Ο Harris Cooper, πρόεδρος του τμήματος Ψυχολογίας και Νευροεπιστημών του Πανεπιστημίου Duke, επισημαίνει ότι παρ’ όλο που δεν υπάρχουν επίσημες έρευνες και στατιστικά νούμερα για το πόσες ώρες μελετάνε τα παιδιά κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών διακοπών, παρατηρεί μια αύξηση των ωρών μελέτης τα δύο τελευταία χρόνια. Τι λένε οι δάσκαλοι Συχνά οι εκπαιδευτικοί συμβουλεύουν τους γονείς: «Το καλοκαίρι τα παιδιά πρέπει να κάνουν επανάληψη την ύλη της τάξης τους… μία ωρίτσα διάβασμα την ημέρα…. όχι παραπάνω και θα δείτε μεγάλη διαφορά στην επίδοσή τους του χρόνου».Στον αντίποδα υπάρχουν εκπαιδευτικοί που υποστηρίζουν ότι «η καλοκαιρινή μελέτη δεν συγκρίνεται με την μελέτη κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς. Η καλοκαιρινή μελέτη είναι μία πλήρης απασχόληση και αυτό δεν πρέπει κανένας γονέας να το ξεχνάει. Τα παιδιά πρέπει να χαλαρώνουν και να αποτοξινώνονται από μία σχολική χρονιά που συνήθως είναι εντατική και διόλου ευχάριστη» Τι λένε οι γονείς Η άποψη ότι στις διακοπές τα παιδιά πρέπει να μελετούν βρίσκει αρκετούς υποστηρικτές στις μέρες μας. Ιδιαίτερα όταν τα παιδιά μεταβαίνουν από μία εκπαιδευτική βαθμίδα σε μία άλλη (π.χ από το νηπιαγωγείο στο Δημοτικό, από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο, από το Γυμνάσιο στο Λύκειο). Διακοπές χωρίς μελέτη Από την άλλη υπάρχουν γονείς που πρεσβεύουν ότι τα παιδιά μας έχουν ανάγκη από ένα καλοκαίρι παλιομοδίτικο, χωρίς καθόλου εγκεφαλική κούραση αλλά με πολύ σωματική κίνηση, έτσι ακριβώς όπως το ζούσαμε εμείς. Πόσο αποδίδει τελικά η καλοκαιρινή μελέτη; Η Denise Pope Cooper λέκτορας του Πανεπιστημίου Stanford στο τμήμα εκπαίδευσης αναρωτιέται: «Ακόμη κι αν υποθέσουμε ότι τα παιδιά εξασκούν το μυαλό τους κατά τη διάρκεια των διακοπών, τι πραγματικά διατηρούν στην μνήμη τους επιστρέφοντας το Φθινόπωρο;». Και απαντώντας στους γονείς που θεωρούν ότι τρεις μήνες απραξίας και αποχής από τα μαθήματα είναι ένα πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα για τα παιδιά τους λέει: «….δεν είμαι σίγουρη ότι οι φωτοτυπίες και τα καλοκαιρινά βιβλία βοηθούν». Γιατί, για να διατηρηθεί η νέα γνώση στο μυαλό ενός παιδιού και να εμπεδωθεί, είναι απαραίτητο ο μαθητής να συμμετέχει ενεργά στη διαδικασία της μάθηση ποκιλοτρόπως: γνωστικά, συμπεριφοριστικά κ.τ.λ. και φυσικά πρέπει να υπάρχει κι ένα εσωτερικό κίνητρο για να γίνει αβίαστα αυτή η διαδικασία. Και κάτι ακόμη. Η σωστή μάθηση χρειάζεται απαραιτήτως και την εμπλοκή του δασκάλου αλλά και των συμμαθητών… ακόμη και την αξιολόγηση που οικοδομεί αυτό που ονομάζουμε μάθηση. Το να φορτωθεί ένα παιδί κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού με έναν όγκο συστηματικής δουλειάς, δεν είναι τόσο απλό όσο ακούγεται, γιατί κάτι τέτοιο απαιτεί την εμπλοκή και του γονέα, έστω με τη μορφή του συντονισμού, αφού το παιδί δεν μπορεί από μόνο του. Κάτι τέτοιο είναι καλώς ή κακώς ένα έξτρα βάρος για τους γονείς. Αλήθεια ας θυμηθούμε για λίγο τα νιάτα μας… είχαμε εμείς ποτέ διαβάσει στις διακοπές; Μα τι σόι διακοπές είναι άραγε αυτές που απαιτούν διάβασμα; Οι καλοκαιρινές διακοπές συμβόλιζαν το ανέμελο παιχνίδι, την «τεμπελιά», την καλώς νοούμενη βαριεστιμάρα, τις οικογενειακές στιγμές, χωρίς βαθμούς, χωρίς διορθώσεις, χωρίς σχόλια τύπου «προσπάθησε περισσότερα» …άντε το πολύ διάβασμα στην παραλία, ξεφύλλισμα περιοδικών με πολύ πολύ παγωτό. Πηγή: www.summerlearning.org
Πρέπει τα παιδιά μας να μελετούν το καλοκαίρι;

Η καλοκαιρινή μελέτη είναι απαραίτητη για τα παιδιά μας; Η Denise Pope Cooper λέκτορας του Πανεπιστημίου Stanford στο τμήμα εκπαίδευσης αναλύει κι αιτιολογεί αν και κατά πόσο ωφελεί ένα παιδί η μελέτη σχολικών μαθημάτων μέσα στο καλοκαίρι
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Παιδιά: Αυτές οι φράσεις δυσκολεύουν τη μάθησή τους Νέα έρευνα διαπιστώνει ότι οι δάσκαλοι που λένε αυτές τις φράσεις στην τάξη καταλήγουν να κάνουν τη μάθηση πιο... ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Ποιες «πληγές» κατά την παιδική ηλικία μας ακολουθούν μέχρι την ενηλικίωση; Υπάρχουν ορισμένες καταστάσεις που προκαλούν συναισθηματικές πληγές κατά την παιδική ηλικία. Μερικές από αυτές τις πληγές έχουν τη δύναμη... ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Παιδί: Τι κάνουμε όταν χάνει το πρώτο του δόντι Ένα παιδί χάνει συνήθως το πρώτο του δόντι σε ηλικία περίπου 6-7 ετών. Η απώλεια δοντιών μπορεί να συνεχιστεί... ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
«Θετική πειθαρχία»: Η μόνη μορφή πειθαρχίας που λειτουργεί Τι πραγματικά σημαίνει πειθαρχία και γιατί η «θετική» είναι η μόνη που μπορεί να έχει αποτελέσματα; ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Παιδιά: Πώς τα επηρεάζει ο φόβος να μην πάρουν καλούς βαθμούς; Ο φόβος να μην πάρουν καλούς βαθμούς είναι κάτι που βιώνουν πολλά παιδιά και μάλιστα σε ολοένα και μικρότερη... ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Παιδιά: Αυτές είναι οι πιο επικίνδυνες καλοκαιρινές δραστηριότητες Δείτε τις επικίνδυνες καλοκαιρινές δραστηριότητες που πρέπει να αποφεύγουν τα παιδιά, σύφωνα με τους παιδίατρους: ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Παιδιά: Κάνουν κακό τελικά τα video games; Εξερευνήστε τους διαδικτυακούς κόσμους των μικρών σας gamers. ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
«Αγκαλιάζουμε» το παιδί ακριβώς για αυτό που είναι Είναι σημαντικό να αποδεχόμαστε το παιδί μας όπως είναι και να το βοηθάμε να καλλιεργεί τις δικές του «δυνάμεις»... ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Παιδί: Μαθαίνουμε τη συναισθηματική ρύθμιση βήμα βήμα Συχνά οι προκλήσεις που αντιμετωπίζει ένα παιδί είναι εκτός του ελέγχου του. Αλλά μπορεί να μάθει να ελέγχει το... ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Social media: Ποιες οι επιπτώσεις της χρήσης τους για τους εφήβους; Κατάθλιψη και άγχος είναι δύο μόνο από τις πολλές δυσμενείς συνέπειες που τα social μπορεί να έχουν στους εφήβους. ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Παιδιά: Τι πρέπει να τους λέμε για να χτίσουν αυτοπεποίθηση Μερικές μόνο λέξεις μπορούν να κάνουν μεγάλη διαφορά όσον αφορά την αυτοπεποίθηση στα παιδιά. ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Δεν είσαι η τέλεια μαμά αλλά αυτό είναι… τέλειο για το παιδί σου Ποια μαμά δεν έχει πάει για ύπνο το βράδυ νιώθοντας ένοχη που έχασε την ψυχραιμία της; Ποια δεν αναρωτήθηκε... ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Κάθε πότε πρέπει να βουρτσίζουν τα παιδιά τα δόντια τους; Πότε συνίσταται να ξεκινήσουν τα παιδιά να βουρτσίζουν τα δόντια τους, πώς και πόσο τακτικά πρέπει να το κάνουν; ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ