Η ανάπτυξη δεξιοτήτων όπως η περιέργεια, η ευγένεια και η συναισθηματική νοημοσύνη σε νεαρή ηλικία θα βοηθήσει τα παιδιά να πετύχουν ως ενήλικες. Υπάρχει όμως μια δεξιότητα που οι γονείς δεν διδάσκουν αρκετά στα παιδιά τους σήμερα: την αυτορρύθμιση.

Όταν τα παιδιά μαθαίνουν να αυτορρυθμίζονται, κατανοούν καλύτερα τη σημασία του χρόνου και πώς να διαχειρίζονται τις δικές τους συμπεριφορές και ενέργειες. Πριν από είκοσι χρόνια, τα παιδιά συναντούσαν τους φίλους τους από κοντά, έπαιζαν έξω, έπαιζαν παζλ και διάβαζαν βιβλία. Τα πράγματα έχουν αλλάξει πολύ από τότε. 

Βρισκόμαστε συνεχώς πάνω από ηλεκτρονικές συσκευές. Και τα παιδιά είναι τεχνολογικά εξοικειωμένα. Αλλά δεν είναι τόσο η πρόσβαση των παιδιών σε κινητά και τάμπλετ που είναι τόσο ανησυχητικό.

Διαβάστε επίσης: Παιδιά: Πώς να τα βοηθήσετε να γίνουν ψυχικά υγιή και δυνατά

Είναι η έλλειψη αυτοελέγχου και αυτοαποτελεσματικότητας όσον αφορά την πρόσβαση. Πόσο χρόνο πρέπει να έχουν τα παιδιά σε μια ψηφιακή συσκευή; Πόσο συχνά πρέπει να τη χρησιμοποιούν; Τι πρέπει να κάνουν σε αυτή;

Ο αυτοέλεγχος δεν αφορά μόνο τον χρόνο χρήσης της οθόνης. Τελικά τα βοηθά να γίνουν πιο ικανά και με μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση σε όλες τις πτυχές της ζωής τους. Η αυτορρύθμιση αρχίζει να αναπτύσσεται ταχύτατα στα χρόνια του νηπίου και της προσχολικής ηλικίας, οπότε όσο νωρίτερα αρχίσουμε να τη διδάσκουμε, τόσο το καλύτερο.

Αποτελέστε πρότυπο για μια υγιή σχέση με την τεχνολογία

Σκεφτείτε την τελευταία φορά που τρώγατε μεσημεριανό γεύμα ενώ πληκτρολογούσατε ένα email ή ελέγχατε το τηλέφωνό σας κάθε φορά που χτυπούσε. Όλοι έχουμε βρεθεί σε αυτή την κατάσταση.

Όμως τα παιδιά μας παρακολουθούν συνεχώς και μας αντιγράφουν. Και μπορεί να δυσκολεύονται να αυτορρυθμιστούν επειδή οι γονείς τους διαμορφώνουν αυτή τη συμπεριφορά χωρίς σαφή όρια

Μια έρευνα σε περισσότερους από 6.000 συμμετέχοντες διαπίστωσε ότι το 54% των παιδιών πίστευαν ότι οι γονείς τους χρησιμοποιούσαν πολύ συχνά τις συσκευές τους. Το 32% των παιδιών ένιωθαν «ασήμαντα» όταν οι γονείς τους μιλούσαν στο τηλέφωνο.

Διδάξτε τους να είναι υπομονετικά

Η αυτορρύθμιση αποτελείται από πολλές δεξιότητες και μία από αυτές είναι η υπομονή. Μια μελέτη σχετικά με την ικανοποίηση διαπίστωσε ότι τα παιδιά που είναι σε θέση να περιμένουν περισσότερο για τις ανταμοιβές τείνουν να έχουν καλύτερα αποτελέσματα στη ζωή τους.

Ιδού το αντίθετο της διδασκαλίας της υπομονής: να αφήνετε ένα παιδί να είναι συνδεδεμένο στο διαδίκτυο για όλη την ημέρα στο αυτοκίνητο, στα εστιατόρια, στο τραπέζι. Η αναμονή και η αποταμίευση από την άλλη μπορούν να χαρίσουν μια αίσθηση ολοκλήρωσης.

Αφήστε τα να βαρεθούν

Το να βαριέσαι είναι προετοιμασία για τη ζωή. Βοηθήστε τα παιδιά να εξασκήσουν αυτή τη στιγμή. Η ζωή είναι μερικές φορές, ή συχνά, βαρετή. Αλλά μπορούν να μάθουν πολλά κατά τη διάρκεια αυτών των στιγμών. Σκεφτείτε τις ατελείωτες επιλογές που θα είχαν τα παιδιά αν δεν έπιαναν κατευθείαν το κινητό τους όταν ένιωθαν πλήξη.

Ορίστε κανόνες

Δημιουργήστε ένα σχέδιο με τα παιδιά σας, όχι για τα παιδιά σας. Ο στόχος είναι να τα ενδυναμώσετε και να τους διδάξετε την αυτοαποτελεσματικότητα. Όταν τα παιδιά μπορούν να αυτορρυθμίζονται, είναι πιο πιθανό να έχουν πιο επιτυχημένες σχέσεις με τον εαυτό τους και με τους άλλους.