Είναι φυσιολογικό για τους γονείς, ειδικά τώρα που μπαίνουμε σιγά σιγά στο καλοκαίρι και κυριολεκτικά κυνηγάμε τα παιδιά να διαβάσουν, να έχουν ερωτηματικά σχετικά με το χρόνο που πρέπει να αφιερώνεται στο διάβασμα, επειδή ο πολύς χρόνος δεν κάνει καλό, ούτε όμως ο πολύ λίγος…

Μπορεί να βρεθεί η ισορροπία μεταξύ ελεύθερου χρόνου, χρόνου μελέτης και προσωπικής ικανότητας του κάθε παιδιού;

 

Διαβάστε επίσης: Παιδί και ψυχική υγεία: 5 λόγοι για να του διαβάζετε

 

 

 

Πτυχές που παρεμβαίνουν στο διάβασμα

 

 

Συναισθηματική κατάσταση

Εάν ένα παιδί δεν είναι καλά συναισθηματικά, δεν θα μπορεί να μελετήσει αφού η συγκέντρωσή του θα είναι ελλιπής. Σε αυτή την περίπτωση, μιλάμε δηλαδή για μια ψυχική παρέμβαση, η οποία βλάπτει τη συγκέντρωση.

Έλλειψη κινήτρων

Εάν ένας μαθητής δεν έχει κίνητρο να κάνει κάτι με προσπάθεια και επιμονή, είναι πολύ δύσκολο να το φέρει εις πέρας.

Βαθμός δυσκολίας εργασιών

Οι εργασίες που πρέπει να κάνουν τα παιδιά πρέπει να είναι σύμφωνες με την ικανότητα και την ηλικία τους. Εάν υπάρχουν υπερβολικές απαιτήσεις, μπορεί να απογοητευτούν πολύ γρήγορα. Αντίστοιχα, αν κάτι τους είναι πολύ εύκολο, θα νομίζουν ότι ξέρουν τα πάντα και δεν θα νιώθουν την ανάγκη να μάθουν.

 

 

Συμβουλές για πιο αποδοτικό διάβασμα στο σπίτι

Για να αξιοποιείται περισσότερο ο χρόνος μελέτης:

  • Πρέπει να γίνεται σε ένα ήσυχο μέρος χωρίς περισπασμούς.
  • Ο χώρος μελέτης πρέπει να έχει καλό φωτισμό και μια φυσιολογική θερμοκρασία.
  • Οι συνήθειες της μελέτης θα πρέπει να ξεκινούν από την ηλικία των 6 ετών. Με αυτόν τον τρόπο, καθώς μεγαλώνουν τα παιδιά και φτάνουν στο γυμνάσιο, έχουν λιγότερα προβλήματα σε σχέση με το διάβασμα.
  • Έχετε ένα ρεαλιστικό πλάνο μελέτης κατά νου. Είναι πολύ σημαντικό να λαμβάνεται υπόψη η ικανότητα του παιδιού και ο διαθέσιμος χρόνος.

 

 

Πόσες ώρες πρέπει ιδανικά να μελετά το παιδί ανάλογα με την ηλικία του

Για να καταλάβετε πόσες ώρες χρειάζεται να μελετήσει το παιδί σας, πρέπει να λάβετε υπόψη την ηλικία του και το αντίστοιχο επίπεδο ικανότητας συγκέντρωσής του. Αν και φυσικά θα πρέπει επίσης να λαμβάνεται υπόψη η ιδιοσυγκρασία του κάθε παιδιού μεταξύ άλλων παραγόντων που προαναφέραμε, σε γενικές γραμμές:

  • Τα παιδιά 6 ετών μπορούν να διατηρήσουν την προσοχή τους από 15 έως 30 λεπτά.
  • Τα παιδιά 7 ετών από 15 έως 35 λεπτά.
  • Τα παιδιά 8 ετών από 15 έως 40 λεπτά.
  • Τα παιδιά 9 ετών από 20 έως 45 λεπτά.
  • Τα παιδιά 10 ετών από 20 έως 50 λεπτά.
  • Τα παιδιά από 10 ετών και άνω, από 1 ώρα και πάνω.

 

 

Το κίνητρο του παιδιού είναι το κλειδί

Ένα παιδί που έχει κίνητρο να μάθει δεν θα έχει κανένα πρόβλημα να το κάνει και να αποκτήσει καλές συνήθειες μελέτης. Φροντίστε λοιπόν να αναδεικνύεται τα οφέλη της μελέτης σε τακτική βάση, να σέβεστε το ρυθμό του παιδιού και να κάνετε αυτή τη διαδικασία όσο το δυνατόν πιο ευχάριστη για εκείνο.