών που αποφάσισαν να κυκλοφορήσουν πιο unisex παιχνίδια. Όπως για  παράδειγμα τα κλασικά αγορίστικα παιχνίδια, Nerf, που γίνονται πλέον πιο… ροζ. Έτσι, μετά τα πυροβόλα και τα πολυβόλα με τις αφρώδεις σφαίρες, η εταιρεία παρουσιάζει για τη νέα σειρά Nerf Rebelle, που προορίζεται αποκλειστικά για κορίτσια. Η ίδια η εταιρεία εξηγεί πως η μεγάλη εισπρακτική επιτυχία ταινιών όπως το Brave, όπου η παρορμητική και ατίθαση πριγκίπισσα Μέριντα, με τη γενναιότητα και το τόξο της, αλλάζει το πεπρωμένο της, επηρεάζει και τη βιομηχανία των παιχνιδιών που παρουσιάζει πλέον ένα καθαρά κοριτσίστικο τόξο. Ή η παραδοσιακή εταιρεία Hasbro που σκέφτεται να λανσάρει παιχνίδια με προϊόντα που απευθύνονται κατάλληλα τόσο στα αγόρια όσο και στα κορίτσια. 

Πρόσφατα Άρθρα
Αγόρια: Πότε γίνονται πιο «επιθετικά» online; 5 Δεκεμβρίου 2025, 19:00
Έφηβοι: Πώς αντιμετωπίζουν την παραπληροφόρηση; 5 Δεκεμβρίου 2025, 14:00
Παιδιά: Σε ποια ηλικία «κλειδώνει» η νοημοσύνη; 5 Δεκεμβρίου 2025, 08:00
Παιδί: Μην το αποθαρρύνετε όταν μετρά με τα δάχτυλα 5 Δεκεμβρίου 2025, 08:00
Το παράδοξο της γονεϊκότητας: Ευτυχία παρά την κούραση 4 Δεκεμβρίου 2025, 19:00
Tips για γονείς: Πώς να καλλιεργήσετε τη συναισθηματική νοημοσύνη στα παιδιά σας 4 Δεκεμβρίου 2025, 14:00
Παιδιά: Τι σημαίνει η υπερευαισθησία σε φώτα και ήχους; 4 Δεκεμβρίου 2025, 08:00
Terrible twos: Κατανοώντας τι συμβαίνει στον εγκέφαλο των παιδιών 4 Δεκεμβρίου 2025, 08:00
Γονείς: Πώς επηρεάζουν τη γνωστική ικανότητα του παιδιού; 3 Δεκεμβρίου 2025, 14:00
Οθόνες: Πώς μπορούν να ωφελήσουν το παιδί; 3 Δεκεμβρίου 2025, 08:00
Μαθήματα “slow-living” από τους παππούδες που ωφελούν τα παιδιά 2 Δεκεμβρίου 2025, 19:00
Μήπως το παιδί σας είναι ένας μικρός «ζωγράφος»; 2 Δεκεμβρίου 2025, 15:00
Πώς θα καταλάβετε αν το παιδί περνάει καλά στο σχολείο 2 Δεκεμβρίου 2025, 08:00
Υγιή νήπια: Τι ανάγκες έχουν τα πρώτα χρόνια 2 Δεκεμβρίου 2025, 08:00
Όταν τα παιδιά ψάχνουν «παραθυράκια» στους κανόνες 1 Δεκεμβρίου 2025, 14:00
imommy.gr © 2025 - All Rights Reserved
Exit mobile version