Στο καταπράσινο Τρόμσο της Νορβηγίας, στην μεγαλύτερη πόλη της Αρκτικής, στην πόλη που δεν δύει ποτέ ο ήλιος… χτίστηκαν δύο πρωτοποριακά νηπιαγωγεία υψηλής αισθητικής και σχεδιασμού με σκοπό να γεμίζει χαρά, δημιουργία, εκτόνωση, μάθηση αλλά και ευεξία στην καθημερινότητα των παιδιών. Ζητούμενο στους χώρους που τα παιδιά περνούν την μισή μέρα τους είναι η αισθητική, η φαντασία, το όνειρο… Τα νηπιαγωγεία αυτά που έχουν σχεδιαστεί από την εταιρεία 70 º N Arkitektur είναι μία άκρως ενδιαφέρουσα άποψη, κυρίως για σύλληψη και εκτέλεση της ιδέας των playing walls κατά την οποία παιδιά και εκπαιδευτικοί μπορούν με πολύ απλές κινήσεις ν’ αλλάξουν το μέγεθος και τις λειτουργίες των χώρων ώστε αυτοί να εξυπηρετούν διαφορετικές κάθε φορά ανάγκες των μαθητών. Πως γίνεται αυτό; Πολύ απλά, κάθε τοίχος έχει μία σταθερή πλευρά, κάτω από την οποία υπάρχουν ροδάκια, για να μετακινείται. Έτσι τα δωμάτια γίνονται πότε μεγάλα και πότε μικρά. Οι τοίχοι είναι γεμάτοι ράφια, πίνακες για να μπορούν να ζωγραφίζουν και να γράφουν πάνω τους τα παιδιά, αλλά παράλληλα είναι κατασκευασμένοι ώστε τα παιδιά να μπορούν και να σκαρφαλώνουν πάνω τους… και να παίζουν κουκλοθέατρο… και να κρύβονται για να διαβάσουν βιβλία… και ένα σωρό άλλα… Η εξαιρετική αρχιτεκτονική των χώρων, τα καθιστά πρότυπα αισθητικής και ευελιξίας. Το νηπιαγωγείο είναι οργανωμένο σε «ζώνες»…από την παιδική χαρά στον εξωτερικό χώρο και την σκεπαστή εξωτερική βεράντα που δημιουργούν μια πιο ήπια ατμόσφαιρα από το ήδη βαρύ κλίμα της περιοχής, μέχρι τον εσωτερικό χώρο με τα τρεχούμενα νερά και τον κήπο. Αυτές οι ζώνες συμβάλλουν στο να καταστεί μια μαλακή μετάβαση από το εξωτερικό αχανέστατο χώρο προς το εσωτερικό που είναι σαφώς μικρότερος. Οι παιδικοί σταθμοί έχουν κατασκευαστεί για να έχουν τη δυνατότητα ποικιλία στη χρήση των δωματίων. Με πολύ απλές κινήσεις μπορεί κανείς να αλλάξει κάθε δωμάτιο σε νέα δωμάτια σε διάφορα μεγέθη και λειτουργίες. Υπάρχουν διάφορες επιλογές για τους συνδυασμούς και τις κοινές δράσεις των δωματίων και των χώρων. Την τάξη αντικαθιστά ένα περιβάλλον του οποίου ο σχεδιασμός έχει ως στόχο να ενθαρρύνει την «περιέργεια και τη δημιουργικότητα» των μαθητών.
Το πιο ευέλικτο Νηπιαγωγείο μάς έρχεται από τον Βορρά
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Ακμή στην εφηβεία: Πώς μπορεί να αποφευχθεί; Πότε εμφανίζεται και που οφείλεται η εφηβική ακμή; ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Για να παραμείνουν τα αδέρφια αγαπημένα Πώς θα παραμείνουν αγαπημένα τα αδέρφια με διαφορά ηλικίας; ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Το παιδί μου μιλά ασταμάτητα- Τι μπορώ να κάνω; Αν το μικρό σας παιδί μιλά πολύ, αρχικά δεν θα πρέπει να ανησυχείτε μιας και αυτό είναι μάλλον καλό... ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Sleepover: Τι να προσέξετε όταν το παιδί κοιμάται σε φίλους Τα sleepovers χαρίζουν στα παιδιά ένα αίσθημα ανεξαρτησίας και μπορούν να αποτελέσουν ένα αξέχαστο κομμάτι της παιδικής τους ηλικίας. ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Ένας γρήγορος οδηγός για να αναπτύξει το μικρό σας παιδί αυτοπεποίθηση Η ενίσχυση της αυτοπεποίθησης είναι ένας παράγοντας που μπορεί να επηρεάσει τις σχέσεις των παιδιών με τους συνομήλικους, τη... ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Οι φράσεις που πρέπει να λέμε στο παιδί για «καληνύχτα» Η ώρα του ύπνου είναι μια πολύ καλή ευκαιρία για να έρθουμε πιο κοντά με το παιδί μας. ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Παγκόσμια Ημέρα Βιβλίου: Πώς τα βιβλία συμβάλλουν στην ανάπτυξη των παιδιών Σήμερα Τρίτη 23 Απριλίου είναι η Παγκόσμια Ημέρα Βιβλίου 2024, η οποία κάθε χρόνο γιορτάζεται την ίδια ημέρα. Ωστόσο,... ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
«Ζήτα συγγνώμη»- Πόσο αποτελεσματικό είναι να το λέμε στα παιδιά; Το να επιβάλλουμε στα παιδιά να ζητούν συγγνώμη είναι ένας τρόπος να τα διδάξουμε τρόπους, αλλά μάλλον δεν είναι... ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Χαρισματικά παιδιά: Προικισμένα αλλά και… καταπιεσμένα; Τα παιδιά με υψηλές ικανότητες βιώνουν τις δικές τους μοναδικές προκλήσεις. ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Παιδιά: Τα χαρακτηριστικά της προσωπικότητας που τους δίνουν προβάδισμα στο σχολείο Τα παιδιά που έχουν αυτά τα χαρακτηριστικά της προσωπικότητας παίρνουν «άριστα» στον χαρακτήρα αλλά και στα μαθήματα. ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Το να μιλήσετε στο έφηβο παιδί σας είναι πολύ πιο εύκολο απ’ όσο νομίζετε Στην εφηβεία, ίσως πρέπει να επαναπροσδιορίσετε το τι σημαίνει «μιλάω με το παιδί μου». ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ