Τα σχολεία στη Γερμανία «τιμωρούν» τα παιδιά με ΔΕΠΥ, ζητώντας τους να φορούν γιλέκα γεμάτα άμμο Θύελλα αντιδράσεων έχει ξεσπάσει στη Γερμανία από την απόφαση σχολείων τα υπερκινητικά παιδιά να φορούν ένα γιλέκο γεμάτο άμμο, βάρους ενός, δύο ή έξι κιλών για να κάθονται πιο ήσυχα. Η υπόθεση έχει προκαλέσει ποικίλα σχόλια από γονείς και την επιστημονική κοινότητα, η οποία εκφράζει τις ανησυχίες της για την αντιμετώπιση των διανοητικών παθήσεων και των ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών από τα εκπαιδευτικά ιδρύματα. Οι υποστηρικτές της χρήσης γιλέκων υποστηρίζουν πως έχουν δει θετικές αλλαγές στη συμπεριφορά παιδιών με Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής – Υπερκινητικότητας (ΔΕΠ-Υ), ισχυριζόμενοι πως το βάρος τα βοηθά να παραμένουν ήρεμα. Οι διευθυντές των σχολείων αναφέρουν πως είναι μία απλή μέθοδος άμεσης αντιμετώπισης του προβλήματος, ηπιότερη από τη χρήση ισχυρών φαρμάκων, ενώ επισημαίνουν ότι τα παιδιά τα φορούν οικειοθελώς. Η Γερμανία άλλωστε, σημειώνουν, δεν είναι η πρώτη χώρα που έχει υιοθετήσει τα γιλέκα με άμμο, καθώς εδώ και χρόνια χρησιμοποιούνται από τις ΗΠΑ από παιδιά με αυτισμό. «Τα παιδιά που πάσχουν από τέτοιου είδους διαταραχές, συχνά δεν μπορούν να διακρίνουν το ένα ερέθισμα από το άλλο. Τα γιλέκα τα βοηθούν να έχουν καλύτερη αντίληψη του εαυτού τους με αποτέλεσμα να είναι πιο συγκεντρωμένα», επισημαίνει σε γερμανικό περιοδικό η Γκέρχιλντ ντε Βαλ, επικεφαλής της Μονάδας Ενσωμάτωσης σε σχολείου του Αμβούργου, η οποία, εντούτοις, τονίζει ότι δεν πρέπει να χρησιμοποιούνται πάνω από 30 λεπτά κάθε φορά. Οι επικριτές, ωστόσο, του μέτρου λένε ότι τα γιλέκα του θυμίζουν ζουρλομανδύα και φοβούνται πως τα παιδιά που τα φορούν στιγματίζονται. Ένας πατέρας έγραψε στο facebook: «Αυτά είναι βασανιστήρια. Πώς λες σε ένα παιδί: «Είσαι άρρωστος και για τιμωρία θα φοράς αυτό το γιλέκο που όχι μόνο καταπονεί το σώμα σου, αλλά σε κάνει να φαίνεσαι σαν βλάκας στα μάτια των συμμαθητών σου;» Πολλοί ψυχίατροι είναι επιφυλακτικοί διότι δεν υπάρχουν μελέτες για τις μακροπρόθεσμες συνέπειες της χρήσης των γιλέκων. Ο Μίχαελ Σούλτε-Μάρκβορτ, διευθυντής της Πανεπιστημιακής Κλινικής Παιδικής και Νεανικής Ψυχιατρικής του Αμβούργο, λέει ότι τα γιλέκα «εγείρουν ζητήματα ηθικής» και υπάρχει κίνδυνος να αρχίσουν να αντιμετωπίζονται ως πανάκεια. Επισημαίνει ότι τα σχολεία εσφαλμένα προσπαθούν να διασφαλίσουν ότι τα παιδιά θα αλλάξουν συμπεριφορά προκειμένου να ενσωματωθούν αντί να επικεντρώνονται στην αντιμετώπιση του προβλήματος κάθε παιδιού μεμονωμένα. Σύμφωνα πάντως με τον Φίλιπ Άσερσον, καθηγητή μοριακής ψυχολογίας στο King’s College του Λονδίνου, η λύση βρίσκεται στη δημιουργική ενασχόληση: «Τα παιδιά με ΔΕΠ-Υ πρέπει να βρίσκουν κάτι που να τους αρέσει, κάτι το οποίο έχουν ταλέντο – τέχνες, σπορ. Τα σχολεία δεν δίνουν έμφαση σε αυτούς του τομείς, στους οποίους πολλά απ’ αυτά τα παιδιά έχουν δεξιότητες. Αναγνωρίζοντας τα ταλέντα των παιδιών τους και ενθαρρύνοντάς τα να αναπτύξουν, οι γονείς μπορούν να καταφέρουν πολλά». Πηγή: Τα ΝΕΑ
Πώς «τιμωρούν» στη Γερμανία τα παιδιά με Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής;

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Παιδιά: Πώς να αποφύγουμε τις μικρές μάχες πριν τον ύπνο; «Χρυσές» συμβουλές που θα βοηθήσουν όλη την οικογένεια να κάνει την ώρα του ύπνου μια ευκολότερη διαδικασία, αποφεύγοντας τα... ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Μικροί αναγνώστες: Πώς να κάνουμε τα παιδιά να αγαπήσουν τα βιβλία; Οι ειδικοί προτείνουν αποτελεσματικούς τρόπους για να ενθαρρύνουμε τα παιδιά να διαβάζουν περισσότερο. Γιατί τα αγόρια δυσκολεύονται πιο πολύ... ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Παιδί: Το άγχος «φοράει μάσκα» Οι πέντε συμπεριφορές που είναι πιθανό να έχει το παιδί μας και οι οποίες μπορεί να οφείλονται σε κρυμμένο... ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Παιδιά: Μα γιατί χάνουν συνεχώς τα πράγματά τους; Μήπως φταίνε τα γονίδια; Απάντηση στο μυστήριο πίσω από την μόνιμη «αφηρημάδα» των παιδιών δίνει η επιστήμη - Πώς να τη διαχειριστείτε; ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Παιδί: Πώς θα μάθει καλύτερα τα μαθηματικά; Σε νέα έρευνα, οι επιστήμονες αποκαλύπτουν τον καλύτερο τρόπο με τον οποίο ένα παιδί μπορεί να μάθει μαθηματικά. ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Viral “cookie challenge”: Tεστάρει την ενσυναίσθηση του παιδιού Όπως λένε οι ειδικοί, το μπισκότο είναι απλώς η αφορμή. Η πραγματική πρόκληση είναι να μεγαλώνουμε παιδιά με ενσυναίσθηση! ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Παιδιά: 6 ανησυχίες τους που μπορεί να μη γνωρίζατε Τι πραγματικά αγχώνει τα παιδιά μας; Πολλές από αυτές τις ανησυχίες περνούν απαρατήρητες από τους ενήλικες... ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Technoference: Τι είναι και γιατί αφορά όλους τους γονείς Όταν η τεχνολογία «παρεμβαίνει» στην ανατροφή - Τι πρέπει να κάνουν οι γονείς; ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Μαμάδες με πτυχίο: Εγγύηση επιτυχίας για τα παιδιά; Νέα έρευνα δείχνει ότι η εκπαίδευση των μητέρων μπορεί να παίξει σημαντικό ρόλο στη διαμόρφωση του ακαδημαϊκού μέλλοντος των... ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Παιδιά: Όταν μαθαίνουν να γράφουν με το χέρι, μαθαίνουν καλύτερα! Η ανάπτυξη της γραφής και της ανάγνωσης στα παιδιά είναι καλύτερη, όταν εκπαιδεύονται χειρόγραφα, υποστηρίζει νέα έρευνα. ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Οικογενειακά γεύματα: Εξασφαλίζουν την είσοδο των παιδιών στο πανεπιστήμιο; Όσο πιο συχνά τόσο πιο ωφέλιμα φαίνεται να είναι για την ακαδημαϊκή επιτυχία των παιδιών τα οικογενειακά γεύματα, σύμφωνα... ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Η τιμωρία βλάπτει την υγεία Η τιμωρία δεν διδάσκει υπευθυνότητα. Διδάσκει φόβο, απομάκρυνση και αυτοαμφισβήτηση, υποστηρίζουν οι ειδικοί. ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Έφηβοι: 1 στους 3 συμβουλεύεται τα social media για την ψυχική του υγεία Οι γονείς καλούνται να αντιμετωπίσουν μια νέα πραγματικότητα: την ψυχολογική στήριξη που φαίνεται να αναζητούν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης... ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Παιδί: Πες μου πότε γεννήθηκε, να σου πω πόσο έξυπνο είναι! Η γνωστική ανάπτυξη που θα παρουσιάσει ένα παιδί περίπου στα 9 με 10 του χρόνια επηρεάζεται από τη σχετικά... ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ