Τα παιδιά καθώς μεγαλώνουν περνούν από αρκετές και διαφορετικές φάσεις, και όπως είναι λογικό το ίδιο συμβαίνει και με την διακόσμηση του δωματίου τους, η οποία ξεκινά από εσάς, πριν ακόμα να το κρατήσετε στην αγκαλιά σας. Όταν το παιδί μπει στην νηπιακή ηλικία σίγουρα θα θέλει να συμμετάσχει στην νέα διακόσμηση, πώς μπορείτε να ενσωματώσετε τα θέλω του ανέξοδα και εύκολα;

Το δωμάτιο που θα λατρέψει το νήπιο

Είναι σημαντικό να συνειδητοποιήσουμε αρχικά ότι το παιδικό δωμάτιο είναι κάτι περισσότερο από έναν μικρό «παιδότοπο» με τις κουκέτες του.

Όταν το παιδί φτάσει στην ηλικία των δύο ετών και μέχρι τα επτά έτη του, τείνει να εκδηλώνεται έντονα αλλά και φευγαλέα κι έτσι οι ειδικοί της διακόσμησης συμφωνούν ότι είναι καλύτερο να αποφεύγουμε τα υπερβολικά θεματικά υπνοδωμάτια.

Όταν τα παιδιά λένε «λατρεύω το χορό και τα αθλήματα», συνήθως σκέφτονται την συνολική αίσθηση που τους χαρίζουν αυτές οι δραστηριότητες και όχι τα μεμονωμένα συστατικά τους. Παράλληλα, η συμμετοχή των παιδιών στη διαδικασία σχεδιασμού σε αυτήν την ηλικία μπορεί να τα βοηθήσει να αναπτύξουν σημαντικές δεξιότητες.

Πώς θα προσεγγίσετε τις επιλογές του;

Εάν παρατηρήσετε ότι το παιδί θέλει και επιμένει σε ένα συγκεκριμένο θέμα στο δωμάτιό του, τότε μην διστάσετε να το.. μιμηθείτε, χρησιμοποιώντας χρωματικούς συνδυασμούς, τόνους και αποχρώσεις που να το θυμίζουν.

Έτσι το δωμάτιο θα έχει περίπου την ίδια αίσθηση, δίχως να αλλάξετε τα πάντα στο δωμάτιό του.

Ποιες επιλογές μπορεί να κάνει το παιδί;

Είναι σημαντικό να ενθαρρύνετε το παιδί να συμμετάσχει στην διακόσμηση του δωματίου του. Μερικές αποφάσεις που μπορούν πάρουν τα παιδιά σε αυτήν την ηλικία περιλαμβάνουν:

  • Χρώματα: Ρωτήστε το ποιο χρώμα προτιμά μέσα από δύο έως και τρεις επιλογές. Είναι σημαντικό να μην του δώσετε πολλές επιλογές καθώς μπορεί να μπερδευτεί.
  • Μοτίβα: Όπως με τα χρώματα έτσι και με τα μοτίβα, μπορείτε να το ρωτήσετε ποιο προτιμά και σε ποιο σημείο του δωματίου, δίνοντάς του έως και τρεις επιλογές.
  • Υλικά: Μπορείτε να το ρωτήσετε ποιο υλικό προτιμά, δείχνοντάς του δύο διαφορετικά αντικείμενα.