Με τις διακοπές του Πάσχα να πλησιάζουν τα παιδιά θα έχουν πολύ ελεύθερο χρόνο, στον οποίο σίγουρα δεν θα θέλουν να διαβάσουν τα μαθήματά τους. Θα έλεγαν όμως όχι σε ένα παραμύθι ή μια συναρπαστική διδακτική ιστορία; Και μάλιστα να τους το διαβάζει κάποιος άλλος;

Δεν θα είναι μόνο το αποκορύφωμα της ημέρας τους, αλλά μπορεί να ενισχύσει την αναγνωστική τους κατανόηση και την ενσυναίσθηση. Η αφήγηση ιστοριών μπορεί να είναι πολύ ισχυρή στη διδασκαλία. Η παιδική λογοτεχνία τα εμπλέκει σε βαθιά ανθρώπινα ζητήματα, στο επίπεδό τους, δίνοντάς τους παράλληλα εφαλτήρια για τα επόμενα επίπεδα.

Διαβάστε επίσης: Παιδιά: Ποιες είναι οι ανησυχίες τους;

Η ανάγνωση δεν έχει να κάνει μόνο με τη γοητεία μιας πλούσιας προφορικής παράδοσης, μιας ευχάριστης ενασχόλησης. Είναι ένα αποτελεσματικό ακαδημαϊκό εργαλείο που οι γονείς και οι δάσκαλοι συχνά παραβλέπουν.

Αν τα παιδιά ξέρουν να διαβάζουν μόνα τους, γιατί να τους διαβάζετε εσείς;

Μόλις ένα παιδί μάθει να διαβάζει μόνο του, υπάρχει η τάση να περιορίζεται η αφήγηση από τους γονείς. Όμως το να διαβάζετε δυνατά στον μικρό μαθητή σας σε τακτική βάση είναι ένας εξαιρετικός τρόπος για να οικοδομήσει γνώσεις και λεξιλόγιο.

Η ανάγνωση δυνατά στους μαθητές μοντελοποιεί τη ρευστή ανάγνωση. Χτίζει γνώσεις και λεξιλόγιο. Οι μαθητές μπορούν να ακούσουν και να συζητήσουν νέες λέξεις. Βελτιώνει επίσης την ακουστική κατανόηση. Αξίζει να σημειωθεί ότι τα κείμενα πρέπει να είναι λίγο πάνω από το επίπεδο πολυπλοκότητάς τους.

Όταν οι γονείς και οι δάσκαλοι είναι απασχολημένοι, συχνά αποσύρουν εντελώς την ώρα του παραμυθιού, περιορίζοντας ίσως άθελά τους την πρόσβαση του παιδιού σε πιο σύνθετες λέξεις και ιδέες.

Γι αυτό είναι σημαντικό να διαβάζετε δυνατά στα παιδιά και τους μαθητές σας. Δεν είναι μόνο ένας ευχάριστος τρόπος για να δεθείτε, αλλά μπορεί να αποτελεί μέρος της μυστικής φόρμουλας για την ενίσχυση της αναγνωστικής κατανόησης.

Μέρος του πλεονεκτήματος του να διαβάζει ένας δάσκαλος ή ένας γονιός δυνατά ένα εξεζητημένο γραπτό κείμενο είναι ότι αυτό ωφελεί τόσο τους βιβλιοφάγους όσο και τους πιο αδύναμους αναγνώστες.

Ακόμη και ένα παιδί που υστερεί στις αναγνωστικές δεξιότητες θα επωφεληθεί από την έκθεση σε προχωρημένο λεξιλόγιο και περίπλοκες έννοιες. Με αυτόν τον τρόπο δεν θα χάσει τη μάθηση μόνο και μόνο επειδή δεν είναι ακόμη μανιώδης αναγνώστης.

Μπορεί ακόμα να συμμετέχει στη συζήτηση στην τάξη για το εκάστοτε θέμα. Αυτό είναι ζωτικής σημασίας για τη δημιουργία μιας ισχυρής βάσης γνώσεων.

Φυσικά, αυτό δεν σημαίνει ότι τα παιδιά δεν χρειάζεται να διαβάζουν μόνα τους. Χρειάζονται, αλλά η υπόθεση ότι η ώρα του παραμυθιού είναι ζωτικής σημασίας μόνο στα πρώτα χρόνια, λένε οι ειδικοί, είναι λανθασμένη.