Κι όμως η κατανάλωση ψαριών κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης μπορεί να βοηθήσει στο στρες της εγκυμοσύνης, όπως μας πληροφορεί νέα μελέτη που πραγματοποιήθηκε από επιστήμονες του Πανεπιστημίου Μπρίστολ και του Ομοσπονδιακού Πανεπιστημίου Ρίο ντε Τζανέιρο. Σύμφωνα με τα αποτελέσματά της, οι γυναίκες που δεν παραλείπουν το ψάρι από τη διατροφή τους αγχώνονται λιγότερο για τον τοκετό σε σχέση με τις υπόλοιπες, γεγονός που τις βοηθά να γεννήσουν ευκολότερα. Η νέα μελέτη δημοσιεύεται στο επιστημονικό περιοδικό PLOS One και τονίζει ότι η έλλειψη ψαριών από τη διατροφή εντείνει τον κίνδυνο αύξησης του στρες σε ανησυχητικά επίπεδα, κάτι που μπορεί να οδηγήσει σε πρόωρο τοκετό και στην πρόκληση μειωμένου σωματικού βάρους στο βρέφος. Στη μελέτη συμμετείχαν 9.500 γυναίκες, από τις οποίες αρκετές κατά την εγκυμοσύνη τους δεν είχαν καταναλώσει καθόλου ψάρια και θαλασσινά. Όπως προέκυψε, οι γυναίκες αυτές διέτρεχαν μεγαλύτερο κίνδυνο να παρουσιάσουν αυξημένα επίπεδα στρες σε ποσοστό 53%. Σύμφωνα με τους επιστήμονες, η διατροφή των εγκύων δεν πρέπει να είναι χορτοφαγική, αλλά να περιλαμβάνει οπωσδήποτε ψάρια και κρέας, επειδή κατά τη διάρκεια της κύησης οι διατροφικές ανάγκες τους είναι αυξημένες. Συγκεκριμένα, δύο μερίδες λευκών ψαριών και μία λιπαρών ψαριών την εβδομάδα είναι αρκετές για να ρίξουν το άγχος στα επιθυμητά επίπεδα. «Για μια καλή εγκυμοσύνη δεν χρειάζεται κάτι ιδιαίτερο, αλλά να υπάρχει υγιεινή διατροφή», αναφέρει η δρ Juliana Vaz, που συμμετείχε στην έρευνα. «Αυτό σημαίνει μια διατροφή που περιλαμβάνει δημητριακά ολικής αλέσεως, σαλάτες, φρούτα, ψάρια, όσπρια, κρέας».
Η τροφή που μειώνει το στρες της εγκυμοσύνης
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Φαγητό: Τα «μυστικά» που κάνουν ακόμα και τα παιδιά πιο δεκτικά Όταν μετατρέπουμε τα γεύματα σε ευχάριστες εμπειρίες και δημιουργούμε θετικά συναισθήματα γύρω από το φαγητό, τα παιδιά μαθαίνουν να... ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Τι πραγματικά σημαίνει «τρώω για δύο» στην εγκυμοσύνη Η εγκυμοσύνη δεν είναι μια περίοδος υπερκατανάλωσης, αλλά μια περίοδος συνειδητής φροντίδας. Το σώμα δεν ζητά διπλάσια ποσότητα τροφής... ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος: Μικρές αλλαγές στη διατροφή που κάνουν καλό στο παιδί & στον πλανήτη Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος, αξίζει να θυμηθούμε ότι οι καθημερινές μας επιλογές επηρεάζουν όχι μόνο την υγεία... ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Βάρος παιδιού: Στοπ στα αρνητικά σχόλια, ναι στις υγιεινές συνήθειες Τα αρνητικά σχόλια γύρω από το βάρος και την εμφάνιση των παιδιών μπορούν να τα επηρεάσουν και στην ενήλικη... ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Φαγητό: Πώς βοηθά το παιδί στη μάθηση; Ποια είναι αυτή η βιωματική προσέγγιση που μπορεί να βοηθήσει τα παιδιά να αποκτήσουν πιο θετική σχέση με το... ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Εξετάσεις: Ελαφριά & θρεπτικά βραδινά γεύματα, ό,τι πρέπει για τα παιδιά που διαβάζουν Τι πρέπει να περιλαμβάνει ένα ιδανικό βραδινό για τα παιδιά που διαβάζουν για τις εξετάσεις τους; ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Κυριακή: Προετοιμάζουμε το υγιεινό μενού της εβδομάδας Αξιοποιούμε την Κυριακή και κάνουμε την καθημερινότητα πιο εύκολη (και πιο υγιεινή) ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Λαχανικά: Οι υγιεινές συνήθειες αρχίζουν από την κοιλιά της μαμάς Τα παιδιά φαίνεται να συμπεριλαμβάνουν πιο εύκολα φρούτα και λαχανικά στη διατροφή τους, αν είχαν εκτεθεί σε αυτά από... ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Εξετάσεις: 10 βασικοί «κανόνες» διατροφής Ας προσφέρουμε στα παιδιά μας τα θρεπτικά συστατικά που χρειάζονται για να μελετούν καλά για τις εξετάσεις και να... ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Διατροφή: Πώς επηρεάζει τη συμπεριφορά των παιδιών; Όλο και περισσότερες έρευνες δείχνουν ότι η διατροφή συνδέεται άμεσα με τη λειτουργία του εγκεφάλου και τη συναισθηματική ισορροπία... ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Παιδικά γεύματα από τα χεράκια τους… Παιδικά γεύματα που τα παιδιά μπορούν να φτιάξουν μόνα τους με ασφάλεια ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ