Επηρεάζεται η σχέση των ανθρώπων με τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, όταν γίνονται γονείς; Οι ερευνητές λένε πως ναι! Κάποιος, βέβαια, θα περίμενε ένας γονέας να τα χρησιμοποιεί λιγότερο, επειδή μειώνεται ο ελεύθερος χρόνος του. Όμως δεν είναι έτσι! Το 59% των γονέων που χρησιμοποιούν social media δήλωσε ότι η γονεϊκότητα έχει αυξήσει τη χρήση τους, σύμφωνα με σχετική μελέτη.
Διαβάστε επίσης: Κάνουμε digital detox οικογενειακώς!
Η εν λόγω μελέτη εξέτασε τις συνήθειες 7.500 γονέων που χρησιμοποιούν social media σε πέντε αγορές, στις ΗΠΑ, στο Ηνωμένο Βασίλειο, στον Καναδά, στη Γαλλία και στη Σαουδική Αραβία.
Παρόλο που κάποιος θα υπέθετε ότι η γονεϊκότητα σημαίνει λιγότερο χρόνο για τα social media, τα ευρήματα δείχνουν ότι οι γονείς, όχι μόνο περνούν περισσότερο χρόνο online αλλά χρησιμοποιούν και τις πλατφόρμες με διαφορετικό τρόπο, ανακαλύπτοντας δηλαδή τη χρησιμότητά τους και για άλλα πράγματα, που πιθανόν σχετίζονται και με το γεγονός ότι έχουν πλέον παιδί.
Με βάση τα αποτελέσματα που είχε η έρευνα, το 80% από τους γονείς που χρησιμοποιούσαν social media πριν αποκτήσουν παιδιά, ανέφεραν ότι τώρα χρησιμοποιούν περισσότερες λειτουργίες και εφαρμογές. Το 74% των συμμετεχόντων δήλωσε ότι δημοσιεύε αναρτήσεις πιο συχνά απ’ ό,τι δημοσίευε πριν.
Επίσης, ως προς την online καταναλωτική συμπεριφορά, το 58% των γονιών δήλωσε ότι κάνει περισσότερες αγορές απευθείας μέσα από τις πλατφόρμες. Παράλληλα, από τα ευρήματα φάνηκε ότι οι γιορτές και τα διάφορα σημαντικά κοινωνικά γεγονότα, όπως τα γενέθλια του παιδιού ή μια οικογενειακή έκδρομή, αυξάνουν τη χρήση.
Σύμφωνα με τα συμπεράσματα της μελέτης, αυτά τα γεγονότα που αυξάνουν περισσότερο τη χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης πιθανόν είναι:
- Black Friday – Cyber Monday (+35%)
- γενέθλια παιδιών (+32%)
- γιορτές Χριστουγέννων (+31%)
- ανοιξιάτικες και καλοκαιρινές διακοπές (+31%)
- μεγάλες θρησκευτικές γιορτές (+29%)
- Πρωτοχρονιά (+28%)
- περίοδος επιστροφής στο σχολείο (+28%).
Social media: Ένα εργαλείο «συν-εξερεύνησης»
Η συγκεκριμένη μελέτη έδειξε ότι τα social media δεν είναι μόνο εργαλείο ανακάλυψης για τους γονείς αλλά και συν-εξερεύνησης με το παιδί. Τι σημαίνει αυτό; Ότι είναι ένας τρόπος να ανακαλύπτουν μαζί με το παιδί online διάφορα πράγματα που το αφορούν. Ταξιδεύοντας μαζί με τα παιδιά στον ψηφιακό κόσμο, μέσω των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, σύμφωνα με την έρευνα:
- Το 86% ψωνίζει online μαζί με τα παιδιά.
- Το 67% έχει επηρεαστεί να αγοράσει κάτι που το παιδί του είδε στο διαδίκτυο.
Οι τακτικές… πειθούς των παιδιών έχουν επίσης εξελιχθεί, αφού με βάση τα ευρήματα:
- To 59% των γονέων είπε ότι τα παιδιά του ήταν που του έδειξαν βίντεο ή διαφήμιση.
- Το 48% ανέφερε ότι τα παιδιά του ήταν που τούς έστειλαν διαφημίσεις.
Οι γονείς έχουν και προσωπικά ενδιαφέροντα
Παρότι η γονεϊκότητα αυξάνει τη χρήση social media και είναι πολύ συχνές οι στιγμές που «σερφάρουν» μαζί με τα παιδιά στο διαδίκτυο, οι γονείς θέλουν να προσεγγίζονται και ως άτομα. Σύμφωνα με τη μελέτη, οι γονείς βλέπουν τα social media ως χώρο όπου μπορούν:
- να ενημερώνονται για φίλους (69%)
- να βλέπουν προσωποποιημένο περιεχόμενο (66%)
- να μένουν σε επαφή με την οικογένεια (65%)
- να ανακαλύπτουν νέα χόμπι (64%)
- να εκφράζονται άνετα (63%)
- να είναι δημιουργικοί (62%)
- να ανακαλύπτουν νέους δημιουργούς (62%)
- να ενημερώνονται για δημιουργούς που ήδη ακολουθούν (60%)
