Αποκαλυπτική ως προς τις συνήθειες των παιδιών και των ανηλίκων στο Internet είναι η σχετική έκθεση της Kaspersky Lab, καταδεικνύοντας ότι τα παιδιά και οι ανήλικοι ανά τον κόσμο περνούν τον περισσότερο χρόνο τους στο Διαδίκτυο χρησιμοποιώντας εργαλεία επικοινωνίας, όπως κοινωνικά δίκτυα, email, εργαλεία chat κ.ά. (τα οποία αντιπροσωπεύουν το 67% της online δραστηριότητάς τους). Τα gaming portals (11%) και οι ιστοσελίδες που περιέχουν πληροφορίες σχετικά με αλκοόλ, ναρκωτικές ουσίες και καπνικά προϊόντα (9%) ήρθαν στη δεύτερη και τρίτη θέση, αντίστοιχα. Ταυτόχρονα, η ίδια έκθεση δείχνει ότι υπάρχουν αξιοσημείωτες διαφορές στα ενδιαφέροντα των παιδιών ανά χώρα. Όπως αναφέρει η imerisia.gr, η έκθεση καλύπτει ένα διάστημα 12 μηνών και δείχνει ανώνυμα στατιστικά στοιχεία, που προέρχονται από τις λύσεις ασφάλειας της Kaspersky Lab για Windows PC και Mac, στις οποίες είναι ενεργοποιημένη η μονάδα Γονικού Ελέγχου. Στο πλαίσιο αυτό, η έκθεση παρουσιάζει το ποσοστό των επισκέψεων ή τις απόπειρες επισκέψεων σε ιστοσελίδες με δυνητικά επιβλαβές περιεχόμενο, που εμπίπτουν σε μία από τις 14 προκαθορισμένες κατηγορίες*. Τα στατιστικά στοιχεία δείχνουν ότι κατά τη διάρκεια της συγκεκριμένης περιόδου, τα παιδιά μείωσαν τις επισκέψεις τους σε μέσα επικοινωνίας και ιστοσελίδες με θέματα για ενήλικες. Η τάση αυτή μπορεί να εξηγηθεί από το γεγονός ότι τα παιδιά μετακινούν τις πιο «ευαίσθητες» δραστηριότητές τους σε φορητές συσκευές, οι οποίες δεν καλύπτονται από την έκθεση. Τα στοιχεία για την Ελλάδα δείχνουν ότι η πλειοψηφία των ανηλίκων επισκέπτεται ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης (67%). Το 10% των παιδιών στην Ελλάδα επισκέπτεται ιστότοπους με online παιχνίδια, ενώ το 8% ιστοσελίδες με αναφορά σε ναρκωτικές ουσίες. Σε μικρότερο ποσοστό, χρησιμοποιούν email (3%), επισκέπτονται ιστοσελίδες με παράνομο λογισμικό (3%), ηλεκτρονικά καταστήματα (2%) και ιστότοπους πορνογραφικού περιεχομένου (2%). Η κατηγορία «διαδικτυακά μέσα επικοινωνίας» ήταν πιο δημοφιλής στο Μεξικό (86%), τη Ρωσία, τη Βραζιλία και την Ιταλία (σε όλες λίγο περισσότερο από 70%). Τα παιδιά που χρησιμοποιούσαν λιγότερο τα διαδικτυακά μέσα επικοινωνίας κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου ήταν στην Κίνα (30%), τη Γερμανία (31% ) και το Ηνωμένο Βασίλειο (32%). Είναι ενδιαφέρον το γεγονός ότι όσο λιγότερο δημοφιλής ήταν αυτή η κατηγορία σε μια χώρα, τόσο πιο δημοφιλής ήταν η κατηγορία «ηλεκτρονικά παιχνίδια». Τα παιδιά στο Ηνωμένο Βασίλειο (28%), τη Γερμανία (26%) και την Αυστραλία (21%) είναι πιο πιθανό να παίξουν online, ενώ τα παιδιά από το Μεξικό (4%), την Ιταλία (6%) και την Ιαπωνία (7%) το κάνουν λιγότερο συχνά. Αναφορικά με την παρακολούθηση βίντεο, την ακρόαση μουσικής και το «κατέβασμα» λογισμικού, τα παιδιά στην Ιαπωνία έχουν ξεκάθαρο προβάδισμα παγκοσμίως (12% του συνόλου των ειδοποιήσεων στις μονάδες Γονικού Ελέγχου της Kaspersky Lab). Επίσης, οι ανήλικοι Ιάπωνες είναι πιο πιθανό να πραγματοποιήσουν αγορές online (17%), κάτι που ισχύει και για τους ανηλίκους στην Κίνα (20%). Η κατηγορία «αλκοόλ, καπνικά προϊόντα και ναρκωτικές ουσίες» συγκέντρωσε τις περισσότερες ειδοποιήσεις στη Γερμανία (23%) και το Ηνωμένο Βασίλειο (25%). Από την άλλη, οι ιστότοποι της κατηγορίας «περιεχόμενο για ενήλικες» συγκέντρωσαν το μεγαλύτερο ενδιαφέρον μεταξύ των ανηλίκων στην Κίνα (23%) και την Ιαπωνία (5%). Η συγκεκριμένη κατηγορία ήταν η λιγότερο ενδιαφέρουσα για τα παιδιά στο Ηνωμένο Βασίλειο και τις ΗΠΑ (λιγότερο από 1% και στις δύο χώρες).
Ποιες σελίδες επισκέπτονται συχνότερα στo Internet τα Ελληνόπουλα;
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Οικογενειακά ταξίδια: Η Gen Alpha στο τιμόνι Τα ταξίδια με τα παιδιά απαιτούν έξτρα οργάνωση, αλλά είναι εμπειρίες που φέρνουν πιο κοντά την οικογένεια. ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Κινητό από μικρή ηλικία; Οι 3 σοβαροί κίνδυνοι που αποκαλύπτει νέα έρευνα Τι μπορούν να κάνουν οι γονείς για να προστατέψουν την υγεία των παιδιών τους; ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Έφηβοι: Πώς να τους καθοδηγείτε, χωρίς να τους πιέζετε Καλό είναι οι έφηβοι -που προσπαθούν να αυτονομηθούν- να οργανώνουν τον χρόνο και την προσοχή τους μόνοι τους, ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Γιορτές: 6 tips για να νιώθουν καλά τα υπερευαίσθητα παιδιά Πώς να στηρίξετε τα παιδιά σας τις γιορτές, αν αυτά έχουν αισθητηριακές ευαισθησίες; Τι πρέπει να κάνετε για να... ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Αξίες: Ποιες μας διδάσκουν τα έφηβα παιδιά μας; Όλα όσα μπορούμε να μάθουμε από τα παιδιά μας στην εφηβεία… ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Νήπια: 3 +1 αστείες αλλά και εκνευριστικές συμπεριφορές…και πώς να τις αντιμετωπίσετε! Tips «επιβίωσης» για αυτά τα απαιτητικά νηπιακά χρόνια. ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Σεξουαλική διαπαιδαγώγηση: Λύνοντας κοινές απορίες των παιδιών Ποια είναι τα πιο συνηθισμένα ερωτήματα των παιδιών περί σεξουαλικότητας και ποιες οι κατάλληλες απαντήσεις που μπορούμε να δώσουμε... ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Λιγότερα παιχνίδια τα Χριστούγεννα: Είναι το μυστικό για πιο ευτυχισμένα παιδιά; Πώς θα μετατρέψουμε αυτή την εποχή του χρόνου σε μια γιορτή σύνδεσης, δημιουργικότητας και χαράς; ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Elf on the Shelf: Οι χριστουγεννιάτικες φάρσες που ξετρελαίνουν τα παιδιά Το Elf on the Shelf είναι υπενθύμιση της δύναμης που έχουν οι ιστορίες στην παιδική ηλικία και του ρόλου των... ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Κακοί βαθμοί: Τι δείχνουν για τη νοημοσύνη του παιδιού; Το ότι η σχολική αποτυχία, οι χαμηλοί βαθμοί δηλαδή που το παιδί μας μπορεί να έχει στα σχολικά μαθήματα,... ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
9 στους 10 γονείς τσακώνονται με τα παιδιά για αυτόν τον λόγο Γιατί καυγαδίζουν γονείς και παιδιά; Τι αποκαλύπτουν τα νούμερα και τι λένε οι ειδικοί για τη χρήση της τεχνολογίας; ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Εφηβεία: Ο σκοπός στη ζωή στηρίζει την ψυχική ευεξία Κατά την εφηβεία, η διαμόρφωση σκοπού στη ζωή μπορεί να λειτουργήσει ως ψυχολογική «ασπίδα» απέναντι στην κατάθλιψη, σύμφωνα με... ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Έφηβοι: Πώς αντιμετωπίζουν το κοινωνικό άγχος; Οι έφηβοι με κοινωνικό άγχος βασίζονται έντονα σε μη βοηθητικές νοητικές συνήθειες, όπως η ανησυχία και οι επαναλαμβανόμενες σκέψεις,... ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Ευτυχισμένα παιδιά: Η κοινωνική «κόλλα» που μας συνδέει Η ευτυχία βασίζεται σε καθημερινές εμπειρίες που ενισχύουν τη σύνδεση: ουσιαστικές συζητήσεις και αυθεντικό ενδιαφέρον για τα παιδιά. ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ