1. Αρχίστε από νωρίς Αμέσως μόλις καταφέρει το παιδάκι σας να πιάσει ένα αντικείμενο, αρχίστε να του διδάσκεται τι σημαίνει να περιμένεις τη σειρά σου. Μοιραστείτε μαζί ένα παιχνίδι, που θα αλλάζει ανά λίγα δευτερόλεπτα κατοχή. Πείτε «η σειρά μου, η σειρά σου». 2. Αφήστε τα παιδιά να τα βρουν μεταξύ τους Η πρώτη σκέψη κάθε γονιού είναι να επέμβει και να βάλει τα πράγματα σε μια τάξη, όμως αυτή είναι εντελώς λάθος κίνηση. Δεν πρέπει να επεμβαίνουμε στο παιχνίδι των παιδιών. Τα παιδιά έχουν τους δικούς τους κώδικες και πρέπει να τα αφήνουμε να βρίσκουν μόνα τους τη λύση. Είναι πολύ σημαντικό να εξηγούμε στα παιδιά ότι ο κάθε άνθρωπος είναι ελεύθερος και αν δεν επιθυμεί να μοιραστεί τα πράγματα του, μπορεί να μην το κάνει, όμως ταυτόχρονα θα πρέπει να γνωρίζουν και τις συνέπειες που έχει μια τέτοια συμπεριφορά. 3. Καλέστε τους φίλους του στο σπίτι Ενθαρρύνετέ τα να παίξουν ομαδικά. Αγοράστε τους μικροδωράκια και αφήστε τα παιδιά σας να τους τα δώσουν. 4. Βοηθήστε το να διαλέξει ένα δώρο… …για τον μπαμπά του, το αδερφάκι του και τους υπόλοιπους αγαπημένους του. Όταν το παιδί επιλέγει για τους άλλους, νιώθει περήφανο, υπεύθυνο αλλά και πολύ χρήσιμο. 5. Συνδέστε την λέξη «μοιράζομαι» με κάτι καλό «Έλα να μοιραστούμε τον καναπέ και να κάνουμε αγκαλίτσες», «Έλα να μοιραστούμε ένα παγωτό χωνάκι»! 6. Βοηθήστε το να αναπτύξει εμπιστοσύνη Προτιμήστε τα παιχνίδια που απαιτούν συνεργασία από εκείνα που αναδεικνύουν κάποιον νικητή. Φτιάξτε μαζί ένα παιδικό puzzle και δείξτε του πως με το παιχνίδι δεν σημαίνει να χάνεις για ένα διάστημα κάτι που αγαπάς. Ο ανταγωνισμός είναι καλός, αλλά αφήστε τον για τις μεγαλύτερες ηλικίες. 7. Επιβραβεύστε τη γενναιοδωρία του Η κίνησή του να καλέσει δέκα συμμαθητές του στο σπίτι αντί για δύο ή να ετοιμάσει λιχουδιές για όλη την παρέα μπορεί να σας βγάλει εκτός εαυτού. Αναγνωρίστε του όμως τις καλές του προθέσεις και αντί να το επιπλήξετε, επαινέστε το για το ότι είναι καλός φίλος. Οφείλετε να του εμφυσήσετε από νωρίς τη διάθεση του να μοιράζεται. Επίσης, φροντίζετε πάντα να δίνετε περιγραφικούς επαίνους εστιάζοντας στο πως οι πράξεις του επιδρούν στα άλλα άτομα. Επομένως, εάν μοιραστεί κάποιο παιχνίδι που αγαπά, αντί να πείτε «Είμαι πολύ χαρούμενη/ος που μοιράστηκες το αμαξάκι σου», πείτε «Είδες πόσο χαρούμενο έκανες τον Γιωργάκη που τον άφησες να παίξει για λίγο με το αγαπημένο σου αμαξάκι. Πραγματικά του άρεσε αυτό που έκανες»! με τον τρόπο αυτό το βοηθάτε να συγκεντρωθεί στις δικές του ενέργειες και τον αντίκτυπο που έχουν.
21 Ιουλίου 2015 | 13:32
Πρόσφατα Άρθρα
Αγόρια: Πότε γίνονται πιο «επιθετικά» online;
5 Δεκεμβρίου 2025, 19:00
Έφηβοι: Πώς αντιμετωπίζουν την παραπληροφόρηση;
5 Δεκεμβρίου 2025, 14:00
Παιδιά: Σε ποια ηλικία «κλειδώνει» η νοημοσύνη;
5 Δεκεμβρίου 2025, 08:00
Παιδί: Μην το αποθαρρύνετε όταν μετρά με τα δάχτυλα
5 Δεκεμβρίου 2025, 08:00
Το παράδοξο της γονεϊκότητας: Ευτυχία παρά την κούραση
4 Δεκεμβρίου 2025, 19:00
Tips για γονείς: Πώς να καλλιεργήσετε τη συναισθηματική νοημοσύνη στα παιδιά σας
4 Δεκεμβρίου 2025, 14:00
Παιδιά: Τι σημαίνει η υπερευαισθησία σε φώτα και ήχους;
4 Δεκεμβρίου 2025, 08:00
Terrible twos: Κατανοώντας τι συμβαίνει στον εγκέφαλο των παιδιών
4 Δεκεμβρίου 2025, 08:00
Γονείς: Πώς επηρεάζουν τη γνωστική ικανότητα του παιδιού;
3 Δεκεμβρίου 2025, 14:00
Οθόνες: Πώς μπορούν να ωφελήσουν το παιδί;
3 Δεκεμβρίου 2025, 08:00
Μαθήματα “slow-living” από τους παππούδες που ωφελούν τα παιδιά
2 Δεκεμβρίου 2025, 19:00
Μήπως το παιδί σας είναι ένας μικρός «ζωγράφος»;
2 Δεκεμβρίου 2025, 15:00
Πώς θα καταλάβετε αν το παιδί περνάει καλά στο σχολείο
2 Δεκεμβρίου 2025, 08:00
Υγιή νήπια: Τι ανάγκες έχουν τα πρώτα χρόνια
2 Δεκεμβρίου 2025, 08:00
Όταν τα παιδιά ψάχνουν «παραθυράκια» στους κανόνες
1 Δεκεμβρίου 2025, 14:00
