Τον «διαβάζουμε» μετά μανίας, γελάμε, προβληματιζόμαστε και κάποιες φορές θλιβόμαστε, με όσα γράφει. Τον γνωρίζουμε μέσα από τα απολαυστικά σκίτσα του, αλλά δεν ξέρουμε ποιος είναι.

Ξέρουμε μόνο το προσωνύμιό του: Αρκάς. Ο καλλιτέχνης, απείχε κατά συνείδηση από τα φώτα της δημοσιότητας και ουδέποτε- παρά τις αδιάλειπτες πιέσεις- αποκάλυψε το ποιος πραγματικά είναι.

Κατά καιρούς αποδόθηκαν στον ξεχωριστό αυτό καλλιτέχνη, διάφορα ονόματα, τα οποία υποτίθεται πως ήταν τα «κανονικά» του: Αντώνης Ευδαίμων, Γεράσιμος Σπανοδημήτρης και, το επικρατέστερο όλων, Άρης Καστρινός (ΑΡ-ΚΑΣ)- ονόματα τα οποία ουδέποτε «δικαιώθηκαν» στη μάχη για την αποκάλυψη του διασημότερου Έλληνα σκιτσογράφου.

Αυτό που μπορεί να πει κανείς μετά βεβαιότητας για τον Αρκά είναι πως πρόκειται αναμφισβήτητα για άντρα καλλιτέχνη, Έλληνα (παρά τις αρχικές εικασίες πως απλά μεταφράζονται στα ελληνικά τα έργα ενός Ιταλού δημιουργού), ο οποίος ζει μόνιμα στη χώρα μας και ηλικιακά κυμαίνεται μεταξύ 55-65 ετών, όπως αναφέρει το menshouse.gr.

Ωστόσο, αυτό που ελάχιστοι έχουν καταλάβει, είναι πως ο Αρκάς έχει αποκαλύψει ο ίδιος τον εαυτό  του, εδώ και πάρα πολλά χρόνια.

30 χρόνια πριν, εντυπωσίασε με τον «Κόκορα» στο περιοδικό «Βαβέλ». Τα σκίτσα του έγιναν viral στο μακρινό 1982, τότε που οι αναγνώστες του «Βαβέλ» ζητούσαν μετ’ επιτάσεως να μάθουν ποιος είναι ο άντρας που κρύβεται πίσω από το προσωνύμιο.

Τότε, οι άνθρωποι του περιοδικού ζήτησαν από τον ίδιο να σχεδιάσει τον εαυτό του. Έτσι, σ’ ένα από τα επόμενα τεύχη κυκλοφόρησε ένα σκίτσο το οποίο απεικόνιζε έναν γενειοφόρο άνδρα, που εικάζεται πως είναι πράγματι ο μεγάλος δημιουργός.

Μάλιστα, υπήρχε το ακόλουθο σχόλιο: «Πολλοί αναγνώστες μας ζήτησαν επίμονα μια παρουσίαση του Αρκά, πιστεύοντας πως μετά από ένα χρόνο και ένα μήνα ζωής στις σελίδες της βαβέλ είναι καιρός να γίνουν οι συστάσεις. Εμείς πιστεύουμε πως το αίτημα είναι λογικό και δίκαιο. Όμως ο Αρκάς είναι τύπος εξαιρετικά συνεσταλμένος για να δεχτεί οποιαδήποτε προβολή του. Χρειάστηκε ιδιαίτερη επιμονή για να υπερνικήσουμε αυτή την έμφυτη σεμνότητά του και ιδού το αποτέλεσμα».

Δείτε το σκίτσο: