Νέα μελέτη: Οι οθόνες «σκοτώνουν» τις σχολικές επιδόσεις των μαθητών

Η μελέτη, που είναι επίκαιρη ενόψει έναρξης της νέας σχολικής χρονιάς, δείχνει ότι η χρήση οθονών από τους μαθητές πρέπει να γίνεται με μέτρο
3 Σεπτεμβρίου 2020 | 11:46

Η πολύωρη παρακολούθηση τηλεόρασης και χρήση υπολογιστών ή άλλης ηλεκτρονικής συσκευής από τα παιδιά που πάνε στο Δημοτικό, συνδέεται με χαμηλότερες σχολικές επιδόσεις, σύμφωνα με μια νέα έρευνα Αυστραλιανών επιστημόνων. Η μελέτη, που είναι επίκαιρη ενόψει έναρξης της νέας σχολικής χρονιάς, δείχνει ότι η χρήση οθονών από τους μαθητές πρέπει να γίνεται με μέτρο.

Προηγούμενες έρευνες σε παιδιά και εφήβους έχουν βρει σχέση ανάμεσα στη χρήση τηλεόρασης, υπολογιστή ή κονσόλας βιντεοπαιχνιδιών και στην υγεία (αύξηση παχυσαρκίας, κίνδυνος αϋπνίας κ.α.). Από την άλλη, η ενασχόληση αυτή βοηθά τα παιδιά να αποκτούν περισσότερες πληροφορίες, να βελτιώνουν τις τεχνολογικές δεξιότητες και τις κοινωνικές επαφές τους.

Η νέα μελέτη εστιάζει στη σχέση χρήσης οθονών και σχολικών επιδόσεων, ένα θέμα που έχει μελετηθεί λιγότερο έως τώρα. Οι ερευνητές, με επικεφαλής την ψυχολόγο δρα Λάιζα Μούντι του Ινστιτούτου Ερευνών Παίδων Μέρντοχ της Μελβούρνης, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό «PLoS One», μελέτησαν 1.239 παιδιά ηλικίας οκτώ έως 11 ετών, συσχετίζοντας τις συνήθειες των παιδιών με τις σχολικές επιδόσεις τους σε βάθος διετίας.

Διαπιστώθηκε ότι η παρακολούθηση δύο ή περισσότερων ωρών τηλεόραση τη μέρα σχετιζόταν με χειρότερες επιδόσεις ανάγνωσης και κατανόησης κειμένου, μια επιδείνωση που αντιστοιχούσε σε υστέρηση μάθησης κατά τέσσερις μήνες. Η χρήση υπολογιστή για πάνω από μια ώρα τη μέρα συνδεόταν με μια παρόμοια υστέρηση στο πεδίο της αριθμητικής. Από την άλλη, δεν βρέθηκε αρνητική συσχέτιση ανάμεσα στα βιντεοπαιχνίδια και στις σχολικές επιδόσεις.

Οι ερευνητές επεσήμαναν ότι «η συζήτηση σχετικά με τις επιπτώσεις των ηλεκτρονικών συσκευών στη μάθηση των παιδιών ποτέ δεν ήταν πιο σημαντική, δεδομένων των συνεπειών της σημερινής πανδημίας, όσον αφορά το πώς τα παιδιά χρησιμοποιούν το χρόνο τους.

Πρόκειται για την πρώτη μεγάλη μελέτη σε μαθητές Δημοτικού που δείχνει ότι όσοι κάνουν τη μεγαλύτερη χρήση τηλεόρασης και υπολογιστών, έχουν σημαντική μείωση στις ικανότητες ανάγνωσης και αριθμητικής μετά από δύο χρόνια, σε σχέση με όσα παιδιά αφιερώνουν πολύ λιγότερο χρόνο στις οθόνες».

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Πρόσφατα Άρθρα
Κακοκαιρία Byron: «Δεν έχει τελειώσει» – Οι επτά περιοχές που θα σαρώσει 5 Δεκεμβρίου 2025, 12:34
Αυστραλία: Το πείραμα που δοκιμάζει αν μπορούμε να προστατεύσουμε τους ανήλικους από τα social media 5 Δεκεμβρίου 2025, 11:38
Κλειστά τα σχολεία στην Αττική λόγω της κακοκαιρίας Byron – Σε ποιους άλλους δήμους της χώρας δεν θα λειτουργήσουν τα σχολεία 4 Δεκεμβρίου 2025, 16:48
Κακοκαιρία Byron: Αναμένεται δύσκολο 48ωρο με ισχυρές βροχές 4 Δεκεμβρίου 2025, 08:29
Παιδική θνησιμότητα: Η ανεπαρκής ανάπτυξη ως τρίτη κύρια αιτία 3 Δεκεμβρίου 2025, 14:18
Παγκόσμια Ημέρα ΑμεΑ: «Δεν είναι ημέρα γιορτής αλλά διεκδίκησης» 3 Δεκεμβρίου 2025, 14:13
Ξεκινά η κακοκαιρία: Πού θα χτυπήσει; 3 Δεκεμβρίου 2025, 09:14
AI στα σχολεία: Ποια χώρα έχει τα πρωτεία; 2 Δεκεμβρίου 2025, 19:05
Καιρός: Nέα κακοκαιρία με ισχυρές βροχές, καταιγίδες και νοτιάδες – Πότε και πού θα χτυπήσει 2 Δεκεμβρίου 2025, 08:43
Ελένη Φουρέιρα: Τρυφερή εξομολόγηση για τον σύντροφο και τον γιο της που της άλλαξε τη ζωή 30 Νοεμβρίου 2025, 10:52
ΗΠΑ: Έρευνες για πιθανή συσχέτιση 10 παιδικών θανάτων με εμβόλια COVID — Τι δείχνουν τα πρώτα στοιχεία 30 Νοεμβρίου 2025, 10:47
Σημαντικό βήμα κατά του παιδικού καρκίνου: Το επίτευγμα δύο Ελλήνων επιστημόνων 30 Νοεμβρίου 2025, 10:38
Πτώση θερμοκρασίας και ισχυρά φαινόμενα το Σάββατο με την κακοκαιρία Adel 29 Νοεμβρίου 2025, 09:03
Υπογονιμότητα: Συστάσεις ΠΟΥ, για πρώτη φορά στην ιστορία! 29 Νοεμβρίου 2025, 08:00
Βία ανηλίκων: Εξαπλώνεται ο εφιάλτης 28 Νοεμβρίου 2025, 09:08
imommy.gr © 2025 - All Rights Reserved
Exit mobile version