Μεσογειακή διατροφή και εγκυμοσύνη: Μωρά με λιγότερες αλλεργίες!

Όταν οι γυναίκες, ακολουθούν μεσογειακή διατροφή κατά την εγκυμοσύνη, μειώνουν τον κίνδυνο να αναπτύξουν τα βρέφη τους τροφικές αλλεργίες, λέει νέα έρευνα.
Μεσογειακή διατροφή και εγκυμοσύνη: Μωρά με λιγότερες αλλεργίες!
23 Σεπτεμβρίου 2025 | 08:00

Μια πρόσφατη ελληνική έρευνα, μέρος της μελέτης MEDALLION, που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Allergy, έδειξε ότι οι μητέρες που ακολούθησαν πιστά τη μεσογειακή διατροφή κατά την εγκυμοσύνη και τη γαλουχία είχαν οριακά μειωμένες πιθανότητες τα βρέφη τους να αναπτύξουν τροφικές αλλεργίες.

Διαβάστε επίσης: Γονείς: Ανησυχούν για τη διατροφή των παιδιών τους

Η μελέτη εξέτασε τη διατροφή, τον τρόπο ζωής και το οικογενειακό ιστορικό 430 μητέρων, τόσο στην εγκυμοσύνη όσο και στον θηλασμό. Από τις συμμετέχουσες οι 336 είχαν βρέφη που εμφάνισαν αλλεργίες και οι 94 είχαν υγιή μωρά, σε έξι περιοχές της Ελλάδας,

Μεσογειακή διατροφή και οφέλη για τα έμβρυα

Οι περιοχές που μελετήθηκαν ήταν η Αθήνα, η Αλεξανδρούπολη, η Κρήτη, τα Ιωάννινα, η Πελοπόννησος και η Θεσσαλονίκη. Τα δεδομένα που συνελέγησαν αφορούσαν στην διατροφή, στο ιστορικό αλλεργιών γονέων και αδελφών, σε κάποιες λεπτομέρειες σχετικά με τον τοκετό, στην πιθανή χρήση αντιβιοτικών κ.α.

Όταν εξετάστηκε η διατροφή με βάση τη μεσογειακή διατροφή, οι υψηλότερες τιμές συνδέθηκαν με μειωμένο κίνδυνο αλλεργιών.

Τι μπορεί να προστατεύσει από τις αλλεργίες, σύμφωνα με την έρευνα

  • 8 μερίδες φρούτων την εβδομάδα
  • 15 μερίδες πλήρους γάλακτος και γαλακτοκομικών
  • Υψηλή κατανάλωση λαχανικών
  • Μέτρια χρήση ελαιόλαδου

Τι μπορεί να είναι επιβαρυντικό

  • 1 μερίδα ψαριού την εβδομάδα
  • 3 μερίδες κοτόπουλου ή κόκκινου κρέατος την εβδομάδα

Συνολικά, η υψηλή προσκόλληση στη μεσογειακή διατροφή κατά την εγκυμοσύνη και τον θηλασμό συνδέθηκε με μειωμένες πιθανότητες τροφικών αλλεργιών στα βρέφη, αν και τα αποτελέσματα ήταν οριακά.

Εκτός από την αποφυγή των αλλεργιών, όπως βρέθηκε σε μελέτη που δημοσιεύτηκε παλαιότερα στο διεθνές επιστημονικό περιοδικό Pediatric Obesity, αν η γυναίκα υιοθετήσει μεσογειακή διατροφή κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης τότε το παιδί της θα έχει και μικρότερο κίνδυνο παιδικής παχυσαρκίας.

Μεσογειακή διατροφή και οφέλη για την έγκυο

Η μεσογειακή διατροφή έχει βαθιές θετικές επιδράσεις στην υγεία, με μελέτες που αποδεικνύουν τη συμβολή της στην ανακούφιση από μείζονα καρδιαγγειακά συμβάντα και στη βελτίωση του καρδιαγγειακού προφίλ σε άτομα που διατρέχουν κίνδυνο γνωστικής έκπτωσης, διαβήτη, καρκίνου και φλεγμονωδών διαταραχών.

Υπάρχει επίσης αυξανόμενο ενδιαφέρον για τις επιδράσεις της στην ποιότητα ζωής, την ψυχική υγεία και το άγχος. Το άγχος και το στρες είναι κοινά μεταξύ των εγκύων, με πολλές ψυχικές διαταραχές να εμφανίζονται πριν από την εγκυμοσύνη και να αλλάζουν ακόμη και κατά τη διάρκεια ή μετά τον τοκετό.

Επίσης, σε βρετανική έρευνα στο PLOS Medicine Journal για τη σύνδεση του διαβήτη κύησης με τη διατροφή της εγκυμονούσας, οι έγκυοι που ακολούθησαν μεσογειακή δίαιτα είδαν τις πιθανότητές τους να αναπτύξουν διαβήτη κύησης να μειώνονται κατά 35%. Επιπλέον, πήραν λιγότερο βάρος από ό,τι οι γυναίκες της ομάδας που δεν ακολούθησε τέτοιου είδους διατροφή. Συγκεκριμένα 6,8 κιλά κατά μέσο όρο αντί για 8,3.

Πρόσφατα Άρθρα
Πώς η κίνηση αλλάζει την ενέργεια και τη διάθεση της μαμάς 14 Ιουνίου 2026, 08:00
Γιατί τα όνειρα γίνονται πιο έντονα στην εγκυμοσύνη; 10 Ιουνίου 2026, 08:00
Τι μειώνει στο μισό τον κίνδυνο επιπλοκών στην εγκυμοσύνη; 8 Ιουνίου 2026, 08:00
Εγκυμοσύνη μετά τα 35: Τι δεν χρειάζεται να σε αγχώνει 7 Ιουνίου 2026, 08:00
Τι πραγματικά σημαίνει «τρώω για δύο» στην εγκυμοσύνη 6 Ιουνίου 2026, 08:00
Ενοχές της εγκύου: Οι 7 πιο συνηθισμένες 5 Ιουνίου 2026, 14:00
Δεν μπορείτε να κοιμηθείτε στην εγκυμοσύνη; Οι λόγοι & οι λύσεις 3 Ιουνίου 2026, 19:00
Πώς να διαχειριστείτε τα mood swings και τα έντονα συναισθήματα κατά την εγκυμοσύνη 31 Μαΐου 2026, 08:00
Νέα μελέτη: Τι λέει το 47% των μαμάδων μετά από τον δεύτερο τοκετό 30 Μαΐου 2026, 07:35
Εγκυμοσύνη: Οι σκέψεις που πολλές μαμάδες φοβούνται να παραδεχτούν 29 Μαΐου 2026, 14:00
Κλιματική αλλαγή: Αυξάνει τον κίνδυνο πρόωρου τοκετού σε 13 χώρες 28 Μαΐου 2026, 08:31
Πρωινές ναυτίες στην εγκυμοσύνη; Μήπως τελικά περιμένετε κορίτσι; 28 Μαΐου 2026, 08:00
Νέα μητέρα: Η τελειομανία φέρνει άγχος 27 Μαΐου 2026, 08:00
Hatchelorette: Η νέα τάση που αντικαθιστά το baby shower 26 Μαΐου 2026, 08:00
Διάθεση στην εγκυμοσύνη: Αλλάζει συνεχώς γιατί αλλάζουν τόσα πολλά μέσα σας 25 Μαΐου 2026, 08:00
imommy.gr © 2026 - All Rights Reserved
Exit mobile version