Οι γονείς που μιλούν περισσότερο στα μωρά τους βελτιώνουν την ανάπτυξη του εγκεφάλου τους, σύμφωνα με νέα έρευνα. Συγκεκριμένα, η έκθεση σε περισσότερες λέξεις έδειξε θετικό αντίκτυπο στη μακροπρόθεσμη γλωσσική πρόοδο των βρεφών.

Μια ομάδα με επικεφαλής έναν ερευνητή νευροανάπτυξης του Πανεπιστημίου του Τέξας στο Ντάλας βρίσκεται πίσω από τη μελέτη, η οποία συγκαταλέγεται στα πιο πειστικά στοιχεία που δείχνουν μια σχέση μεταξύ της ομιλίας των φροντιστών και της βελτίωσης της ανάπτυξης του εγκεφάλου των βρεφών.

Η μελέτη δημοσιεύτηκε στην έκδοση Ιουνίου του περιοδικού Developmental Cognitive Neuroscience.

Διαβάστε επίσης: Τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά που μοιράζονται τα νεογέννητα

Η μελέτη διερεύνησε πώς αναπτύσσεται η λευκή ουσία του εγκεφάλου σε σχέση με την ομιλία των φροντιστών. Η λευκή ουσία στον εγκέφαλο είναι αυτή που διευκολύνει την επικοινωνία μεταξύ των περιοχών της φαιάς ουσίας, όπου λαμβάνει χώρα η επεξεργασία των πληροφοριών στον εγκέφαλο.

Τα αποτελέσματα της μελέτης

Τα βρέφη που είχαν ακούσει περισσότερες λέξεις έδειξαν σημάδια ότι η δομή της λευκής τους ουσίας (FA) αναπτυσσόταν πιο αργά.

Όταν τα βρέφη που εμφάνιζαν χαμηλότερες τιμές FA – και επομένως πιο αργά αναπτυσσόμενη λευκή ουσία – μετά την έκθεση σε περισσότερες λέξεις άρχισαν να μιλούν, είχαν καλύτερες γλωσσικές επιδόσεις.

Καθώς ο εγκέφαλος ωριμάζει, γίνεται λιγότερο πλαστικός – τα δίκτυα εγκαθίστανται στη θέση τους. Αλλά από νευροβιολογική άποψη, η βρεφική ηλικία δεν μοιάζει με καμία άλλη εποχή. Ένας βρεφικός εγκέφαλος φαίνεται να βασίζεται σε μια παρατεταμένη περίοδο πλαστικότητας για την εκμάθηση ορισμένων δεξιότήτων.

Τα αποτελέσματα δείχνουν μια σαφή, εντυπωσιακή αρνητική συσχέτιση μεταξύ της FA και της παιδικής φωνής.

«Αρχικά δεν ξέραμε πώς να ερμηνεύσουμε αυτές τις αρνητικές συσχετίσεις που έμοιαζαν πολύ αντιφατικές. Όλη η έννοια της νευροπλαστικότητας και της απορρόφησης νέων γνώσεων έπρεπε να μπει στη θέση της», δήλωσαν οι ερευνητές. «Το ποια ικανότητα εξετάζουμε έχει επίσης μεγάλη σημασία, επειδή κάτι όπως η όραση ωριμάζει πολύ νωρίτερα από τη γλώσσα».