Αν έχετε κουραστεί με την κακή συμπεριφορά του παιδιού στο τραπέζι, πρέπει πρώτα εντοπίσετε το στόχο και τον τρόπο με τον οποίο θα φτάσετε εκεί που θέλετε.

 

  • Θέλετε να χρησιμοποιήσει χαρτοπετσέτα και όχι την μπλούζα του. Συνήθως σκουπίζεται έτσι ασυναίσθητα. Ξεκινήστε προσφέροντάς του μία ανταμοιβή στην οποία ξέρετε ότι δεν μπορεί να αντισταθεί. Ή δημιουργήστε το βραβείο ‘Χρυσής Χαρτοπετσέτας’ που κάποιος θα κερδίζει σε εβδομαδιαία βάση.
  • Θέλετε να λέει καλά λόγια στο μάγειρα και όχι ‘μπλιαχ’. Τα παιδιά που είναι επιλεκτικά στο φαγητό δεν σκέφτονται από μόνα τους ότι θα στενοχωρήσουν αυτόν που τους μαγείρεψε αυτό που τρώνε. Πείτε στα παιδιά 3 ή 4 ετών τι προκαλούν τα λόγια τους. Μην τους μάθετε να λένε ψέματα. Μπορούν όμως να εκφράσουν κάτι αρνητικό με πολύ πιο ευγενικό τρόπο.
  • Να ζητούν ευγενικά κάτι στο τραπέζι. Θέστε τα όρια του προσωπικού χώρου. Βάλτε σουπλά για να βλέπουν ποιος τρώει πού. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε μαγικές λέξεις για να τους το κάνετε πιο ευχάριστο.
  • Να τρώει με το στόμα κλειστό. Τα μικρά παιδιά έχουν την τάση να τρώνε μεγάλες μπουκιές με το στόμα ανοιχτό. Μπορείτε να τους πείτε ότι είναι πολύ μεγάλη ποσότητα και πως μπορούν να βάλουν το μισό στο πιάτο τους για να το φάνε μετά. Πείτε τους επίσης ότι μπορούν να μιλήσουν όταν μασήσουν και καταπιούν το φαΐ.
  • Να συζητούν και να μην ρεύονται. Λατρεύουν να τραβούν την προσοχή ακόμα και αν ξέρουν ότι δεν είναι για καλό λόγο. Αγνοήστε το όταν συμβαίνει και μιλήστε για εντελώς άσχετα πράγματα.
  • Να τρώει περισσότερο και να παίζει λιγότερο. Μπορεί να κάνει φουσκάλες με το γάλα του επειδή βαριέται ή επειδή δεν του αρέσει το φαγητό. Κάντε το φαγητό του πιο ενδιαφέρον και αν βλέπετε ότι δεν μπορείτε να κάνετε κάτι άλλο, απλώς πάρτε το από μπροστά του.