Τα παιδιά αντιλαμβάνονται τα συναισθήματα ακόμα και σε ξένες γλώσσες!

Η διαφορετική γλώσσα δεν αποτελεί απροσπέλαστο φραγμό για την κατανόηση των συναισθημάτων και την ενσυναίσθηση. Ακόμη και τα παιδιά είναι ικανά να αναγνωρίσουν τα συναισθήματα ακούγοντας τη φωνή των άλλων, όχι μόνο στη δική τους γλώσσα αλλά και σε ξένες γλώσσες, απλώς η αναγνώριση είναι κάπως πιο ακριβής στη μητρική γλώσσα. Αυτό διαπίστωσε  διεθνής έρευνα […]
18 Ιουνίου 2018 | 14:09

Η διαφορετική γλώσσα δεν αποτελεί απροσπέλαστο φραγμό για την κατανόηση των συναισθημάτων και την ενσυναίσθηση.

Ακόμη και τα παιδιά είναι ικανά να αναγνωρίσουν τα συναισθήματα ακούγοντας τη φωνή των άλλων, όχι μόνο στη δική τους γλώσσα αλλά και σε ξένες γλώσσες, απλώς η αναγνώριση είναι κάπως πιο ακριβής στη μητρική γλώσσα.

Αυτό διαπίστωσε  διεθνής έρευνα με επικεφαλής μια Ελληνίδα ερευνήτρια.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τη λέκτορα Αναπτυξιακής Νευροεπιστήμης Γεωργία Χρονάκη του Πανεπιστημίου του Κεντρικού Λάνκασιρ, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο επιστημονικό έντυπο Scientific Reports, ζήτησαν από 57 παιδιά και 22 νεαρούς ενηλίκους, χωρίς γνώση ξένων γλωσσών, να αναγνωρίσουν τα διάφορα συναισθήματα (θυμός, φόβος, ευτυχία, λύπη, άγχος κ.ά.), που εκδήλωναν ηθοποιοί σε διάφορες γλώσσες (αγγλικά, κινεζικά, ισπανικά, αραβικά).

Διαπιστώθηκε ότι τα παιδιά μπορούν να αναγνωρίσουν τα συναισθήματα και σε κάποια άλλη γλώσσα πέραν της μητρικής. Η ακρίβεια αναγνώρισης ήταν μεγαλύτερη, όταν η φωνή που άκουγαν, ήταν θυμωμένη ή λυπημένη, από ό,τι όταν ήταν χαρούμενη ή φοβισμένη.

Η συναισθηματική αναγνώριση βασίζεται στα επιμέρους χαρακτηριστικά της φωνής (τόνο, ένταση, χροιά, ρυθμό κ.ά.), ενώ η μητρική γλώσσα αναμφίβολα παρέχει ένα συγκριτικό πλεονέκτημα στην κατανόηση των συναισθημάτων των άλλων.

Η μελέτη δείχνει ότι αυτή η ικανότητα φωνητικής αναγνώρισης βελτιώνεται αρκετά από την εφηβεία έως την ενηλικίωση, ενώ μικρότερη είναι η βελτίωση από την παιδική ηλικία έως την εφηβεία.

Η Δρ Χρονάκη αποφοίτησε από το Τμήμα Ψυχολογίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (2003) και πήρε το διδακτορικό της στην Αναπτυξιακή Ψυχοπαθολογία από το Πανεπιστήμιο του Σαουθάμπτον (2011), όπου έκανε και μεταδιδακτορική έρευνα. Μεταξύ 2013-15 δίδαξε Γνωσιακή Νευροεπιστήμη στη Σχολή Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου του Κεντρικού Λάνκασιρ, ενώ μετά το 2015 έως σήμερα διδάσκει Αναπτυξιακή Νευροεπιστήμη.

Πρόσφατα Άρθρα
Κακοκαιρία Byron: «Δεν έχει τελειώσει» – Οι επτά περιοχές που θα σαρώσει 5 Δεκεμβρίου 2025, 12:34
Αυστραλία: Το πείραμα που δοκιμάζει αν μπορούμε να προστατεύσουμε τους ανήλικους από τα social media 5 Δεκεμβρίου 2025, 11:38
Κλειστά τα σχολεία στην Αττική λόγω της κακοκαιρίας Byron – Σε ποιους άλλους δήμους της χώρας δεν θα λειτουργήσουν τα σχολεία 4 Δεκεμβρίου 2025, 16:48
Κακοκαιρία Byron: Αναμένεται δύσκολο 48ωρο με ισχυρές βροχές 4 Δεκεμβρίου 2025, 08:29
Παιδική θνησιμότητα: Η ανεπαρκής ανάπτυξη ως τρίτη κύρια αιτία 3 Δεκεμβρίου 2025, 14:18
Παγκόσμια Ημέρα ΑμεΑ: «Δεν είναι ημέρα γιορτής αλλά διεκδίκησης» 3 Δεκεμβρίου 2025, 14:13
Ξεκινά η κακοκαιρία: Πού θα χτυπήσει; 3 Δεκεμβρίου 2025, 09:14
AI στα σχολεία: Ποια χώρα έχει τα πρωτεία; 2 Δεκεμβρίου 2025, 19:05
Καιρός: Nέα κακοκαιρία με ισχυρές βροχές, καταιγίδες και νοτιάδες – Πότε και πού θα χτυπήσει 2 Δεκεμβρίου 2025, 08:43
Ελένη Φουρέιρα: Τρυφερή εξομολόγηση για τον σύντροφο και τον γιο της που της άλλαξε τη ζωή 30 Νοεμβρίου 2025, 10:52
ΗΠΑ: Έρευνες για πιθανή συσχέτιση 10 παιδικών θανάτων με εμβόλια COVID — Τι δείχνουν τα πρώτα στοιχεία 30 Νοεμβρίου 2025, 10:47
Σημαντικό βήμα κατά του παιδικού καρκίνου: Το επίτευγμα δύο Ελλήνων επιστημόνων 30 Νοεμβρίου 2025, 10:38
Πτώση θερμοκρασίας και ισχυρά φαινόμενα το Σάββατο με την κακοκαιρία Adel 29 Νοεμβρίου 2025, 09:03
Υπογονιμότητα: Συστάσεις ΠΟΥ, για πρώτη φορά στην ιστορία! 29 Νοεμβρίου 2025, 08:00
Βία ανηλίκων: Εξαπλώνεται ο εφιάλτης 28 Νοεμβρίου 2025, 09:08
imommy.gr © 2025 - All Rights Reserved
Exit mobile version