Μόλις περάσατε πολύτιμο χρόνο στην κουζίνα δημιουργώντας ένα γεύμα για το παιδί σας. Το βάζετε στο τραπέζι κι εκείνο δηλώνει κατηγορηματικά ότι δεν το τρώει, ότι ποτέ δεν του άρεσε, ότι σίγουρα δεν θα το δοκιμάσει σήμερα.

Το οικογενειακό τραπέζι σύντομα εξελίσσεται σε έναν αγώνα εξουσίας και μένετε και οι δύο αναστατωμένοι και ανήσυχοι. Όπως αποδεικνύεται, το να παρακαλάτε το παιδί σας να «δοκιμάσει μόνο μια μπουκιά» κάνει περισσότερο κακό παρά καλό.

Αντ’ αυτού, εξασκηθείτε στο να αποβάλλετε την πίεση. Πρόσφατες έρευνες δείχνουν ότι το να αφήνετε τα παιδιά σας να παίζουν με το φαγητό τους – χωρίς καμία πίεση να το φάνε – μπορεί να τα βοηθήσει να εξερευνήσουν με ασφάλεια νέες γεύσεις και υφές σε ένα περιβάλλον χωρίς άγχος.

Διαβάστε επίσης: Σνακ στο σχολείο: 4 εύκολες ιδέες που χωρούν σε ένα βαζάκι

Τα παιδιά μαθαίνουν μέσα από το παιχνίδι, και η μεταφορά αυτής της έννοιας στο γεύμα μπορεί να αλλάξει τα δεδομένα για πολλά παιδιά.

Γιατί το φαγητό είναι τόσο δύσκολο για το παιδί μου;

Σύμφωνα με τη Simone Emery, παιδιατρική διατροφολόγο, το φαγητό είναι ένα από τα πιο σύνθετα πράγματα που μαθαίνει ένα παιδί. «Για να εκτελέσουμε μια κατάποση, χρησιμοποιούμε 26 μύες και έξι κρανιακά νεύρα, μαζί με τις πέντε αισθήσεις και την επίγνωση του σώματος για να ερμηνεύσουμε μια υπερ-οδό πληροφοριών», σημειώνει.

«Το φαγητό είναι πολλή σκληρή δουλειάγια ένα μικρό παιδί. Οπότε είναι εύκολο να καταλάβει κανείς πώς μια παιγνιώδης προσέγγιση μπορεί να διευκολύνει συνήθειες χωρίς άγχος», προσθέτει..

Η εισαγωγή του παιχνιδιού την ώρα του γεύματος μπορεί να βοηθήσει τα παιδιά να εξοικειωθούν με τα τρόφιμα. Αφήνοντας τα παιδιά να παίξουν με το φαγητό μπορεί επίσης να μειώσει το άγχος. Ταυρόχρονα αφαιρεί την αίσθηση της πίεσης για φαγητό που μπορεί να νιώθουν τα παιδιά. Παράλληλα ενισχύει την περιέργειά τους, λέει η Emery.

«Το φαγητό είναι λιγότερο τρομακτικό όταν παίζουμε πρώτα μαζί του», αναφέρει. Πρόσφατες έρευνες το υποστηρίζουν αυτό. Οι ερευνητές έχουν διαπιστώσει ότι τα παιδιά που παίζουν με τα φρούτα και τα λαχανικά είναι πιο πιθανό να τα δοκιμάσουν.

Πώς θα αποφύγετε την πάλη για εξουσία

Πώς μπορείτε λοιπόν να διασφαλίσετε ότι α) το παιδί σας δεν θα πεινάσει και β) δεν θα ξοδέψετε χρόνο που δεν έχετε για να φτιάξετε ένα δεύτερο γεύμα;

Γεμίστε τα πιάτα τους με μερικά τρόφιμα που το παιδί σας αναγνωρίζει και ήδη απολαμβάνει. Προσθέστε ένα ή δύο μόνο νέα τρόφιμα για να εξερευνήσει. Στη συνέχεια, δώστε τους χώρο και χρόνο και αφήστε τα να λερώσουν τα χέρια τους.

Στόχος είναι να εξοικειωθούν με την ιδέα ενός νέου τροφίμου και την υφή, τη μυρωδιά και το χρώμα του. Και αν τύχει να δοκιμάσουν το φαγητό ενώ παίζουν με αυτό; Αυτό είναι απλώς ένα πρόσθετο μπόνους.

Δίνοντας στο παιδί την ευκαιρία να παίξει, να μάθει και να φάει ενώ εσείς τρώτε μαζί του είναι λιγότερο αγχωτικό, ενθαρρύνει τη μάθηση και δημιουργεί μια μακροπρόθεσμη ευτυχισμένη σχέση με το φαγητό.

Αν και ναι, οι τρόποι στο τραπέζι είναι μια πολύ πολύτιμη δεξιότητα, αυτοί μπορούν να έρθουν με τον καιρό. Εν τω μεταξύ, το να ανοίγετε το παιδί σας στον ευρύ κόσμο του φαγητού και σε όλες τις αισθητηριακές εμπειρίες που το συνοδεύουν είναι απίστευτα σημαντικό, ειδικά όταν είναι μικρό.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: