Αυτό το πρόβλημα είναι διαχρονικό και απασχολεί πολύ συχνά τους γονείς εδώ και κάποιες δεκαετίες. Το παιδί δεν έχει υψηλούς βαθμούς ή δεν του αρέσει να διαβάζει τα μαθήματά του στο σπίτι. Οι γονείς εκνευρίζονται, μαλώνουν ή τιμωρούν το παιδί και το αναγκάζουν να διαβάσει. Στο τέλος της ημέρας, το θέμα είναι η επιβολή του ελέγχου και όχι το αν θα γίνει καλύτερος μαθητής. Το παιδί, από την πλευρά του, αναζητά τρόπους ανεξαρτησίας και δεν υποκύπτει στις δικές σας πιέσεις. Και η πικρή αλήθεια είναι ότι δεν μπορείτε να το αναγκάσετε να κάνει κάτι που δεν θέλει. Μπορείτε όμως να βρείτε κίνητρα για να το βοηθήσετε και να μην αποφασίζετε εσείς για λογαριασμό του.

Καθοδηγήστε το- μην το ελέγχετε. Ρωτήστε τον εαυτό σας τι είναι αυτό που λειτουργούσε παλιότερα και διάβαζε τότε. Μπορεί να είναι μία μικρή λεπτομέρεια που δεν είχατε σκεφτεί. Μην κάνετε νυχτερινούς καυγάδες και μην παίζετε το ρόλο του δασκάλου. Αφήστε το παιδί να κάνει τη δουλειά του κι εσείς ασχοληθείτε με τη δική σας.

Πάρτε ένα διάλειμμα. Αν νιώθετε την πίεση να ανεβαίνει, πάρτε 10 λεπτά μέχρι να ηρεμήσετε και να μην φωνάξετε. Μπορείτε να θέσετε κάποιος μικρούς κανόνες σε ό,τι αφορά το διάβασμα: οργανώστε την ώρα του διαβάσματος ώστε να είναι συγκεκριμένη, περιορίστε τα ηλεκτρονικά παιχνίδια και τον υπολογιστή αν πέφτουν οι βαθμοί του και μην το αφήσετε να κάνει εξωσχολικές δραστηριότητες αν δεν έχει τελειώσει πρώτα το διάβασμά του.

Αφήστε το παιδί να κάνει τις δικές του επιλογές και αντιμετωπίστε τις συνέπειες. Όσο περισσότερο έλεγχο ασκείτε στο παιδί, τόσο περισσότερο το προκαλείτε να πηγαίνει κόντρα και να μην διαβάζει μόνο και μόνο για να σας δείξει ότι έχει τον έλεγχο. Αν βλέπετε ότι οι βαθμοί πέφτουν δραματικά, μπορείτε να προτείνετε ένα σχέδιο βελτίωσης και να βοηθήσετε το παιδί στο διάβασμα όταν και όποτε το χρειάζεται.

Όταν τα παιδιά λένε ότι δεν τους ενδιαφέρει το διάβασμα, σημαίνει ότι θέλουν να διαφοροποιηθούν από εσάς. Αν νιώσει ότι δεν ανακατεύεστε στη ζωή του και το αφήνετε να αποφασίσει εκείνο, θα αρχίσει να νοιάζεται γιατί θα είναι δικό του.