Τα πολλαπλά οφέλη της άσκησης στην υγεία και τη ψυχολογία είναι ευρέως γνωστά και αφορούν όλες τις ηλικίες. Είναι, λοιπόν, εύλογο η γυμναστική να μας συντροφεύει όλους από παιδιά και οι γονείς να επιδιώκουν να εμφυσήσουν την αγάπη για την κίνηση και στις επόμενες γενιές.

Το αμερικανικό Κέντρο Ελέγχου και Πρόληψης Νοσημάτων (CDC) συνιστά τα παιδιά ηλικίας 6 έως 17 ετών να γυμνάζονται τουλάχιστον μία ώρα την ημέρα.

Δυστυχώς όμως, φαίνεται ότι μόνο το 24% αυτών πληρούν αυτά τα κριτήρια.

Μεταξύ άλλων η άσκηση από μικρή ηλικία μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο καρδιακής νόσου, καρκίνου και οστεοπόρωσης. Επιπλέον, το άγχος μειώνεται, βελτιώνεται η διάθεση, ενισχύεται η αυτοεκτίμηση και η γνωστική λειτουργία.

Εάν τα παιδιά μάθουν από μικρά να αγαπούν τη φυσική δραστηριότητα θα εκτιμούν και θα νιώθουν άνετα και με την εικόνα του σώματός τους.

Διαβάστε επίσης: Η απάντηση στα προβλήματα ύπνου των παιδιών

Οι παρακάτω τρόποι, μπορεί να σας βοηθήσουν να εμφυσήσετε στα παιδιά την αγάπη σας για την γυμναστική:

Δώστε το παράδειγμα

Έρευνες δείχνουν ότι τα παιδιά μιμούνται τους γονείς τους όσο μεγαλώνουν, εξερευνώντας τη θέση τους μέσα στην κοινωνία και τη ζωή. Βλέποντας ένα υγιές παράδειγμα ενηλίκων που ασκούνται, εμπνέονται και τα ίδια.

Δοκιμάστε να τα πάρετε μαζί σας μια μέρα σε αγώνες βόλεϊ ή ποδοσφαίρου ή ακόμα και για τρέξιμο ή ένα παιχνίδι τένις. Θα τους δώσετε χαρά και φυσικά θα τους κάνετε καλό.

Χρησιμοποιήστε το παιχνίδι ως μοχλό άσκησης

Μπορεί να είναι δύσκολο για το παιδί να αποκτήσει το κίνητρο να τρέχει ή να ακολουθεί ένα άθλημα αν αυτό δεν συνδέεται με τη χαρά και το παιχνίδι.

Επιχειρήστε λοιπόν, να προσεγγίσετε τον αθλητισμό μέσα από παιχνίδια, που παράλληλα διασκεδάζουν τα παιδιά ενώ αποκτούν ευκινησία, αντοχή και καλή φυσική κατάσταση.

Μην παρουσιάζετε την τεχνολογία ως «εχθρό»

Ζούμε ομολογουμένως στην εποχή της τεχνολογίας. Επομένως η ενασχόληση ενός παιδιού και με τις οθόνες είναι γεγονός αναπόφευκτο.

Σημασία έχει να αποκτήσετε ως οικογένειες συνήθειες που συνδέονται με τις δραστηριότητές στη φύση, το περπάτημα και τις βόλτες με παρέα, κάτι που μπορεί να οδηγήσει σε έντονη άσκηση και παιχνίδι για τα παιδιά.

Ωστόσο, δεν πρέπει η τεχνολογία ή κάποιο βιντεοπαιχνίδι να θεωρείται «ανταμοιβή», αν για παράδειγμα το παιδί ασκηθεί, ή αντίθετα ως τιμωρία όταν δεν του επιτρέπεται η χρήση του.

Να έχετε στο μυαλό σας ότι «παν μέτρον άριστον» και να επαινείτε τις προσπάθειες των παιδιών κατά την άσκηση.

Ειδικότερα, να έχετε στο μυαλό σας ότι σημασία έχει η ενθάρρυνση και όχι η επιβολή που συνήθως φέρνει τα αντίθετα αποτελέσματα.

Δείτε πώς αντιδρά το παιδί σε μια νέα δραστηριότητα και στη γυμναστική, συζητήστε το μαζί του και βήμα – βήμα μπορείτε να παρατηρείτε την πρόοδό του και αναλόγως να προσαρμόζετε τις κινήσει σας, δοκιμάζοντας διαφορετικές δραστηριότητες.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: