Δεν είναι μόνο θέμα μυαλού – Κι όμως, η συγκέντρωση «περνάει» από το… στομάχι! Το Α και το Ω για καλή σωματική και πνευματική υγεία είναι η ισορροπημένη διατροφή.

Προσθέστε λοιπόν στην καθημερινότητά σας, τροφές που αποδεδειγμένα βοηθούν στην τόνωση της μνήμης, στη συγκέντρωση και γενικά στην καλύτερη εγκεφαλική λειτουργία:

Διαβάστε επίσης: Ζάχαρη και παιδί: Όχι δεν το κάνει υπερδραστήριο

1. Σόγια

Ερευνητές από το Πανεπιστήμιο του Ιλινόι βρήκαν ότι ότι οι ισοφλαβόνες της σόγιας και των προϊόντων σόγιας μπορούν να ενισχύσουν την προσοχή και την ταχύτητα επεξεργασίας σε παιδιά σχολικής ηλικίας.

2. Μαύρη σοκολάτα

Η κατανάλωση μαύρης σοκολάτας σχετίζεται με βελτίωση της συγκέντρωσης, της μνήμης και της εγκεφαλικής λειτουργίας λόγω της αύξησης της κυκλοφορίας του αίματος που προκαλεί στον εγκέφαλο.

3. Μήλα

Σύμφωνα με έρευνα του Πανεπιστημίου Κορνέλ, η κουερσετίνη των μήλων φαίνεται να συμβάλλει στην προστασία των κυττάρων του εγκεφάλου.

4. Αμύγδαλα

Τα αμύγδαλα αποτελούν εξαιρετική πηγή βιταμίνης Ε η οποία σχετίζεται με ενίσχυση της μνήμης και πνευματικής εγρήγορσης.

5. Μούρα

Τα μούρα αποτελούν μια πλούσια πηγή ισχυρών φυσικών αντιοξειδωτικών (πολυφαινόλες) τα οποία βελτιώνουν σημαντικά τη ροή του οξυγόνου στον εγκέφαλο, μέσω του αίματος.

Ποια θρεπτικά συστατικά δεν πρέπει να λείπουν από τη διατροφή του παιδιού για… μυαλό ξυράφι!

Οι βιταμίνες του συμπλέγματος Β συμμετέχουν στη ρύθμιση των μεταβολικών διεργασιών του οργανισμού, παρέχοντας την απαραίτητη ενέργεια. Θα τις βρούμε κυρίως στα προϊόντα δημητριακών, στο ψωμί και αλλού.

Για αυτό πρέπει να είναι επιλεγμένο και υψηλής διατροφικής αξίας ψωμί. Ιδανικά να είναι ολικής αλέσεως ή με κατάλληλες πρώτες ύλες, ώστε να είναι πλούσιο σε μέταλλα, βιταμίνες, πρωτεΐνες και να περιέχει και φυτικές ίνες.

Τα ω-3 λιπαρά οξέα συμβάλλουν στην καλή λειτουργία του εγκεφάλου και σχετίζονται με ενίσχυση της μνήμης. Θα τα βρείτε κυρίως στο ψάρι, τα θαλασσινά και τους ξηρούς καρπούς όπως τα καρύδια.

Πολύ σημαντική είναι και η επαρκής πρόσληψη σιδήρου, καθώς η έλλειψή του μπορεί να οδηγήσει στην εμφάνιση συμπτωμάτων όπως κόπωση και αδυναμία συγκέντρωσης.