COVID-19: Πιο προστατευμένες οι γυναίκες; Ο ρόλος των οιστρογόνων

Νέα μελέτη διερευνά τα αυξημένα επίπεδα οιστρογόνων σε μια γυναίκα και πώς αυτά λειτουργούν σε περίπτωση νόσησης...
17 Φεβρουαρίου 2022 | 12:30

Yπάρχουν ενδείξεις από προηγούμενες έρευνες ότι το γυναικείο ανοσοποιητικό σύστημα είναι πιο ισχυρό από το ανδρικό.

Οι γυναίκες με υψηλότερα επίπεδα των ορμονών οιστρογόνων έχουν μικρότερη πιθανότητα να αρρωστήσουν σοβαρά και να πεθάνουν από κοροναϊό, δείχνει μια νέα επιστημονική μελέτη από τη Σκανδιναβία. Οι ερευνητές, με επικεφαλής την καθηγήτρια Μάλιν Σουντ των πανεπιστημίων Ελσίνκι (Φινλανδία) και Ουμέα (Σουηδία), που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο βρετανικό ιατρικό περιοδικό BMJ Open, εκτίμησαν ότι πιθανώς αξίζει να διερευνηθεί η συμπληρωματική ορμονοθεραπεία ως μέσο μείωσης της σοβαρότητας της Covid-19 στις γυναίκες μετά την εμμηνόπαυση.

Οι γυναίκες φαίνεται να έχουν γενικά μικρότερο κίνδυνο για βαριά λοίμωξη από κοροναϊό, σε σχέση με τους άνδρες, κάτι που ισχύει και για άλλες ιικές λοιμώξεις. Από παλιότερα είχε προταθεί η ιδέα ότι τα οιστρογόνα πιθανώς παίζουν ρόλο σε αυτή τη διαφορά ανάμεσα στα δύο φύλα.

Η σύγκριση μεταξύ των γυναικών με θεραπείες ορμονών

Η νέα μελέτη, που ανέλυσε στοιχεία για σχεδόν 14.700 γυναίκες στη Σουηδία διαγνωσμένες με Covid-19, από τις οποίες το 17% έκαναν θεραπεία ορμονικής υποκατάστασης (HRT) για να αυξήσουν τα επίπεδα των οιστρογόνων τους προκειμένου να ανακουφίσουν τα συμπτώματα της εμμηνόπαυσης, το 2% έπαιρναν φάρμακα μείωσης των οιστρογόνων (λόγω προηγούμενης διάγνωσης καρκίνου του μαστού), ενώ το υπόλοιπο 81% δεν έκανε καμία ορμονική θεραπεία και αποτέλεσαν την ομάδα ελέγχου.

Η ανάλυση έδειξε ότι η πιθανότητα θανάτου από Covid-19 ήταν διπλάσια στις γυναίκες που έκαναν θεραπεία μείωσης των οιστρογόνων, αλλά 54% μικρότερο κίνδυνο σε όσες έκαναν θεραπεία αύξησης των οιστρογόνων, σε σχέση με την ομάδα ελέγχου. Η ηλικία σχετιζόταν σημαντικά με την πιθανότητα θανάτου, με κάθε πρόσθετο έτος να σχετίζεται με 15% μεγαλύτερο κίνδυνο. Επίσης οι γυναίκες με τα χαμηλότερα οικογενειακά εισοδήματα είχαν σχεδόν τριπλάσιο κίνδυνο θανάτου από Covid-19.

Συμπέρασμα…

Οι ερευνητές συμπέραναν ότι «υπάρχει σχέση ανάμεσα στα επίπεδα οιστρογόνων και στη θνητότητα από Covid-19. Συνεπώς τα φάρμακα που αυξάνουν τα επίπεδα οιστρογόνων, μπορεί να παίξουν ρόλο στις θεραπευτικές προσπάθειες να μειώσουν τη σοβαρότητα της Covid-19 στις μετα-εμμηνοπαυσιακές γυναίκες και θα μπορούσαν να μελετηθούν σε τυχαιοποιημένες δοκιμές».

Πηγή: ΑΠΕ

Πρόσφατα Άρθρα
Καλλιθέα: Κοντά στην καρδιά το θανατηφόρο χτύπημα από μαχαίρι στον 15χρονο 26 Ιουνίου 2026, 17:16
Ένα στα τέσσερα παιδιά στην ΕΕ διατρέχουν κίνδυνο φτώχειας – Τι ισχύει στην Ελλάδα 26 Ιουνίου 2026, 17:09
ΕΟΔΥ: 378 πνιγμοί το χρόνο στην Ελλάδα – Ποια μέλη της οικογένειας κινδυνεύουν περισσότερο 26 Ιουνίου 2026, 09:55
Πανελλαδικές 2026: Οι μισοί έγραψαν κάτω από τη βάση σε αυτά τα μαθήματα 25 Ιουνίου 2026, 17:57
Πανελλαδικές 2026: Το μεσημέρι η ανακοίνωση των βαθμολογιών 25 Ιουνίου 2026, 08:14
Επίδομα παιδιού: Πώς θα καταβληθεί σε ένα εκατ. οικογένειες 24 Ιουνίου 2026, 08:09
Toy Story 5: Ξεκίνησαν οι προβολές με ρεκόρ στο box office 22 Ιουνίου 2026, 14:49
Ο γάμος υπερπαραγωγή της Ντούα Λίπα και του Κάλουμ Τέρνερ σε haute couture εικόνες 21 Ιουνίου 2026, 09:10
Σχολική βαθμολογία: Τα κορίτσια αντιμετωπίζουν μεγαλύτερο ψυχολογικό βάρος 20 Ιουνίου 2026, 10:03
Πανελλαδικές 2026: Την Πέμπτη ανακοινώνονται οι βαθμολογίες για ΓΕΛ και ΕΠΑΛ 20 Ιουνίου 2026, 09:59
Καύσωνες, πλημμύρες, ασθένειες: Η κλιματική αλλαγή απειλεί σχεδόν κάθε παιδί στον πλανήτη 19 Ιουνίου 2026, 08:43
«Σύνδρομο του ξεχασμένου παιδιού»: H Ευρώπη θέλει να σταματήσει τους θανάτους παιδιών στα αυτοκίνητα 19 Ιουνίου 2026, 08:38
Έκτακτο επίδομα παιδιού: Τέλος Ιουνίου το επίδομα των 150 ευρώ – Οι προϋποθέσεις 18 Ιουνίου 2026, 09:21
Δημογραφικό αδιέξοδο: Η υπογεννητικότητα στην Ελλάδα 18 Ιουνίου 2026, 08:12
Μαχαίρωσαν μαθητή έξω από δημοτικό σχολείο στη Νέα Σμύρνη – Νοσηλεύεται στο Παίδων 17 Ιουνίου 2026, 09:42
imommy.gr © 2026 - All Rights Reserved
Exit mobile version