Κανένας γονιός δεν αμφισβητεί τη σημασία του σχολείου, ωστόσο μια πρόσφατη μελέτη που δημοσιεύθηκε πριν λίγο καιρό από ερευνητές στο Πανεπιστήμιο της Βόρειας Καρολίνας, αποφαίνεται ότι η γονική συμμετοχή (έλεγχος των εργασιών στο σπίτι, προσέλευση στις σχολικές συνελεύσεις, συζήτηση των σχολικών δραστηριοτήτων στο σπίτι) έχει πολύ πιο δραστική επίδραση στη σχολική επίδοση των μαθητών απ’ οτιδήποτε άλλο σε σχέση με το σχολείο που παρακολουθούν οι μαθητές. Μια ακόμη μελέτη που δημοσιεύθηκε στο Review of Economics and Statistics, αναφέρει ότι οι προσπάθειες που καταβάλλουν οι γονείς για τα παιδιά τους (συζητώντας με τους δασκάλους για παράδειγμα) έχουν πολύ πιο τελεσφόρα αποτελέσματα στην πρόοδο των παιδιών τους στο σχολείο, απ’ ό,τι όλες οι προσπάθειες των δασκάλων και των ίδιων των μαθητών μαζί. Η συμβολή των γονιών λοιπόν, έχει μεγάλη σημασία, κι αυτό είναι ένα συμπέρασμα μετά από έρευνες δεκαετιών, που έδειξαν ότι σε περιπτώσεις παιδιών από εύπορες οικογένειες που προοδεύουν στις σπουδές τους, τον σπουδαιότερο ρόλο έχει παίξει η «συστηματική καλλιέργεια των παιδιών», σε σχέση με την πιο χαλαρή ανατροφή που είναι συχνό φαινόμενο σε οικογένειες χαμηλότερου βιοτικού επιπέδου. Αυτή η έρευνα όμως αποκαλύπτει και κάτι άλλο: ότι οι γονείς, ανεξαρτήτως βιοτικού επιπέδου, δεν είναι ανάγκη να αγοράζουν ακριβά εκπαιδευτικά παιχνίδια ή ηλεκτρονικές συσκευές για τα παιδιά τους, προκειμένου να τους δημιουργήσουν ερεθίσματα. Αυτό που ουσιαστικά έχουν ανάγκη τα παιδιά τους είναι κάτι πολύ απλούστερο: η συζήτηση. Αυτό το αποδεικνύει και μια ακόμη μελέτη που διεξήγαγαν ερευνητές στη Σχολή Δημόσιας Υγείας στο πανεπιστήμιο της Καλιφόρνιας (UCLA) και δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Pediatrics, και κατέληξε ότι ο διάλογος μεταξύ ενηλίκου και παιδιού ήταν έξι φορές πιο αποτελεσματικός για την ανάπτυξη της γλωσσικής δεξιότητας, απ’ ό,τι απλώς οι μονόλογοι του ενηλίκου. Μέσα από τη συνομιλία, την αμοιβαία ανταλλαγή, το παιδί έχει την ευκαιρία να δοκιμάσει τη γλώσσα βιωματικά, κι επίσης να νιώσει την αίσθηση ότι οι σκέψεις κι οι απόψεις του δεν είναι ευκαταφρόνητες.
Ποιο σημαντική η οικογένεια από το σχολείο!
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Ακμή στην εφηβεία: Πώς μπορεί να αποφευχθεί; Πότε εμφανίζεται και που οφείλεται η εφηβική ακμή; ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Για να παραμείνουν τα αδέρφια αγαπημένα Πώς θα παραμείνουν αγαπημένα τα αδέρφια με διαφορά ηλικίας; ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Το παιδί μου μιλά ασταμάτητα- Τι μπορώ να κάνω; Αν το μικρό σας παιδί μιλά πολύ, αρχικά δεν θα πρέπει να ανησυχείτε μιας και αυτό είναι μάλλον καλό... ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Sleepover: Τι να προσέξετε όταν το παιδί κοιμάται σε φίλους Τα sleepovers χαρίζουν στα παιδιά ένα αίσθημα ανεξαρτησίας και μπορούν να αποτελέσουν ένα αξέχαστο κομμάτι της παιδικής τους ηλικίας. ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Ένας γρήγορος οδηγός για να αναπτύξει το μικρό σας παιδί αυτοπεποίθηση Η ενίσχυση της αυτοπεποίθησης είναι ένας παράγοντας που μπορεί να επηρεάσει τις σχέσεις των παιδιών με τους συνομήλικους, τη... ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Οι φράσεις που πρέπει να λέμε στο παιδί για «καληνύχτα» Η ώρα του ύπνου είναι μια πολύ καλή ευκαιρία για να έρθουμε πιο κοντά με το παιδί μας. ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Παγκόσμια Ημέρα Βιβλίου: Πώς τα βιβλία συμβάλλουν στην ανάπτυξη των παιδιών Σήμερα Τρίτη 23 Απριλίου είναι η Παγκόσμια Ημέρα Βιβλίου 2024, η οποία κάθε χρόνο γιορτάζεται την ίδια ημέρα. Ωστόσο,... ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
«Ζήτα συγγνώμη»- Πόσο αποτελεσματικό είναι να το λέμε στα παιδιά; Το να επιβάλλουμε στα παιδιά να ζητούν συγγνώμη είναι ένας τρόπος να τα διδάξουμε τρόπους, αλλά μάλλον δεν είναι... ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Χαρισματικά παιδιά: Προικισμένα αλλά και… καταπιεσμένα; Τα παιδιά με υψηλές ικανότητες βιώνουν τις δικές τους μοναδικές προκλήσεις. ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Παιδιά: Τα χαρακτηριστικά της προσωπικότητας που τους δίνουν προβάδισμα στο σχολείο Τα παιδιά που έχουν αυτά τα χαρακτηριστικά της προσωπικότητας παίρνουν «άριστα» στον χαρακτήρα αλλά και στα μαθήματα. ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Το να μιλήσετε στο έφηβο παιδί σας είναι πολύ πιο εύκολο απ’ όσο νομίζετε Στην εφηβεία, ίσως πρέπει να επαναπροσδιορίσετε το τι σημαίνει «μιλάω με το παιδί μου». ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ