Πόσες φορές τον τελευταίο καιρό δεν έχουμε έρθει αντιμέτωποι με την άρνηση των παιδιών μας να διαβάσουν ή να πάνε σχολείο;  Αυτή η περίοδος, όμως, είναι εξίσου σημαντική αφού η διδακτέα ύλη ακόμα δεν έχει τελειώσει. Ωστόσο συχνά παρατηρούμε ότι είναι δύσκολο για τα παιδιά να παραμείνουν οργανωμένα, συγκεντρωμένα και να μπορούν να είναι συνεπή στις υποχρεώσεις τους.

Σημάδια που δείχνουν την μείωση της διάθεσης του παιδιού για το σχολείο

  • Δεν θέλουν να παρακολουθήσουν το μάθημα
  • Αναβάλουν το διάβασμά τους και τις εργασίες τους
  • Δυσκολεύονται να μείνουν συγκεντρωμένα κατά την διάρκεια του μαθήματος
  • Βαριούνται να πάνε στο σχολείο

Τότε είναι που χρειάζεται να επέμβουμε και να τα βοηθήσουμε να βρουν τα  κίνητρα για να συνεχίσουν απτόητα ως το τέλος.  Ας δούμε έξι τρόπους για να το πετύχουμε:

 

Διατηρούμε την ρουτίνα

Παρόλο που ο καιρός φτιάχνει και η μέρα μεγαλώνει χρειάζεται να διατηρούμε την ρουτίνα του παιδιού. Ιδίως αυτή του ύπνου και του φαγητού. Έτσι ώστε το παιδί την επόμενη ημέρα να έχει την διαύγεια και την ενέργεια που χρειάζεται.

 

Οπτικοποιούμε την ημέρα μας

Φτιάχνουμε ένα μεγάλο εβδομαδιαίο πρόγραμμα σε χαρτόνι μαζί με το παιδί. Εκεί καταγράφουμε όλες τις εβδομαδιαίες δράσεις του.  Τοποθετούμε το ημερολόγιο σε ένα σημείο του σπιτιού που να είναι προσβάσιμο σε όλους. Έτσι κάθε δράση που ολοκληρώνει το παιδί θα την διαγράφει από το πρόγραμμα. Με αυτόν τον τρόπο μειώνεται το αίσθημα της ανυπομονησίας που νιώθει. Σημείωση: Καλό είναι να «ντύσουμε» το χαρτόνι αυτό με διάφανη ταινία συσκευασίας για να μπορούμε να χρησιμοποιούμε το πρόγραμμα ξανά και ξανά.

 

Διατηρούμε τον ενθουσιασμό για την γνώση

Δείχνοντας ενδιαφέρον για το πώς πέρασε η μέρα του στο σχολείο, το βοηθάμε να διατηρήσει τον ενθουσιασμό του αμείωτο. Παρόλο που μπορεί να μην έχουμε αρκετό χρόνο στην διάθεσή μας μπορούμε να αφιερώσουμε λίγα λεπτά μέσα στην ημέρα για να το ρωτήσουμε τι έμαθε στο μάθημα  ή τι του έκανε πιο πολύ εντύπωση μέσα στην τάξη. Δεν έχει σημασία το πού ή το πότε. Μέσα στο αυτοκίνητο, λίγο πριν τον ύπνο ή την ώρα του φαγητού. Αυτό που έχει σημασία είναι να μείνουμε συνεπείς σε αυτό.

 

Φτιάχνουμε τις δικές μας δράσεις

Κάνουμε την γνώση πιο διασκεδαστική φτιάχνοντας τις δικές μας «παιχνιδιάρικες» δράσεις χρησιμοποιώντας το γνωστικό πεδίο του παιδιού, αλλά και εντάσσοντας σε αυτές στοιχεία από το μάθημά του. Του ζητάμε, για παράδειγμα,  να γράψει μία κάρτα γενεθλίων γράφοντας μια καινούργια λέξη που έμαθε ή να μας βοηθήσει στην καταγραφή της λίστας του super market για να το βοηθήσουμε στην ορθογραφία ή να διαβάσει μία συνταγή για να φτιάξουμε κέικ…

 

Ενισχύουμε την προσμονή

Καταρχάς χρειάζεται να επικοινωνήσουμε με το παιδί ότι και εμείς προσμένουμε με λαχτάρα το καλοκαίρι και τις διακοπές και ότι αυτό είναι κάτι απολύτως φυσιολογικό. Μέχρι τότε όμως μπορούμε να εκμεταλλευτούμε στο έπακρο τα Σαββατοκύριακά μας. Προγραμματίζουμε μαζί του μια εκδρομή, μια βόλτα στην εξοχή, μια επίσκεψη σε φίλους, μια βόλτα στο μουσείο και ό,τι άλλο σκεφτούμε. Έτσι ενισχύουμε την προσμονή του έχοντας παράλληλα και εμείς κάτι να περιμένουμε.

 

Διαβάζουμε στην ύπαιθρο

Χρειάζεται να έχουμε κατά νου ότι το παιδί μας έναν ολόκληρο χειμώνα ενδεχομένως να έχει «υπερφορτιστεί» από τα «κλειστά» περιβάλλοντα στα οποία κινείται. Σπίτι, σχολείο, παιδότοπος, σπίτια φίλων… Ήρθε η ώρα, λοιπόν, να φτιάξουμε τον εαρινό – θερινό χώρο μελέτης του. Οργανώνουμε παρέα το «καλοκαιρινό γραφείο» στο μπαλκόνι ή στον κήπο, εάν έχουμε. Ένας καινούργιος χώρος μελέτης μπορεί να είναι ένα καλό κίνητρο για να ξεκινήσει το διάβασμά του με περισσότερη όρεξη.