Διάβασμα, εξωσχολικές δραστηριότητες, όπως αθλήματα ή η εκμάθηση μιας ξένης γλώσσας, ελεύθερος χρόνος για βιντεοπαιχνίδια… Αυτά είναι μόνο μερικά από τα πράγματα, που μπορούν να κάνουν την εύρεση της «σωστής» ισορροπίας στο πρόγραμμα του παιδιού, πραγματική πρόκληση. Ωστόσο, μια νέα εφαρμογή από ερευνητές στο University of South Australia, θα μπορούσε να προσφέρει την πολύ αναγκαία λύση στο πρόβλημα.

Γυμναστική αντί για οθόνες στο πρόγραμμα του παιδιού

Στα πλαίσια της μελέτης, οι ερευνητές ανέπτυξαν μια εφαρμογή που βοηθά τους γονείς να κατανοήσουν ποιος συνδυασμός δραστηριοτήτων μπορεί να ευνοήσει πνευματικά, σωματικά και ακαδημαϊκά το παιδί.

Διαπίστωσαν συγκεκριμένα, ότι όταν αντί για εξήντα λεπτά μπροστά στην οθόνη, τα παιδιά έκαναν κάποια σωματική δραστηριότητα είχε ως αποτέλεσμα 4,2% χαμηλότερο σωματικό λίπος, 2,5% βελτίωση του αισθήματος ευεξίας και 0,9%υψηλότερες ακαδημαϊκές επιδόσεις.

«Ο τρόπος με τον οποίο τα παιδιά χρησιμοποιούν το χρόνο τους μπορεί να έχει μεγάλο αντίκτυπο στην υγεία, την ευημερία και την παραγωγικότητά τους», λέει ο δρ Dot Dumuid, επικεφαλής ερευνητής. «Γνωρίζουμε ότι οι οθόνες δεν είναι ευεργετικές για τα παιδιά, οπότε δεν θα πρέπει να επιλέγονται αντί του εξαιρετικά ωφέλιμου αθλητισμού» συμπληρώνει.

Η εφαρμογή που θα σας βοηθήσει

Αυτή η εφαρμογή συμβάλλει σε πιο υγιεινές συμπεριφορές. Παρακολουθώντας τις τρέχουσες δραστηριότητες ενός παιδιού κατά τη διάρκεια της ημέρας και χρησιμοποιώντας την εφαρμογή για να τις προσαρμόσουμε, μπορούμε να μοντελοποιήσουμε πώς οι αλλαγές αναμένεται να επηρεάσουν τη σωματική και την ψυχική του ευημερία, όπως και την ακαδημαϊκή του απόδοση.

«Είναι ένα γρήγορο και εύκολο εργαλείο που μπορεί να προβλέψει την ευημερία των παιδιών». Μπορείτε να βρείτε την εφαρμογή εδώ.

Αξιολογώντας 1685 αρχεία δεδομένων για παιδιά ηλικίας μεταξύ 11-12 ετών, η νέα εφαρμογή δίνει τη δυνατότητα στους χρήστες να κάνουν υποθετικές προσαρμογές, επιλέγοντας τις δραστηριότητες που κάνουν τα παιδιά καθημερινά, σημειώνοντας παράλληλα τον χρόνο που αφιερώνουν σε αυτές.

Αρχικά ζητά από τους χρήστες/ γονείς να εισάγουν το αρχικό πρόγραμμα του παιδιού, σε μορφή 24ωρου, σημειώνοντας τον χρόνο που αφιερώνει σε επτά δραστηριότητες, ύπνος, χρόνος οθόνης, σωματική δραστηριότητα, ήσυχος χρόνος (όπως ανάγνωση ή ακρόαση μουσικής), παθητική μεταφορά (όπως το να το παίρνετε από το σχολείο με το αυτοκίνητο), χρόνος αφιερωμένος στο σχολείο (συμπεριλαμβανομένου του διαβάσματος) και αυτοφροντίδα (δουλειές/προετοιμασία).

Στο επόμενο πλαίσιο (στο οποίο έχετε πρόσβαση επιλέγοντας την ένδειξη στην αριστερή πλευρική γραμμή) οι χρήστες της εφαρμογής μπορούν να αυξήσουν ή να μειώσουν τον χρόνο σε κάθε δραστηριότητα για να δουν τις αναμενόμενες διαφορές στα ποσοστά σωματικού λίπους, την ψυχολογική υγεία και τις ακαδημαϊκές επιδόσεις, που παρουσιάζονται στην δεξιά στήλη σε αριθμητική και γραφική μορφή.