Ανήκεις σε εκείνους που γνώρισαν τον Σνούπι από τις τηλεοπτικές και κινηματογραφικές τους μεταφορές ή σε όσους περίμεναν ανυπόμονα το επόμενο τεύχος του «Ταχυδρόμου» για να ανακαλύψουν το επόμενο strip; Το μόνο σίγουρο είναι ότι όπως και να πρωτοσυστήθηκες με τον απίθανο ήρωα του Τσαρλς Σουλτς, σημάδεψε ανεξίτηλα την παιδική σου ηλικία – και ακόμη και σήμερα καταφέρνει να σε κάνει να χαμογελάσεις, αλλά και να σκεφτείς.

Δεν είναι δύσκολο να βάλεις τον Σνούπι και στη ζωή του δικού σου παιδιού. Μεταξύ άλλων, ο διάσημος σκύλος πλέον έχει βρει τον χώρο που του αναλογεί και στη γεμάτη χρώμα και ζωντάνια σειρά Peanuts της NEF-NEF Homeware. Μαζί με την υπόλοιπη παρέα του, πρωταγωνιστούν στα υπέροχα σχέδια των βαμβακερών σεντονιών, κουβρ-λι και πολλών ακόμη λευκών ειδών υψηλής ποιότητας, που αποτελούνται στο σύνολό τους από 100% βαμβάκι, και είναι φιλικά προς το περιβάλλον και το ευαίσθητο βρεφικό δέρμα.

Πάρε μέρος στον διαγωνισμό του iMommy στο Instagram από τις 14/06 έως τις 27/06 και γίνε μια από τους τρεις τυχερούς που θα κερδίσουν ένα σετ βαμβακερών σεντονιών Peanuts-SNOOPY bebe ή junior – ανάλογα με την ηλικία του παιδιού σου – για να ανανεώσεις το παιδικό του δωμάτιο και να του δώσεις το έναυσμα να αγαπήσει κι εκείνο τον κόσμο του Σνούπι.

Μικροί ήρωες, μεγάλα νοήματα

Όπως συμβαίνει με τις περισσότερες παιδικές ιστορίες που μετατρέπονται σε θρύλους, το Peanuts, όπως ήταν ο πραγματικός τίτλος του κόμικς του Σουλτς, απευθύνεται εξίσου στα παιδιά και στους ενήλικες. Μέσα από τις αστείες και τρυφερές περιπέτειες του Τσάρλι Μπράουν, του μικρού πρωταγωνιστή και ιδιοκτήτη του Σνούπι, και της παρέας του, ο Σουλτς καταπιάνεται με δύσκολα θέματα όπως η κατάθλιψη, η αποξένωση, η αποδοχή, αλλά και η ισότητα των φύλων και των φυλών και κυρίως η προσπάθεια να γίνουμε καλύτεροι άνθρωποι σε έναν κόσμο που δεν είναι πάντα αγγελικά πλασμένος. Οι σκληρές θεματικές φιλτράρονται μέσα από τα αθώα μάτια των παιδιών, ελαφραίνουν και λειτουργούν ως βάλσαμο για τους μεγάλους – και ως καμουφλαρισμένα, αλλά πολύτιμα μαθήματα για τους μικρούς, που μπορεί να μην αντιλαμβάνονται τα πάντα συνειδητά, αλλά σε κάθε σελίδα μαθαίνουν και από κάτι καινούργιο.

Κάπως έτσι, το Peanuts κατέληξε να δημοσιεύεται σε περισσότερες από 2.600 εφημερίδες σε όλο τον κόσμο, να διαβάζεται από περισσότερους από 355 εκατομμύρια ανθρώπους, να μεταφράζεται σε 21 γλώσσες και να ταξιδεύει σε 75 χώρες.

Ένας σκύλος που έκλεψε την παράσταση

Όμως ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή. Όλα ξεκίνησαν το 1947, όταν ο Σουλτς δημοσίευσε για πρώτη φορά το καρτούν του στις σελίδες της εφημερίδας St. Paul Pioneer Press, αρχικά με τίτλο «Li’I Folks» («Μικροί Τύποι»). Επί τρία χρόνια, οι περιπέτειες του Τσάρλι Μπράουν περνούν σχετικά απαρατήρητες, μέχρι που ο δημιουργός τους τις πουλά σε έναν εκδοτικό οίκο για κόμικς, που του αλλάζουν τον τίτλο σε Peanuts («Ψίχουλα»). Η αλλαγή δεν άρεσε καθόλου στον Σουλτς, που αισθανόταν ότι υποτιμούσε το βάθος που ήθελε να δώσει στη δουλειά του. Όμως ένας τίτλος δεν θα μπορούσε να θαμπώσει τη λάμψη του κόμικς του.

Ο Σνούπι ήταν παρών ήδη από την τρίτη ημέρα δημοσίευσης, όμως τα πρώτα χρόνια ο ρόλος του ήταν δευτερεύων. Μέχρι το 1952, από τα strip απουσίαζαν πλήρως τα διάσημα συννεφάκια με τις σκέψεις του, ενώ στα πρώτα χρόνια περπατούσε στα τέσσερα. Στη δεκαετία του ’50, καθώς οι χαρακτήρες αυξάνονταν, οι ιστορίες τους γίνονταν πιο περίπλοκες και ο Σνούπι όλο και πιο δημοφιλής, το Peanuts άρχισε να γίνεται διάσημο.

Στη δεκαετία του ’60 πια, ο μικρός σκύλος, ράτσας beagle, κατέκτησε την κορυφή – χωρίς ποτέ να γίνει πρωταγωνιστής της ιστορίας. Το 1965 έγινε εξώφυλλο στο περιοδικό TIME, το 1967, μετά το δυστύχημα της διαστημικής αποστολής Apollo 1, υιοθετήθηκε από τη NASA ως επίσημη μασκότ ασφαλείας, ενώ άρχισε να αποκτά και σημαντικότερο ρόλο μέσα στο ίδιο το κόμικς. Πέρα από τις σκέψεις του, οι αναγνώστες είχαν πλέον την ευκαιρία να βυθιστούν και στο ατέλειωτο σύμπαν της φαντασίας του, όπου υποδυόταν ευφάνταστους χαρακτήρες, επιχειρούσε να γίνει σπουδαίος – αποτυγχάνοντας πάντα – κι έπειτα ξαναπροσπαθούσε, και ξαναπροσπαθούσε, και ξαναπροσπαθούσε, αλώβητος από τα καθημερινά άγχη των υπόλοιπων χαρακτήρων.

Κέρδισε ένα 100% βαμβακερό σετ σεντονιών με τον Σνούπι για το παιδί σου

 

View this post on Instagram

 

A post shared by imommy (@imommy.gr)

Την ίδια περίοδο, το κόμικς αρχίζει να πειραματίζεται με (ακόμη) βαθύτερα νοήματα. Στο κάτω-κάτω βρισκόμαστε στη δεκαετία του ’60 και τα πάντα είναι ρευστά και πολιτικοποιημένα. Κι έτσι το Peanuts μιλά για την έμφυλη και τη φυλετική ισότητα, ασκεί κριτική στις δυνάμεις που καθιστούν απάνθρωπη την κοινωνία, αναφέρεται ακόμη και στον πόλεμο του Βιετνάμ – ένα θέμα που διχάζει την αμερικανική κοινωνία. Κι όμως, καταφέρνει να παραμένει πάντα ανάλαφρο και αθώο, και να αποφεύγει διαρκώς τον διδακτισμό, προτιμώντας να δείχνει παρά να λέει. Για παράδειγμα, στην ομάδα μπέιζμπολ του Τσάρλι Μπράουν συμμετέχουν και αγόρια και κορίτσια – πράγμα που δεν σχολιάζεται ποτέ και από κανέναν χαρακτήρα. Απλώς συμβαίνει, ως αυτονόητο.

Μέχρι τη δεκαετία του ’70, όλος ο κόσμος περίμενε αγωνιωδώς την επόμενη εμφάνιση του Σνούπι. Ήδη, η παρέα των Peanuts είχε κάνει το πέρασμα στη μικρή και τη μεγάλη οθόνη, είχε πρωταγωνιστήσει σε διαφημίσεις και είχε μεταμορφωθεί σε κουκλάκια και άλλα αντικείμενα για μικρούς και μεγάλους. Το ’80, όταν έσπασε και το ρεκόρ του κόμικς που δημοσιευόταν στις περισσότερες εφημερίδες ταυτόχρονα (φτάνοντας τις 2000), ο Σνούπι είχε αποκτήσει πια τη δική του αυτοκρατορία.

Τίτλοι τέλους – αλλά όχι ακριβώς

Σε όλα αυτά τα χρόνια, οι ήρωες εξελίσσονταν μαζί με τον Σουλτς. Οι παιδικές ανησυχίες τους – πολύ ενήλικες στον πυρήνα τους – αλλά και οι μεταξύ τους σχέσεις, δύσκολες όσο και όλες οι σχέσεις μεταξύ ανθρώπων με διαφορετικούς χαρακτήρες (δηλαδή, όσο όλες οι ανθρώπινες σχέσεις), συνέχιζαν να βαθαίνουν. Στη δεκαετία του ’90, καθώς η υγεία του κομίστα άρχισε να κλονίζεται, η αποξένωση των πρώτων ετών αντικαταστάθηκε από τη συμπόνια, ιδίως του Σνούπι προς τον ιδιοκτήτη του.

Τελικά, το κόμικς βρίσκει ένα τέλος τόσο ποιητικό όσο του άρμοζε. Στις 14 Δεκεμβρίου του 1999, ο Σουλτς ανακοινώνει ότι πρόκειται να συνταξιοδοτηθεί και προγραμματίζει τη δημοσίευση του τελευταίου strip των Peanuts για τις 13 Φεβρουαρίου. Την παραμονή του τέλους της θρυλικής πια δουλειάς του, σε ηλικία 78 ετών, αφήνει την τελευταία του πνοή. Όμως το δημιούργημά του συνεχίζει να ακτινοβολεί.

Μέχρι και σήμερα, εκατοντάδες χιλιάδες παιδιά σε όλο τον κόσμο διαβάζουν ή βλέπουν στην οθόνη τις περιπέτειες της παλιοπαρέας του Τσάρλι Μπράουν, συστήνονται με τις δύσκολες και τις υπέροχες πλευρές της φιλίας, βλέπουν ήρωες που δεν τα καταφέρνουν πάντα κατευθείαν, αλλά μαθαίνουν να βοηθούν τον εαυτό τους όταν οι άλλοι τους αγνοούν – και να δέχονται τη βοήθεια των άλλων όταν τους την προσφέρουν. Μαθήματα, με λίγα λόγια, που όλοι προσπαθούμε να μεταφέρουμε στα δικά μας παιδιά, χωρίς να το πετυχαίνουμε πάντα με το κέφι, το φως και την αθωότητα του Σνούπι και των υπόλοιπων ηρώων του Peanuts.

 

Δεν συμφωνείς, λοιπόν, ότι ήρθε η στιγμή να δηλώσεις συμμετοχή στον διαγωνισμό του imommy.gr; Μερικά κλικ αρκούν για να γίνεις μια από τους τρεις τυχερούς που θα κερδίσουν από ένα σετ σεντονιών Peanuts-SNOOPY της NEF-NEF Homeware, bebe ή junior.

Διάβασε τους όρους του διαγωνισμού και δες πώς θα κερδίσεις στο Instagram του iMommy.