Αποκαλυπτική ως προς τις συνήθειες των παιδιών και των ανηλίκων στο Internet είναι η σχετική έκθεση της Kaspersky Lab, καταδεικνύοντας ότι τα παιδιά και οι ανήλικοι ανά τον κόσμο περνούν τον περισσότερο χρόνο τους στο Διαδίκτυο χρησιμοποιώντας εργαλεία επικοινωνίας, όπως κοινωνικά δίκτυα, email, εργαλεία chat κ.ά. (τα οποία αντιπροσωπεύουν το 67% της online δραστηριότητάς τους). Τα gaming portals (11%) και οι ιστοσελίδες που περιέχουν πληροφορίες σχετικά με αλκοόλ, ναρκωτικές ουσίες και καπνικά προϊόντα (9%) ήρθαν στη δεύτερη και τρίτη θέση, αντίστοιχα. Ταυτόχρονα, η ίδια έκθεση δείχνει ότι υπάρχουν αξιοσημείωτες διαφορές στα ενδιαφέροντα των παιδιών ανά χώρα. Όπως αναφέρει η imerisia.gr, η έκθεση καλύπτει ένα διάστημα 12 μηνών και δείχνει ανώνυμα στατιστικά στοιχεία, που προέρχονται από τις λύσεις ασφάλειας της Kaspersky Lab για Windows PC και Mac, στις οποίες είναι ενεργοποιημένη η μονάδα Γονικού Ελέγχου. Στο πλαίσιο αυτό, η έκθεση παρουσιάζει το ποσοστό των επισκέψεων ή τις απόπειρες επισκέψεων σε ιστοσελίδες με δυνητικά επιβλαβές περιεχόμενο, που εμπίπτουν σε μία από τις 14 προκαθορισμένες κατηγορίες*. Τα στατιστικά στοιχεία δείχνουν ότι κατά τη διάρκεια της συγκεκριμένης περιόδου, τα παιδιά μείωσαν τις επισκέψεις τους σε μέσα επικοινωνίας και ιστοσελίδες με θέματα για ενήλικες. Η τάση αυτή μπορεί να εξηγηθεί από το γεγονός ότι τα παιδιά μετακινούν τις πιο «ευαίσθητες» δραστηριότητές τους σε φορητές συσκευές, οι οποίες δεν καλύπτονται από την έκθεση. Τα στοιχεία για την Ελλάδα δείχνουν ότι η πλειοψηφία των ανηλίκων επισκέπτεται ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης (67%). Το 10% των παιδιών στην Ελλάδα επισκέπτεται ιστότοπους με online παιχνίδια, ενώ το 8% ιστοσελίδες με αναφορά σε ναρκωτικές ουσίες. Σε μικρότερο ποσοστό, χρησιμοποιούν email (3%), επισκέπτονται ιστοσελίδες με παράνομο λογισμικό (3%), ηλεκτρονικά καταστήματα (2%) και ιστότοπους πορνογραφικού περιεχομένου (2%). Η κατηγορία «διαδικτυακά μέσα επικοινωνίας» ήταν πιο δημοφιλής στο Μεξικό (86%), τη Ρωσία, τη Βραζιλία και την Ιταλία (σε όλες λίγο περισσότερο από 70%). Τα παιδιά που χρησιμοποιούσαν λιγότερο τα διαδικτυακά μέσα επικοινωνίας κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου ήταν στην Κίνα (30%), τη Γερμανία (31% ) και το Ηνωμένο Βασίλειο (32%). Είναι ενδιαφέρον το γεγονός ότι όσο λιγότερο δημοφιλής ήταν αυτή η κατηγορία σε μια χώρα, τόσο πιο δημοφιλής ήταν η κατηγορία «ηλεκτρονικά παιχνίδια». Τα παιδιά στο Ηνωμένο Βασίλειο (28%), τη Γερμανία (26%) και την Αυστραλία (21%) είναι πιο πιθανό να παίξουν online, ενώ τα παιδιά από το Μεξικό (4%), την Ιταλία (6%) και την Ιαπωνία (7%) το κάνουν λιγότερο συχνά. Αναφορικά με την παρακολούθηση βίντεο, την ακρόαση μουσικής και το «κατέβασμα» λογισμικού, τα παιδιά στην Ιαπωνία έχουν ξεκάθαρο προβάδισμα παγκοσμίως (12% του συνόλου των ειδοποιήσεων στις μονάδες Γονικού Ελέγχου της Kaspersky Lab). Επίσης, οι ανήλικοι Ιάπωνες είναι πιο πιθανό να πραγματοποιήσουν αγορές online (17%), κάτι που ισχύει και για τους ανηλίκους στην Κίνα (20%). Η κατηγορία «αλκοόλ, καπνικά προϊόντα και ναρκωτικές ουσίες» συγκέντρωσε τις περισσότερες ειδοποιήσεις στη Γερμανία (23%) και το Ηνωμένο Βασίλειο (25%). Από την άλλη, οι ιστότοποι της κατηγορίας «περιεχόμενο για ενήλικες» συγκέντρωσαν το μεγαλύτερο ενδιαφέρον μεταξύ των ανηλίκων στην Κίνα (23%) και την Ιαπωνία (5%). Η συγκεκριμένη κατηγορία ήταν η λιγότερο ενδιαφέρουσα για τα παιδιά στο Ηνωμένο Βασίλειο και τις ΗΠΑ (λιγότερο από 1% και στις δύο χώρες).
Ποιες σελίδες επισκέπτονται συχνότερα στo Internet τα Ελληνόπουλα;
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Παιδιά: Τα χαρακτηριστικά της προσωπικότητας που τους δίνουν προβάδισμα στο σχολείο Τα παιδιά που έχουν αυτά τα χαρακτηριστικά της προσωπικότητας παίρνουν «άριστα» στον χαρακτήρα αλλά και στα μαθήματα. ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Το να μιλήσετε στο έφηβο παιδί σας είναι πολύ πιο εύκολο απ’ όσο νομίζετε Στην εφηβεία, ίσως πρέπει να επαναπροσδιορίσετε το τι σημαίνει «μιλάω με το παιδί μου». ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Mayoral: Ανακαλύψαμε τα πιο κομψά και ποιοτικά ρούχα για να ανανεώσουμε την παιδική ντουλάπα Παιδικά ρούχα που χαρακτηρίζονται από υψηλή ποιότητα, αλλά και αισθητική, με την υπογραφή της ηγετικής μάρκας στην παιδική ένδυση... ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Παιδιά: Πότε πρέπει να αρχίσουν να βοηθούν με τις δουλειές του σπιτιού Ποια είναι η κατάλληλη ηλικία για να αναθέσουμε τις πρώτες υποχρεώσεις στα παιδιά; ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Τι κάνουμε σήμερα με τα παιδιά αν μείνουμε σπίτι; Μπορούμε να γίνουμε δημιουργικοί και να διασκεδάσουμε μετά μουσικής... ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Kids Radio+ H πιο fun-ταστική πλατφόρμα για παιδιά Από τους δημιουργούς του Kids Radio 88.6, ήρθε το… Kids Radio+ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Παιδιά: Πώς η γειτονιά σας επηρεάζει τη συμπεριφορά τους Νέα έρευνα δείχνει ότι τα παιδιά που ζουν κοντά σε χώρους πράσινου έχουν λιγότερα προβλήματα συμπεριφοράς και καλύτερη ψυχική... ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Παιδί: 3 τρόποι για να ενισχύσετε τη συναισθηματική του νοημοσύνη Βοηθώντας το παιδί σας να κατανοεί και να μιλά για τα συναισθήματά του, του προσφέρετε τις απαραίτητες δεξιότητες για... ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Έφηβα παιδιά: Αλήθειες που οι περισσότεροι αγνοούμε Κατά πόσον κατανοείτε το έφηβο παιδί σας; Αξίζει να κάνετε το παρακάτω κουίζ... ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Διαγωνισμός: 4 τυχεροί θα κερδίσουν προσκλήσεις για το Teddy’s Night στο Βιομηχανικό Μουσείο Φωταερίου Λάβετε μέρος στο διαγωνισμό για να κερδίσετε κι εσείς μια πρόσκληση για το πιο πρωτότυπο sleepover με τους λούτρινους... ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
«Ψηφιακή ανατροφή»- Είναι οι αυστηροί κανόνες η απάντηση; Η ανατροφή των παιδιών σήμερα έχει τις δικές της ιδιαίτερες απαιτήσεις… ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Πώς διαχειριζόμαστε ένα εγωκεντρικό παιδί; Όταν είναι ακόμα μικρό, το κάθε παιδί μπορεί να περάσει ένα στάδιο κατά το οποίο συμπεριφέρεται με πείσμα και... ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ