Μια νέα έρευνα, που δημοσιεύτηκε στην επιστημονική επιθεώρηση «Journal of Developmental & Behavioral Pediatrics», υποστηρίζει ότι το να αρχίζει το σχολείο αργότερα το πρωί συμβάλλει στην καλύτερη εγκεφαλική λειτουργία των εφήβων για το υπόλοιπο της ημέρας.

Πιο συγκεκριμένα οι ερευνητές από το Bradley Hasbro Children’s Research Center (BHCRC) βρήκαν ότι μια καθυστέρηση στο πρώτο χτύπημα του κουδουνιού κατά 25 λεπτά, από τις 8.15 στις 8.40, θα εξασφαλίσει περίπου μισή ώρα περισσότερου ύπνου στους μαθητές, αυξάνοντας κατά 26% το ποσοστό του απαραίτητου 8ωρου ύπνου τους κάθε βράδυ.      

Σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας, τόσο η υπνηλία όσο και η κακή διάθεση, αλλά και η κατανάλωση καφέ μειώθηκαν στους μαθητές μετά την εφαρμογή του νέου ωραρίου έναρξης των μαθημάτων τους καθημερινά. Επιπλέον, αυτή η καθυστέρηση δεν είχε καμία επίπτωση στις ώρες που αφιέρωναν τα παιδιά ούτε στο διάβασμά τους ούτε στις αθλητικές και άλλες εξωσχολικές τους δραστηριότητες.

Όπως εξηγεί η επικεφαλής της έρευνας, δρ. Julie Boergers, ψυχολόγος και ειδικός σε θέματα ύπνου: «Αν τα ωράρια των σχολείων προσαρμοστούν στους κιρκαδικούς ρυθμούς των εφήβων (δηλαδή στους ρυθμούς της καθημερινότητάς τους) και στις ανάγκες τους για ύπνο, τότε είναι βέβαιο ότι θα έχουμε πιο ξεκούραστα λυκειόπαιδα, πιο χαρούμενα, αλλά και πιο κατάλληλα προετοιμασμένα για να δεχτούν τη γνώση, χωρίς να χρειάζεται να δημιουργούν εξαρτήσεις από την καφεΐνη και από άλλα ενεργειακά ποτά απλά και μόνο για να μένουν ξύπνια στην τάξη».