Η έκφραση shopping therary» είναι πολύ γνωστή (ή, τουλάχιστον, ήταν τις… παλιές καλές εποχές) και αποκαλύπτει την ψυχοθεραπευτική επίδραση που μπορεί να έχει για μια γυναίκα η αγορά μιας καινούριας τσάντας, ενός ακόμα ζευγαριού παπουτσιών ή έστω ενός νέου καλσόν. Τώρα, μια έρευνα που δημοσιεύτηκε στην Επιθεώρηση Ψυχολογίας του Καταναλωτή αποφαίνεται ότι πράγματι τα ψώνια μπορούν να μας βοηθήσουν να ξεπεράσουμε τη θλίψη μας. «Η στενοχώρια συνδέεται στενά με την αίσθηση ότι τα περιστασιακά γεγονότα ελέγχουν τη ζωή μας», σχολιάζει ο επικεφαλής της έρευνας που έγινε από το Πανεπιστήμιο του Μίσιγκαν. Έτσι, ξεσπώντας στα μαγαζιά νιώθουμε ότι επανακτούμε τον έλεγχο της ζωής μας και η θλίψη μειώνεται. Ωστόσο, όπως επισημαίνουν οι επιστήμονες, δεν πρέπει να θεωρούμε ότι σε κάθε περίπτωση η στενοχώρια αφορά την απώλεια του ελέγχου. Κάποιες φορές και για κάποιους ανθρώπους πρόκειται για κάτι εντελώς διαφορετικό –και σ’ αυτές τις περιπτώσεις είναι πιθανό η προσπάθεια να καλύψουμε τη συναισθηματική ανάγκη μας με ένα καινούριο μπλουζάκι να μας εμποδίζει από το να εντοπίσουμε και να αντιμετωπίσουμε αυτό που πραγματικά μας στενοχωρεί, αφήνοντας έτσι την κατάσταση να διαιωνίζεται.