Υπάρχουν κάποιες συνήθεις που μπορούν να κάνουν ακόμη και τα πιο διστακτικά, λιγότερο επιμελή και χωρίς κίνητρο παιδιά, να έχουν καλύτερες επιδόσεις στο σχολείο. Αν το παιδί σας, ανήκει, λοιπόν, στους μαθητές που βαριούνται να μελετήσουν ή απλώς θέλετε να του δώσετε ένα boost για να είναι πιο παραγωγικό, ήρθε η ώρα να το βοηθήσετε να μετατρέψει τις παρακάτω συμπεριφορές σε παραγωγικές ρουτίνες.
Διαβάστε επόσης: Μήπως το παιδί νιώθει μοναξιά;
Τα παιδιά θα μπορούσαν να γίνουν πιο αποδοτικά και με περισσότερη αυτοπεποίθηση και ενέργεια, αν αξιοποιούσαν κάποιες μεθόδους. Κάποιες από αυτές συνδυάζουν κίνηση, μνήμη και ρυθμό, δεξιότητες που αν καλλιεργηθούν στα παιδιά, βοηθούν στην ενίσχυση της συγκέντρωσής τους και γενικότερα της δυνατότητάς τους, όσον αφορά στη μάθηση.
Καιρός να προσφέρουμε τα απαραίτητα εφόδια στο παιδί μας, ώστε να έχει μεγαλύτερη επιτυχία στη σχολική του ζωή, να τα πηγαίνει καλύτερα στα μαθήματά του χωρίς να πελαγώνει, να μην βλέπει την εκπαίδευση σαν βουνό ή εξαντλητικό μονοπάτι. Γενικότερα, για να δώσουμε ένα boost στην ανάπτυξη των γνωστικών του λειτουργιών, μπορούμε να κάνουμε τα ακόλουθα:
Ζέσταμα
Η κίνηση του παιδιού παίζει ρόλο στην ανάπτυξη του εγκεφάλου του και συνδέεται με τις μαθησιακές δεξιότητες. Το να παραμένει δραστήριο ένα παιδί ή να ασκείται είναι πολύ σημαντικό. Ο χορός είναι μια ευχάριστη δραστηριότητα που μπορεί να γίνεται για 10 λεπτά τη μέρα, σαν παιχνίδι.
Σε σχετική έρευνα, αποδείχτηκε ότι η μνήμη και η συγκέντρωση των παιδιών βελτιώθηκε σημαντικά, μετά από λίγα μόλις λεπτά άσκησης.
Micro-learning
Το micro-learning (μικρο-μάθηση) είναι μια σύγχρονη μέθοδος εκπαίδευσης που βασίζεται στη διάσπαση της γνώσης σε μικρά, εύπεπτα κομμάτια, όπως για παράδειγμα σύντομα μαθήματα, βίντεο, κουίζ κ.α., ώστε να είναι πιο εύκολη η κατανόηση και η απομνημόνευση.
Δοκιμάστε το με το παιδί σας και θα δείτε πώς αυτό θα βελτιώσει τις γνωστικές του ικανότητες, με έναν τρόπο που δεν θα το πιστεύετε.
Μικρά διαλείμματα
Σύμφωνα με έρευνα, που δημοσιεύτηκε στο Parents, ο εγκέφαλος του παιδιού χρειάζεται μικρές παύσεις. Κατά τη διάρκεια της μελέτης των μαθημάτων του, μπορεί να είναι μια καλή ιδέα, να κάνει επί τόπου πηδηματάκια ή κάτι αντίστοιχο που θα τον «ξεκολλήσει» από την ακινησία της καρέκλας.
Η διασκέδαση μέσα από την κίνηση, έστω και αν διαρκεί 2 λεπτά, αποτελεί ξεκούραση για το μυαλό. Καλό είναι να εναλλάσσεται με τα μαθήματα. Έτσι, το παιδί όχι μόνο χαλαρώνει, αλλά αναπτύσσει και τη δημιουργικότητά του.
Τα λέμε δυνατά
Όταν το παιδί μαθαίνει κάτι, ενθαρρύνετέ το να το λέει δυνατά. Το να εκφράζουμε με λέξεις αυτό που μόλις μάθαμε βοηθά στην καλύτερη αντίληψή του.
Mind mapping
Αυτή η τεχνική οπτικοποίησης της σκέψης βοηθά στην οργάνωση, την κατανόηση και απομνημόνευση πληροφοριών. Mind mapping σημαίνει να έχουμε έναν νοητικό χάρτη που μας δίνει τη δυνατότητα να δούμε πιο εύκολα και οργανωμένα «τη μεγάλη εικόνα» και τις σχέσεις ανάμεσα στις ιδέες που την αποτελούν. Δοκιμάστε το με τα παιδιά, παροτρύνοντάς τα να βάλουν τις σκέψεις τους στο χαρτί γύρω από ένα ζήτημα.
Λίγα λεπτά μάθησης
Για να κρατήσουμε υψηλό το κίνητρο ενός παιδιού να μάθει, μπορούμε να εφαρμόσουμε τη μέθοδο των λίγων λεπτών μάθησης. Τι σημαίνει αυτό; Βάζουμε ένα χρονόμετρο για λίγα λεπτά και ζητάμε από το παιδί να προσπαθήσει να κάνει μία άσκηση ή να μάθει κάτι μέσα στον χρόνο που του δίνεται.
Πολλοί θα περίμεναν κάτι τέτοιο να λειτουργήσει αγχωτικά. Και όμως. Τα παιδιά φαίνεται να εστιάζουν πολύ περισσότερο την προσοχή τους σε αυτό που έχουν να μελετήσουν, όταν έχουν συγκεκριμένο χρόνο στη διάθεσή τους για να το κάνουν.
