Τα σχολεία στη Γερμανία «τιμωρούν» τα παιδιά με ΔΕΠΥ, ζητώντας τους να φορούν γιλέκα γεμάτα άμμο Θύελλα αντιδράσεων έχει ξεσπάσει στη Γερμανία από την απόφαση σχολείων τα υπερκινητικά παιδιά να φορούν ένα γιλέκο γεμάτο άμμο, βάρους ενός, δύο ή έξι κιλών για να κάθονται πιο ήσυχα. Η υπόθεση έχει προκαλέσει ποικίλα σχόλια από γονείς και την επιστημονική κοινότητα, η οποία εκφράζει τις ανησυχίες της για την αντιμετώπιση των διανοητικών παθήσεων και των ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών από τα εκπαιδευτικά ιδρύματα. Οι υποστηρικτές της χρήσης γιλέκων υποστηρίζουν πως έχουν δει θετικές αλλαγές στη συμπεριφορά παιδιών με Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής – Υπερκινητικότητας (ΔΕΠ-Υ), ισχυριζόμενοι πως το βάρος τα βοηθά να παραμένουν ήρεμα. Οι διευθυντές των σχολείων αναφέρουν πως είναι μία απλή μέθοδος άμεσης αντιμετώπισης του προβλήματος, ηπιότερη από τη χρήση ισχυρών φαρμάκων, ενώ επισημαίνουν ότι τα παιδιά τα φορούν οικειοθελώς. Η Γερμανία άλλωστε, σημειώνουν, δεν είναι η πρώτη χώρα που έχει υιοθετήσει τα γιλέκα με άμμο, καθώς εδώ και χρόνια χρησιμοποιούνται από τις ΗΠΑ από παιδιά με αυτισμό. «Τα παιδιά που πάσχουν από τέτοιου είδους διαταραχές, συχνά δεν μπορούν να διακρίνουν το ένα ερέθισμα από το άλλο. Τα γιλέκα τα βοηθούν να έχουν καλύτερη αντίληψη του εαυτού τους με αποτέλεσμα να είναι πιο συγκεντρωμένα», επισημαίνει σε γερμανικό περιοδικό η Γκέρχιλντ ντε Βαλ, επικεφαλής της Μονάδας Ενσωμάτωσης σε σχολείου του Αμβούργου, η οποία, εντούτοις, τονίζει ότι δεν πρέπει να χρησιμοποιούνται πάνω από 30 λεπτά κάθε φορά. Οι επικριτές, ωστόσο, του μέτρου λένε ότι τα γιλέκα του θυμίζουν ζουρλομανδύα και φοβούνται πως τα παιδιά που τα φορούν στιγματίζονται. Ένας πατέρας έγραψε στο facebook: «Αυτά είναι βασανιστήρια. Πώς λες σε ένα παιδί: «Είσαι άρρωστος και για τιμωρία θα φοράς αυτό το γιλέκο που όχι μόνο καταπονεί το σώμα σου, αλλά σε κάνει να φαίνεσαι σαν βλάκας στα μάτια των συμμαθητών σου;» Πολλοί ψυχίατροι είναι επιφυλακτικοί διότι δεν υπάρχουν μελέτες για τις μακροπρόθεσμες συνέπειες της χρήσης των γιλέκων. Ο Μίχαελ Σούλτε-Μάρκβορτ, διευθυντής της Πανεπιστημιακής Κλινικής Παιδικής και Νεανικής Ψυχιατρικής του Αμβούργο, λέει ότι τα γιλέκα «εγείρουν ζητήματα ηθικής» και υπάρχει κίνδυνος να αρχίσουν να αντιμετωπίζονται ως πανάκεια. Επισημαίνει ότι τα σχολεία εσφαλμένα προσπαθούν να διασφαλίσουν ότι τα παιδιά θα αλλάξουν συμπεριφορά προκειμένου να ενσωματωθούν αντί να επικεντρώνονται στην αντιμετώπιση του προβλήματος κάθε παιδιού μεμονωμένα. Σύμφωνα πάντως με τον Φίλιπ Άσερσον, καθηγητή μοριακής ψυχολογίας στο King’s College του Λονδίνου, η λύση βρίσκεται στη δημιουργική ενασχόληση: «Τα παιδιά με ΔΕΠ-Υ πρέπει να βρίσκουν κάτι που να τους αρέσει, κάτι το οποίο έχουν ταλέντο – τέχνες, σπορ. Τα σχολεία δεν δίνουν έμφαση σε αυτούς του τομείς, στους οποίους πολλά απ’ αυτά τα παιδιά έχουν δεξιότητες. Αναγνωρίζοντας τα ταλέντα των παιδιών τους και ενθαρρύνοντάς τα να αναπτύξουν, οι γονείς μπορούν να καταφέρουν πολλά». Πηγή: Τα ΝΕΑ
Πώς «τιμωρούν» στη Γερμανία τα παιδιά με Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής;
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Τι κάνουμε με ένα παιδί που τα βρίσκει όλα… βαρετά; Πώς θα κατανοήσουμε καλύτερα το τι συμβαίνει και υπάρχει λύση; ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Επιτυχημένα παιδιά: Το Νο 1 πράγμα που κάνουν Όλοι οι γονείς θέλουμε τα παιδιά μας να γίνουν επιτυχημένοι ενήλικες. Δείτε ποιο είναι το μυστικό, σύμφωνα με την... ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Διάβασμα: Το τρικ για καλύτερη συγκέντρωση Δυσκολεύεται το παιδί να συγκεντρωθεί στο διάβασμα; Κάντε ένα διάλειμμα και πηγαίνετε μια βόλτα... με το σκυλάκι σας! ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
3 τεχνικές που βοηθούν τα παιδιά να κοιμούνται καλύτερα Δείτε πώς μπορείτε να τις εφαρμόσετε. ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Βλέπετε το παιδί σας όπως είναι ή όπως… θα θέλατε να είναι; Τι ακριβώς σημαίνει «βλέπω πραγματικά» το παιδί μου και γιατί είναι τόσο σημαντικό να έχουμε αυτήν την ικανότητα; ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Από τι κινδυνεύουν τα παιδιά που τρώνε μπροστά στις οθόνες; Τα παιδιά που συνηθίζουν να βρίσκονται μπροστά σε μια οθόνη κατά τη διάρκεια των γευμάτων είναι πολύ πιο πιθανό... ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Στρες και παιδιά- Οι αλλαγές που μπορεί να εντοπίσετε Το στρες επηρεάζει και τα παιδιά. Πώς μπορούμε να τα βοηθήσουμε να διαχειριστούν τα συναισθήματά τους; ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Γιατί είναι σημαντικό τα παιδιά να μην χάνουν την ελπίδα τους Η ελπίδα είναι μια από τις πιο σημαντικές αξίες που οφείλουμε να ενσταλάξουμε στα παιδιά ώστε να έχουν τη... ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Μαθαίνουμε στα παιδιά να διαχειρίζονται τις συγκρούσεις Πώς θα αρχίσουν τα παιδιά να διαφωνούν εποικοδομητικά; ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Παίζοντας ανταγωνιστικά αθλήματα με υγιή τρόπο Πώς θα μάθουμε στα παιδιά να μην παίζουν επιθετικά όταν συμμετέχουν σε αθλήματα; ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Παιδιά: Σε επίπεδα ρεκόρ το άγχος τους Τα παιδιά χρειάζονται γειτονιές για να περπατάνε και να κάνουν ποδήλατο, λένε οι επιστήμονες. ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Αφήνουμε τα παιδιά να εκδηλώσουν μόνα τους τη στοργή Άραγε η στοργή μπορεί να... επιβληθεί; Είναι σωστό να επιμένουμε τα παιδιά μας να την εκδηλώσουν; ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Ταλαντούχο παιδί- Πώς το υποστηρίζουμε; Το δημιουργικό ταλέντο που έχει το παιδί σας δεν πρέπει να μείνει αδρανές και ανεκμετάλλευτο. ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Οι επιπτώσεις του να προσφέρουμε στα παιδιά όλα όσα ζητούν Ας μάθουμε τους κινδύνους που κρύβει μια τέτοια συμπεριφορά απέναντι στα παιδιά μας. ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ