Ανεξάρτητα από την ηλικία τους, τα παιδιά πρέπει να ολοκληρώσουν τις σχολικές τους εργασίες. Στην ουσία, πρόκειται για μια σημαντική δεξιότητα, μια στρατηγική ικανότητα που απαιτεί εκτελεστική λειτουργία. Αυτή η δεξιότητα μπορεί να κάνει τη διαφορά ανάμεσα σε ένα σχολείο που μοιάζει με… βάσανο και σε ένα περιβάλλον όπου το παιδί νιώθει σίγουρο και ικανό να τα καταφέρει.
Αρχικά, τα παιδιά και οι έφηβοι χρειάζονται έναν καθορισμένο χώρο, όπου θα έχουν το πρόγραμμα, τα βιβλία, τα τετράδια και τους φακέλους τους. Η επιφάνεια του γραφείου πρέπει να παραμένει τακτοποιημένη, χωρίς περιττά αντικείμενα. Όλα τα βασικά υλικά (μολύβια, συνδετήρες, post-it, στυλό κ.λπ.) μπορούν να τοποθετούνται σε ένα συρτάρι του γραφείου, ώστε το παιδί να έχει εύκολη πρόσβαση. Κάθε φορά που ξεκινά μια νέα εργασία, καλό είναι να βγάζει μόνο τα υλικά που χρειάζονται για το συγκεκριμένο μάθημα. Όταν ολοκληρωθεί η εργασία, τα βιβλία και τα τετράδια επιστρέφονται στην τσάντα, και το παιδί προχωρά στην επόμενη.
Διαβάστε επίσης: Πώς να μεγαλώσετε παιδιά με εξαιρετικές κοινωνικές δεξιότητες
Το γραφείο θα πρέπει να τοποθετείται σε ένα σημείο που μειώνει τις πιθανότητες περισπασμών. Όταν το γραφείο βρίσκεται μακριά από παράθυρα ή πόρτες, περιορίζονται οι αποσπάσεις που μπορεί να προκύψουν από ό,τι συμβαίνει έξω από το δωμάτιο (π.χ. κίνηση στο δρόμο ή άλλοι θόρυβοι). Ένας ήσυχος, ελεγχόμενος χώρος, χωρίς εξωτερικές βοηθά το παιδί ή τον έφηβο να συγκεντρωθεί στις εργασίες του.
Ο χώρος καλό είναι να επαναφέρεται σε τάξη στο τέλος κάθε ημέρας, ώστε να είναι έτοιμος και οργανωμένος για την επόμενη.
Διάβασμα: Η αρχή είναι το ήμισυ του παντός
Στο τέλος της σχολικής ημέρας, τα παιδιά είναι συχνά εξαντλημένα και δεν έχουν διάθεση να συνεχίσουν με τις εργασίες τους. Για να τα βοηθήσετε να ανακτήσουν ενέργεια, τα παιδιά όλων των ηλικιών είναι ωφέλιμο να κάνουν ένα διάλειμμα, το οποίο μπορεί να περιλαμβάνει δραστηριότητες όπως το περπάτημα ή ακόμη και παιχνίδια που κινητοποιούν το σώμα. Αυτές οι δραστηριότητες βοηθούν στην φυσική ρύθμιση του οργανισμού και επαναφέρουν την προσοχή στο στόχο – να ολοκληρωθούν οι εργασίες.
Τώρα που το παιδί έχει έναν καθορισμένο χώρο, ήρθε η στιγμή να ορίσετε και έναν συγκεκριμένο χρόνο για την έναρξη των εργασιών. Η αρχή είναι συχνά η πιο δύσκολη. Τα παιδιά και οι έφηβοι τείνουν να αναβάλλουν την έναρξη, είτε επειδή η εργασία τους φαίνεται βαρετή είτε γιατί πιστεύουν ότι θα τους πάρει πολύ χρόνο.
Μετά από ένα διάλειμμα κίνησης και ένα σνακ λοιπόν, προτρέψτε το παιδί να ξεκινήσει με κάτι μικρό και εύκολο. Αντί να σκέφτεται όλη την εργασία, βοηθήστε το να την χωρίσει σε μικρότερα κομμάτια και να κάνει ένα βήμα τη φορά. Αυτό θα κάνει την αρχή πιο εύκολη.
Ξεκινώντας, όλες οι συσκευές πρέπει να είναι εκτός εμβέλειας, για να μην διασπάται η προσοχή.
Η επιστροφή στο σχολείο συχνά συνοδεύεται από έναν αναστεναγμό ειδικά τον πρώτο μήνα λόγω του περιορισμένου ελεύθερου χρόνου. Ο στόχος είναι να ολοκληρωθούν οι εργασίες, ώστε το υπόλοιπο της ημέρας να αφιερωθεί σε δραστηριότητες που επιλέγει το ίδιο το παιδί ή τουλάχιστον σε πράγματα που δεν σχετίζονται με το σχολείο.
